• mysifer

Stötta varandra i bantning!

får man vara med även om man vill gå ner mer än ett par kilo? i så fall är jag på!
    tips på nyttig mat kan man aldrig få för mycket av, likaså nån som stöttar när man tappar motivationen.
    ska träna för första gången på evigheter imorgon..får se vad det blir och hur det går.

• mysifer

promenader var ju en jättebra idé! ska se om jag lyckas få med sambon på det. min träning faller ofta på att jag inte har någon att träna med och det är så lätt att hoppa över när det bara är upp till en själv..
    vi har börjat planera vår mat vecka för vecka och bestämt att godis, läsk mm bara är tillåtet en dag i månaden och att vi bara ska köpa hem så mycket att det räcker till just den dagen men inte fler.
    jag vill/behöver gå ner ca 30 kg och sambon en del han med..har bröllopet som motivation nu, vill inte beställa klänning efter de måtten jag har nu, vill kunna ha en betydligt mindre variant.

• mysifer

jättefin klänning!
    vår dag är inte förrän om drygt 2 år så jag har ju lite tid på mig..men jag vill ha nåt mitt mål ett halvår före bröllopet så att man vågar beställa. vill ha med korsettsnörning så att man kan justera den lite, och för att det är himla snyggt!

vi har inte gjort några drastiska förändringar..vill inte ge mig på något jag vet från början kommer misslyckas. det viktiga för mig är att jag lyckas förändra mina vanor och förbättra min hälsa. min kropp kommer att tacka mig och jag kommer att kunna leka med mina barn och vara aktiv istället för att drabbas av en massa onödiga hälsoproblem.

• mysifer

jag vill slipa operera mina knän..känner redan nu hur de liksom krasar när jag går i trappor så jag vet att jag är dum mot min kropp som låter den släpa på alla extrakilon. jag har inget emot att vara mullig men farligt överviktig-nej tack.

• mysifer

jag tror inte på dieter, jag tror på att lära sig att äta rätt och därmed kunna äta av allt. det gäller bara att lära sig vad man kan äta mindre av och kanske undvika det lite

jag tar tacksamt emot goda, lättlagade och nyttiga recept om det finns för maten är den stora boven för mig.

lycka till med simningen, hoppas att du kommer upp!
    själv sitter jag och skriver en bokrapport som måste var klar inför litteraturseminarium imorgon eftermiddag. hade hellre sovit men så går det när man skjuter upp saker..

• mysifer

jag tänkte också börja promenixa till skolan när vädret blir bättre. nu är det nästan för kallt för att ens sticka näsan utanför dörren om man är så frusen som jag. får kanske helt enkelt klä på mig några extra lager och intala mig själv att jag gör det för min hälsa!

• mysifer

Eski och Snowie
    det är ett bra tips! får se till att leda fram den lilla rackaren och ladda med promenadvänlig musik i rask takt

• mysifer

kan tänka mig det!
    sorkar och strängar är nog också bra, fast risken är att det blir nån slags glädjeskutt istället för promenad och det är kanske inte så lämpligt när man rör sig bland folk..

• mysifer

jag har lyckats få med min sambo på de nya vanorna men så värst motiverad är han nog inte..han påstår inte att jag inte behöver gå ner i vikt men han peppar inte överdrivet mycket..
    så vi får helt enkelt stötta varandra här inne!
    kämpa på alla!

• mysifer

keso med lax och en god sallad?
    äggröra är väldigt gott annars.

• mysifer

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-01-07 12:09:16 följande:

burk tonfisk i vatten i halv gurka en röd eller gul löktvå dl kesoblanda ihop allt och saltajätte gott
    det lät gott! fast jag är inte så förtjust i tonfisk...

så petiga vi är
  • mysifer

håller på att laga världens mest onyttiga middag just nu känner jag..raggmunkar med fläsk och lingonsylt blir det..
    jag tycker det är svårt att hitta mat som är både nyttig och billig, som student har man ju inte råd att lägga hur mycket pengar som helst på mat och tyvärr är onyttiga saker oftast billigare än det nyttiga. åtminstone i pengar räknat.

• mysifer

fast min filosofi är att man kommer att göra mindre smarta val ibland och då har man två alternativ: antingen så känner man sig värdelös och ger upp eller så accepterar man sitt misslyckande när det sker, tar sig i kragen och börjar om igen..man vinner inget själv på att tänka "har jag ätit det här och det här kan jag lika gärna fortsätta vräka i mig"
    så fungerade jag innan men har börjat inse att det inte är hela världen att man misslyckas ibland, det gäller bara att hantera det på rätt sätt.

• mysifer

vi skulle börjat träna igår men det blev inte av..vi kom iaf så långt att vi var på friskis och hämtade ut terminskorten vi fått i julklapp och vi ska dit senare i veckan för gym-instruktion som ingick. nästa vecka kör jag igång på allvar och har bestämt med en kompis att vi ska träna tillsammans. det blir ett pass gympa, ett pass spinning och ett pass i gymmet i veckan.

cantaton: det är jätteduktigt att kunna hålla sig och inte ge efter för suget att smaka allt smaskigt!

• mysifer

har fått veta att popcorn hamnar bland det nyttigare man kan äta i snacks-väg men det är ju inte direkt hälsosamt för det..men det är ju väldigt mycket bättre än chips, glass, choklad mm

jag tänkte gå vissa pass i veckan så att jag får rutin, de ges ju på bestämda tider. sen när jag kommit igång ska jag variera mig lite eftersom gympa-passen är allt ifrån basgympa till aerobics, dans och yoga så det blir nog ganska bra variation.

• mysifer

håller som bäst på att göra grönsakssoppa för första gången =) blir med morötter, potatis, palsternacka, rotselleri, purjolök och grytbitar av nötkött (med andra ord ingen vegetariskt grönsakssoppa)

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!