• Nufsan

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Superfin juh och du måste vara smal Den satt jättefint!

• Nufsan

Den var verkligen superfin!

Måste du sy in den eller sitter den kanon?

Ser fram emot att få se en riktig bild sen

Blondie77 skrev 2008-02-27 12:36:29 följande:
    KKC: jag har köpt den på tradera! ett rikigt kap!
  • Nufsan

Åh vad roligt!

Jag har tittat lite på deras klänningar och många ser då jättefina ut

Blondie77 skrev 2008-02-27 13:36:15 följande:
    Nufsan: den satt kanon! det är snörning i ryggen så man kan ju justera lite själv också, dock har jag som mål att gå ner lite i vikt innan bröllopet så det kanske blir att den får sys in men det tar jag strax innan bröllopet i sådana fall så man inte behöver lägga in den flera gånger :)Jag har hört en del som varit väldigt besvikna på topdress på tradera men jag förmodar att dom skärpt sig för min klänning får 10 poäng av 10 möjliga....!
  • Nufsan

Heeeeej

Jepp här hänger jag!

När jag klev in här så hade jag en budget på 20 000 att fördela allt på... Nu är vi uppe i 25 000 kr, haha, så det har inte gått åt rätt håll

Troll1 skrev 2008-02-29 07:53:10 följande:
    Haha, Nufsan så du är här! å får vi tipsa varann...
  • Nufsan

Ojojoj... jag har inte räknat med allt i budgeten.

Försöker lura m2b lite Så han inte tror det blir på tok för dyrt, hihi.

Inbjudningskorten inkl porto blev 500 kr nästan precis, det har jag inte räknat med

Klänning 3 000kr
    Ring 6 000kr
    Lokal 500kr
    Porslin 1 650kr
    Bukett 1 000kr
    m2bs kläder ca 750kr (har kostym sen tidigare, aldrig använd)
    DJ 2 000kr
    Mat ca 5 000kr
    Alkoholen, räknar med ca 3 500kr
    Håruppsättning 700kr
    Skor 500kr
    Kläder till barnen ca 2000kr

26 600 kr och då är inte tårtan medräknad och inte heller mina underkläder..

Just ja... transporten från kyrkan... 3 000kr för häst och vagn, men vi har inte bestämt oss för OM vi ska ta den kostnaden eller inte.

Jösses vad det drar iväg :)

• Nufsan

Jag är inte så hemma på de kostnaderna, men hon som förmedlade kontakten sa att det var billigt iom att det tar dem hela dagen att transportera sig till oss och gör iordning hästarna, men vi har ett annat alternativ på kusk och häst och ska höra vad han ska ha ist, en Nordsvensk hingst blir det då... skapligt ståtlig

Blondie77 skrev 2008-02-29 09:29:34 följande:
    Nufsan: oj 3000 kr för häst och vagn! det låter mycket men det är ju fint med häst och vagn förstås...våran kyrka ligger ca 200 m från festlokalen och vi ska dessutom fotas efter vigseln så vi kommer nog satsa på att hyra en liumosin 1 timma men den är säkert inte mycket billigare det!Fram för fler förslag på transport!!! det ska gärna va så våran fotograf som också är gäst kan åka med :)
  • Nufsan

Näää visst är det dyrt och våran budget är ju redan övertrasserad så vi får se hur vi gör. Det är ca 4 km till festlokalen så vi är ju inte så sugna på att gå dit

Blondie77 skrev 2008-02-29 09:53:45 följande:
    ja så långt tänkte jag inte, självklart tar det lång tid för dom att ta sig dit och det måste ju ni också betala för :) då känns priset mer logiskt men ändå lite dyrt, 3000 är en stor bit ur en "liten" budget. Iofs tycker jag egentligen inte att ca 25 000 kronor är så lite för en fest men jämför man med dom som har bröllop för hundratusentals kronor så är det ju det :)
  • Nufsan

Ska du köpa eller hyra?

Vi köpte våran på Dressman, riktigt snygg faktiskt och det var rea på dem just då, så vi gav 1400 kr för hela kostymen. Om det är dyrt eller inte vet jag tyvärr inte. Vi köpte den förra året då vi visste att vi skulle gifta oss i sommar

Blondie77 skrev 2008-02-29 09:59:50 följande:
    grabbarna: Nej det kanske inte finns så mycket mer att spara in på. Någon som vet vart man hittar fina kostymer till bra pris då? till herr alltså:?
  • Nufsan

Vi ska hyra väst och plastron och skjorta och det går på 750 kr här där vi bor!

Ska bara övertyga honom att ha rosa, hihi...Kommer inte bli lätt

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-