-
-
Vi är båda helt förälskade i Fotograf Martin! Vill ha glada annorlunda bilder som speglar oss. Vi är barnsliga, vi är lite löjliga och passionerade...dock är han dyrast! 4000:- för den vanliga porträttfotograferingen och ev. lite extra pga att det tar över en timme t.o.r. att åka dit.
Peakture tar 2700:- för sin grej...och samobn är tveksam. Han tycker Martin är värd 1300:- mer.
Hej!Jag gillade www.peakture.se mest. Kändes som att att fotografen där hade fångat personernas äkta uttryck och känslor. Bilderna hos Fotografmartin var i och för sig fina men kändes väldigt redigerade i färgerna och lite för mycket "posande", liknade nästan reklambilder. Lotta Elofsson kändes bara för konstärlig för min smak...Men det här är bara vad jag tycker utifrån bilderna på internet, jag vet ingenting om dessa fotografer Vilken lutar ni mest åt själva? -
Hihi...efter att ha läst i den där tråden om annorlunda danser är jag ÖVERTYGAD om att vi måste prova att göra nåt sånt. Lutar att en dirty dancing-dans. Till den här låten;
Men hur blir det att shaka loss så en långklänning med underkjol? Kan man byta till en annan klänning bara under dansen? Och sen byta tillbaka? -
Har satt 4000:- som max för min klänning...i vanlig brudbutik! Hittar jag inte DEN klänningen så ska jag beställa från www.millybridal.com www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50
2be skrev 2008-03-07 15:04:03 följande:lite nyfiken på vart alla ni andra "budget-brudar" har köpt/ska köpa era klänningar? -
Ja jag har fastnat för en Nixa och ser jag den på nätet i min size slår jagabsolut till är dock kräsen...
Troll1 skrev 2008-03-07 16:18:30 följande:Köpte min Nixa på Tradera, second hand. Jättefin! Helt klart värt att sondera terrängen där bla. -
FY vad jag är besviken nu! Har i flera veckor planerat att jag och mamma skulle åka till Zari i Degerfors och prova klänning. Sagt och gjort; idag åkte vi. Kommer dit, går in. Då är det redan en tjej där. Efter ca. 8min kommer butiksbiträdet fram i förbifarten och frågar
"Hittar du något?"
"Ja ni har jättemycket fint" sa jag.
"Ja...du ser ut att va en storlek 44 och i den storleken har vi inte så mycket" spottar hon ur sig...."När ska ni gifta er?"
"Nästa år" berättar jag
"Ja då kan jag inte prioritera dig" säger hon och går iväg.
Jag och mamma gick direkt därifrån mycket besvikna! Hade ändå åkt en timme...Ok att hon kanske måste hjälpa den andra bruden mer. Men varför så otrevlig?
Åkte till Klädestjänst och provade några klänningar men de hade inte såmycket kvar pga. utförsälningen....usch...känner mig så besviken, ful och obetydlig. Kommer INTE rekommendera Zari!
-
Sen har jag insett att vår budget omöjligt kommer stanna på 20 000:-...snarare 25-30 000:- inkl. allt. Men hoppas jag får stanna här ändå`då vi ska försöka banta ner den och snåla så gott det går...?
-
nej så kände vi också....usch för Zari! En del borde inte få jobba bland andra människor
helene306 skrev 2008-03-08 22:23:39 följande:eveluscios. Fy vilket dåligt bemötande ni fått! Nog för att hon kanske var upptagen med en annan kund, men för det behöver man inte vara otrevlig! -
tack för ert stöd ang. den griniga försäljaren
Ja jag har provat klänningar och hittat en massa i min storlek. i Nixa har jag storlek 42 och har blivit totalt förälskad i deras nr. 8107...men 5800:-....i saftigaste laget kanske? -
Och jag brukar ha 40-42 i vanliga fall Men har 44 hos både Aspera, Forvere Yours och Romantica... Är dock ganska kurig; höfter,rumpa och bröst, kan ju påverka...
Hon förklarade att amerikanska märken ofta är stora i storleken medan klänningar sydda i Kina alltid är små!
Vad blir det för ring?? Har blivit sugen på blingbling ring men har inte råd Ska nog bli Schalins Passion "Glimma"
Bellanote skrev 2008-03-09 19:10:24 följande:härligt att ni börjar hitta klänningar.. jag drar 42-44 vanligtvis när jag får handla kläder men min klänning är i 40 så jag är överlyckig plus att den var insydd i sidorna med. så en stor storlek med andra ord -
Ska ni ha släp på era klänningar? Gillar NIxa's 7520 men tror inte jag ska känna mig lite fin utan släp...kan man ha en lång slöja till den? Lägger in en bild i galleriet...
-
Tänkte en slöja som fästs i nacken och går ut över golvet...letar febrilt efter mormors men kan INTE hitta den! *morr* Tänkte att slöjan har ju samma material som kjolen så att det blir som en "helhet" sen tar man bara bort slöjan på kvällen och kan dansa obehindrat
Dansa med släp...släpet går ju att fästa upp bak och så finns det en sån där liten "krok" som man kan fäst runt fingret så släpet hålls uppe!
kikalt skrev 2008-03-09 19:52:34 följande:eveluscious: jättefin klänning, vilka fina former det var på den och supersnyggt med tyget som ligger utanpå (vad det nu kan kallas )! Hur lång är en lång slöja? -
-
Vi har dragit över våra 20 000:- för länge sen Är uppe i nästan 28 000:- nu...dock ska vi försöka banta ner budgeten lite.
kikalt skrev 2008-03-12 19:46:17 följande:Och jag skäms lite, men får man fortsätta att hänga här bland andra som planerar för lägre budget trots att vi nu dragit över till närmare 27000???