• malous

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Vet inte om du sett denna tråd men här kanske ni kan hitta tips om boende: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2661923.html

Mica o Krille skrev 2008-01-13 14:36:24 följande:

Vi har funderat, om vi får pengar över så kommer vi åka en weekend till rom. New york är en dröm o kommer nog förbli så tills barnen är vuxna iaf. Men det tar vi lite senare när vi har samlat ihop tillräckligt med pengar igen.
  • malous

Mm, det är ju så mysigt att åka på weekend! Tror att det kan bli hur trevligt som helst :).

Mica o Krille skrev 2008-01-13 14:57:37 följande:

Ja det låter inte alls illa inte. Vi har fått massa tips om rom, att vi borde verkligen åka dit. Så varför inte på "smekhelgen" då! Jag har bara varit utomlands en gång i mitt liv, ska bli härligt att uppöeva nåt helt nytt med min älskade. malous, nej det har jag inte, tack!
  • malous

De finns i Sthlm iaf så då kanske de kan skicka därifrån?

eveluscious skrev 2008-01-16 09:48:47 följande:
    Shippar dem till Sverige?? *blir tokglad* Lilla My skrev 2008-01-16 09:41:25 följande:
  • malous

Hur bra är band egentligen? Jag tror vi skippar det mest av underhållningsskäl snarare än pris. Min systers sambos lillebror har dock ett band så kanske att vi låter dem spela. Själv hatar jag covers och dylika dansbandsfasoner. Får väl sträcka mig till att lägga in ABBA på playlisten för att blidka den äldre generationen ;).

2008-08-09 skrev 2008-01-16 17:48:16 följande:

The Bumblebee skrev 2008-01-16 13:45:32 följande:
    Vi hade tänkt det först, då min svåger spelar i ett jättebra band. Men tillslut insåg vi att han förmodligen vill vara med på festen istället för att sitta bakom ett trumset hela kvällen Det är ju trots allt hans bror som gifter sig.Så vi skippar bandet och gör en låååååååång playlist på datorn istället, kopplar denna till en redig ljudanläggning!
  • malous

Ja, alltså, jag är ju musiknörd (som tur var är åtminstone min familj det också ;)) och det får bli oerhört restriktivt med utsvävningar, haha. Självklart kommer vi bland in lite annat också annars skulle det bli rätt trist för de gäster som inte riktigt har den smala musiksmaken. Man vill ju helst ha ett fullt dansgolv hela tiden liksom. Blir en hel del persiskt också säkert för att pleasa den delen av våra gäster. Tur att det finns Arash och Laleh så det inte blir helt out of date åtminstone...

2008-08-09 skrev 2008-01-16 18:02:41 följande:

Haha ja och för att göra min momma glad kastar vi in nån riktig dansbandsdänga med typ vikingarna!! Nä alltså vår playlist kommer främst att rikta in sig på rock, 60-tal, 70-tal osv. = sån musik som jag och m2b tycker är bra. sen kommer vi även att lägga in lite åt dansbandshållet eftersom att man ska ju kunna dansa styrdans också! Vi kommer nog t o m slänga in nån snoa eller liknande, bara för att jag ÄLSKAR att dansa det med min pappa! haha!
  • malous

Det är ju jättesmidigt. Jag har en 12" laptop så det blir ju lätt att transportera den delen av ljudanläggningen...

The Bumblebee skrev 2008-01-17 11:40:56 följande:

Mica o Krille skrev 2008-01-17 11:26:36 följande:
    Ja - varför inte?
  • malous

Ja, sådant är jag också rädd för. Vi sparar därför hellre på andra saker än festen och känslan av den. Faktum är att nästan ingen av våra mer ekonomiska idéer är ngt vi kunde valt dyrare av och ändå fått det vi ville ha. T. ex. vill vi ha persisk mat men det finns ingen som lagar det profesionellt i min hemstad där vi vill gifta oss alltså måste vi laga själva så då hoppas jag att vi slipper sådant.

Jag tror inte på det där: om ngn klagar på våra ekonomiska utlägg så borde den inte få komma för jag vill ju vara en bra värd för alla dem jag/vi bjuder in (kanske är jag för självkritisk, vad vet jag).

2008-08-09 skrev 2008-01-17 17:10:28 följande:

Japp vi tar med oss datorn, har en laptop så det är enkelt! Antingen kopplar vi in den i ljudanläggningen som finns där, eller så tar vi med oss m2b:s grejer.Idag fick jag en olustig känsla runt det här med "budget-bröllop"....tänk om man sitter där på festen och ser att gästerna tycker/eller får höra bakom ryggen, att någon tycker att det verkar "snålt" ??...Usch, livrädd för det...Måste verkligen satsa på att göra festen så bra som möjligt med så lite medel som möjligt.
  • malous

Då behöver du nog flera USB-minnen, eller?

The Bumblebee skrev 2008-01-17 19:08:45 följande:

Mica o Krille skrev 2008-01-17 18:11:45 följande:
    Du kan ju spra musiken på ett USB-minne så behöver du inte ladda datorn full.
  • malous

Jag: Fluffig brudklänning (bild på ostruket skick finns i galleri)
    Han: Frack
    Marskalker: Frack
    Tärnor: Champagnefärgat siden och ev ngt pistage eller svart, de får själva välja modell så köper vi tyg.

2008-08-09 skrev 2008-01-17 22:25:40 följande:

Ja vad ska era män ha på sig? Så här kommer vi att se ut: Jag: Vit, stilren brudklänning, halterneck, med ett släp på.Han: Ljusgrå frockcoat samt svarta byxor, väst som går lite i lila.Marskalk: Helsvart kostym samt ljuslila slipsTärnan: Helsvart knälång, axelbandslös klänning med ett ljuslila sidenband i midjan.
  • malous

Ooo, där skulle jag verkligen akta mig för reklamförbudet med tanke på att du har din egen rekryteringslink. Nu är jag inte moderator men en snabb juridisk bedömning säger mig att det är hal is även om ngn gillar tipset...

Fru 2009 skrev 2008-01-18 14:04:52 följande:

kan tipsa om en sida där man kan spara in lite pengar i alla fall. www.gratisbio.se/Där kan man registrera sig gratis, göra saker som är gratis eller i samband med att man beställer vissa saker från nätet gå via denna sida, så samlar man poäng man sedan kan växla in mot presentkort från 300-700 :- , där man själv får välja var det ska gälla (visserligen bara på vissa affärer och så, men det är många att välja mellan)... Tack vare detta kommer vi bland annat kunna göra våra inbjudningskort och tackkort (exklusive bild) helt gratis...
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-