ny tråd för budget runt 15-20 000:-
Superfin juh och du måste vara smal Den satt jättefint!
Superfin juh och du måste vara smal Den satt jättefint!
Håller med dig, hurra för oss
Den var verkligen superfin!
Måste du sy in den eller sitter den kanon?
Ser fram emot att få se en riktig bild sen
Åh vad roligt!
Jag har tittat lite på deras klänningar och många ser då jättefina ut
Heeeeej
Jepp här hänger jag!
När jag klev in här så hade jag en budget på 20 000 att fördela allt på... Nu är vi uppe i 25 000 kr, haha, så det har inte gått åt rätt håll
Ojojoj... jag har inte räknat med allt i budgeten.
Försöker lura m2b lite Så han inte tror det blir på tok för dyrt, hihi.
Inbjudningskorten inkl porto blev 500 kr nästan precis, det har jag inte räknat med
Klänning 3 000kr
Ring 6 000kr
Lokal 500kr
Porslin 1 650kr
Bukett 1 000kr
m2bs kläder ca 750kr (har kostym sen tidigare, aldrig använd)
DJ 2 000kr
Mat ca 5 000kr
Alkoholen, räknar med ca 3 500kr
Håruppsättning 700kr
Skor 500kr
Kläder till barnen ca 2000kr
26 600 kr och då är inte tårtan medräknad och inte heller mina underkläder..
Just ja... transporten från kyrkan... 3 000kr för häst och vagn, men vi har inte bestämt oss för OM vi ska ta den kostnaden eller inte.
Jösses vad det drar iväg :)
Jag är inte så hemma på de kostnaderna, men hon som förmedlade kontakten sa att det var billigt iom att det tar dem hela dagen att transportera sig till oss och gör iordning hästarna, men vi har ett annat alternativ på kusk och häst och ska höra vad han ska ha ist, en Nordsvensk hingst blir det då... skapligt ståtlig
Näää visst är det dyrt och våran budget är ju redan övertrasserad så vi får se hur vi gör. Det är ca 4 km till festlokalen så vi är ju inte så sugna på att gå dit
Ska du köpa eller hyra?
Vi köpte våran på Dressman, riktigt snygg faktiskt och det var rea på dem just då, så vi gav 1400 kr för hela kostymen. Om det är dyrt eller inte vet jag tyvärr inte. Vi köpte den förra året då vi visste att vi skulle gifta oss i sommar
Vi ska hyra väst och plastron och skjorta och det går på 750 kr här där vi bor!
Ska bara övertyga honom att ha rosa, hihi...Kommer inte bli lätt