• malous

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Ja, verkligen! Jag skulle ju aldrig kunna tänka mig min fästman i kostym på vår bröllopsdag eftersom vi har kostym rätt ofta. Och det lär bli ännu mer innan bröllopet eftersom vi snart börjar jobba också. Det är ju så olika helt enkelt.

The Bumblebee skrev 2008-01-18 07:28:30 följande:

Oj, det blir nästan mer uppenbart hur olika smak man har när man ser till brudgummens kläder Jag tror att det kommer att bli vanlig kostym med väst för m2b, men vi har inte provat något ännu. Jag vill att det ska gå i ljusare färger - tycker att linnekostymer är jättefina. ...Vi skrattade så vi fick ont i magen när vi satt å kollade de olika alternativen till mannens kläder. Kan säga som så (no offense om ni andra tycker att det är vackert ) men nån smoking kommer det inte att bli iaf!
  • malous

... och i Ludvika finns den med :). Inte för att jag hann besöka den så mkt när jag bodde hemma eller efter det för den delen.

The Bumblebee skrev 2008-01-19 12:41:30 följande:

Nej, den kedjan är väl ganska utspriden nu. Vi har i både Härnösand å Kramfors Mycket billigt skräp där oxå. Men man kan ju verkligen göra fynd oxå.
  • malous

Om du plockar bort länken ända fram till www.ellos osv så kommer du rätt.

The Bumblebee skrev 2008-01-20 08:59:15 följande:

Oj, vad nyfiken jag blev nu! Länken funkade inte men jag kollade på ellos sida ändå och försökte gissa vilken det var. MEn det var ju smått omöjligt - vilken är det du har köpt?
  • malous

Vi har funderat över att göra våra egna med sugarpastetäcke. Isf blir det en våningstårta (jag tycker att vit är finast) med enkla dekorationer, exvis blommor och gärna passionsfrukts- oc vitchokladsmousse om jag får bestämma.

Jag tror man kan läsa sig till rätt bra info och så har jag rätt bra recept från martha stwearts bröllopsbok som jag pratade om tidigare (men tyvärr inte hunnit scanna in än).

2008-08-09 skrev 2008-01-20 09:21:29 följande:

Nu har vi börjat fundera över tårtor!Vi kommer att göra vanliga enkla runda tårtor, ca 2 st/bord till gästerna. Vi vid honörsbordet kommer att ha en 2-våningstårta som ser exakt likadan ut.Fyllningen har vi inte bestämt, men jag är lite sugen på hallon tror, min blivande tyckte det lät bra.Vi ska iaf göra egen sugarpaste och kavla ut till "täcken" och lägga på tårtorna, dessa ska vara vita.På tårtan ska jag göra sugarpaste-kallor som antingen också är vita eller så tar vi dom lila.Ni andra?
  • malous

Vi ska ha långa ljus i mässingsljusstakar, vita dukar och vita linneservetter, vita eller gröna rosor tror jag, gästpresenterna (persiskt godis) i pistagegröna eller champagnefärgade organzapåsar. Längre än så har vi inte kommit :). Vi kommer antagligen vara i en hembygdsgård av det större och finare slaget.

eveluscious skrev 2008-01-20 18:07:27 följande:
    Hur ska ni andra dekorera er lokal? Är inte helt klart nu med lokal men det står mellan en typ av lada/loge (med kök) eller en traditionell bygdegård. Vill ha vita vanliga dukar men sen då....vill inte ha låga trista dekorationer och några värmeljus. Hela lokalen ska verkligen genomsyras av festlighet! Tror jag ska knyta sidenband runt foten på glasen....vad mer kan man göra? Midsommarbröllop!
  • malous

Här ligger det rätt nere nu när skolan börjat igen. (Och det är däför vi behöver 2 års planeringstid...). Är snart klar med klippandet av linneservetterna iaf och ikväll ska jag se bröllopsbonanza som alla andra antar jag ;).

Festprogrammen ja... Man kan ju göra för dem man är säker på att de kommer direkt och göra de andra sedan. Vet inte hur jag/vi ska hinna med det annars.

2008-08-09 skrev 2008-01-22 20:16:26 följande:

Hur går det för er allihopa? Våra inbjudningar är snart klara, ska bara försöka hitta något "spänne" att sätta ihop kortet med, sen skickar vi dom i början-mitten av mars nångång.Igår bestämde även jag och mamma att hon skulle kolla upp om vi kunde ha en annan kantor i kyrkan.Det har nämligen "skurit" sig lite mellan kantorn och vår familj, av andra anledningar..och därför vill inte mamma ha honom där på min och sambons stora dag.Men mamma skulle ringa den pensionerade kantorn och fråga om hon ville ställa upp, känns bra att få en uppgift mindre! Angående festprogram....Hur gör ni andra, ställer ni i ordning det mesta och bara väntar med gästpresentationen tills ni fått in alla svar? Annars kan det ju bli jäktigt att hinna fixa det, de sista veckorna..
  • malous

Spela in? Det gör jag åt fästmannen som jobbar kväll.

Ullrika skrev 2008-01-23 16:31:14 följande:
    Jag kommer köpa material från mina vanliga scrapbookingbutiker, vet inte om det är någon stor skillnad i vad det kostar men jag har ett större utbud där dock.Bröllopsbonanza blir det inget med jag ska på klätterträning, dumt med att den är på onsdagar då det är den kväll i veckan då det går flest bra tv program.
  • malous

Mmm, tycker att det var lite bättre förra gången än första iaf...

2008-08-09 skrev 2008-01-23 16:54:26 följande:

Hoppas programmet är bättre ikväll nudå....
  • malous

Ja, det är ju verkligen helt sant. Allt borde vara mer som BT. Har de ens rådfrågat folk som är på äg att gifta sig nu om vad de vill se? Känns inte så. Menmen desperat som man är så tar man ju allt det lilla man får...

2008-08-09 skrev 2008-01-23 16:59:19 följande:

Jag tycker de inriktar sig på helt fel saker.. alltså programidén är ju jättebra, men tex.Varför visa MER av Ingvar Oldsberg, än i klänningaffären?Dom måste ju fatta ungefär vad alla brudpar är intresserade av..+ det där med gamlingarna, förstår jag inte heller varför det är med.
  • malous

Alltså, även om man har större budget så måste väl det där programmet vara trist. Vem bryr sig om brudgummens pappa bleker tänderna på dem?

Dålig program.

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-