• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • mysifer

får man vara med även om man vill gå ner mer än ett par kilo? i så fall är jag på!
    tips på nyttig mat kan man aldrig få för mycket av, likaså nån som stöttar när man tappar motivationen.
    ska träna för första gången på evigheter imorgon..får se vad det blir och hur det går.

• Melis

ja absolut...ALLA är välkomna...känner mig så utanför när man hamnar i en tråd där alla tränar så mkt och äter helt rätt... så här kan vi "vanliga" stötta varandra.

• Cantaton

Jag (och pojkvännen) vill gå ner 18kg (vardera). Vi gör det tillsammans (när vi ses, annars på egen hand). Vi har gått promenader innan frukost varje dag tor-lör denna vecka, men en kortare eftermiddagspromenad idag. I onsdags gick vi en långpromenad på eftermiddagen.

Imorgon tänkte jag försöka komma igång med gymmandet igen.

• Melis

Ja, samma sak gör jag och min pojkvän, han vill går ner cirka 10-15, men han tränar mer än jag, han dömer både fotboll och handboll så det blir mkt mer än för min del. själv brukar jag simma 3 gånger i veckan sen ut och gå nån dag i veckan men behöver lite andra tips också..mat och sådant...

• Cantaton

Vi har utelämnat allt ris, pasta, potatis, bröd, godis, chips, kakor, läsk i ett första skede - som rivstart. Så småningom plockar vi in fullkornspasta och bulgur m.m. igen.

Just nu är det mest kyckling, kött & fisk med sallad.

Som lördagsmys hade vi te och cashewnötter.

• Melis

jag tänkte mest köra som vanligt när det gäller mat men äta mindre portioner och nyttigare samt inget efter 18. Utesluta godis, chips och annat onyttigt och börja äta frukost

• mysifer

promenader var ju en jättebra idé! ska se om jag lyckas få med sambon på det. min träning faller ofta på att jag inte har någon att träna med och det är så lätt att hoppa över när det bara är upp till en själv..
    vi har börjat planera vår mat vecka för vecka och bestämt att godis, läsk mm bara är tillåtet en dag i månaden och att vi bara ska köpa hem så mycket att det räcker till just den dagen men inte fler.
    jag vill/behöver gå ner ca 30 kg och sambon en del han med..har bröllopet som motivation nu, vill inte beställa klänning efter de måtten jag har nu, vill kunna ha en betydligt mindre variant.

• Melis

jag har köpt min klänning och den ska inte sys in/ut förrän april och tills dess vill jag gå ner....bild på klänningen finns i galleriet för den nyfikna

• mysifer

jättefin klänning!
    vår dag är inte förrän om drygt 2 år så jag har ju lite tid på mig..men jag vill ha nåt mitt mål ett halvår före bröllopet så att man vågar beställa. vill ha med korsettsnörning så att man kan justera den lite, och för att det är himla snyggt!

vi har inte gjort några drastiska förändringar..vill inte ge mig på något jag vet från början kommer misslyckas. det viktiga för mig är att jag lyckas förändra mina vanor och förbättra min hälsa. min kropp kommer att tacka mig och jag kommer att kunna leka med mina barn och vara aktiv istället för att drabbas av en massa onödiga hälsoproblem.

• Melis

det är sant att man ska göra det för sin hälsa...min pojkvän gör det främst pga det, han har operarat knäna(fd fotbolls och handbollsspelare) och kan inte väga alltför mkt.

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!