• Neri05

Hur gör ni med efternamn?

Vi ska ha dubbelefternamn,mitt o sambos..min sambo valde ett nytt efternamn förra året o det är så fint så det ville jag ha men sen blev min bror (som står mig väldigt nära) lite putt för att jag tar bort vårat efternamn så min sambo o jag beslöt att behålla båda namnen...funkar det med.

• Neri05

Ernhake: är du säker på det? för både jag o min sambo e nästan säkra på att man kan ha det för vi har bekanta som har så...oj nu blev jag lite osäker men ska ringa skatteverket på måndag o kolla upp det.återkommer...

• Neri05

jo jag va inne och läste det med,suck...vi har typ megaproblem nu för vi skickade efter inbjudningskorten igår och där skrev vi att vi kmr heta dubbelefternamn...suck.men jag ger inte upp,ska som sagt ringa på måndag o kolla upp det...

Jonna83: hur gick det för dom då? fick dom ha båda efternamnen???

• Neri05

Vi har kommit på ett sätt som man kan göra,men vi måste kolla upp m skatteverket om det går o då får vi båda efternamnen...håll tummarna nu :)

• Neri05

Har själv 2 barn o dom fick automatiskt mitt efternamn,men sen fick vi meddela skatteverket att barnen skulle ha pappans efternamn.men jag vet inte riktigt hur det fungerar efter man gift sig...det borde du nog ta reda på...

• Neri05

Ernhake: Du hade rätt nu har vi kollat med skatteverket o patentverket..nope man får ej ha dubbelefternamn...suck. så jag tar min sambos efternamn för det är ovnligt o det blir bara hon o jag som heter så i HEEELA världen :)

• Neri05

Nu har vi bestämt oss och vi kmr ta min sambos namn som är Thornbacke,o det är bara hon som heter så i hela sverige,eget påhittat namn som hon tog patent på.Känns lite trist att vi inte kunde ha båda för jag har pappas efternamn och han gick bort för 14 år sen,men jag får vara glad att brorsan för det namnet vidare.

Svar på tråden Hur gör ni med efternamn?