• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • Cantaton

Vad hade du i soppan?

Du kan inte tänka dig att äta någon form av grönsaksssoppa gjord på buljong istället?

Majsis2008 skrev 2008-01-09 08:26:47 följande:
    Soppan var inget gott...vet inte vad man ska göra istället....äta mindra portioner och massa grönsaker till...
  • Majsis2008

det var massor av lök,morötter,paprika, krossade tomater,purjolök....nej jag har tänkt jag ska äta gröt till frukost nu....sen till lunch blir d nåt lätt som sallad eller naturdiet som jag haft hemma sen 2 månader tebax, sen middag som ofta är på jobbet blir d soppa, sen frukt resten av rasterna...måste börja nånstans så magsäcken krymper lite i alla fall och sen blir d att äta rätt och mindre potrioner ofta...

• Melis

nu är jag vaken....skulle upp och simma imorse men var så trött så jag unnade mig en sovmorgon. Nu har jag ätit fil och startflingor, till lunch blir det kyckling, grönsaker o keso och till middag blir det nog naturdiet.

Majsis, jag brukar göra en grönsakssoppa som är jättegod. Lök, morötter, potatis, blomkål, paprika och lite tomatkross. Jättegott och mättande.

• Majsis2008

tack, alla sopp recept är välkomna, för jag har tänkt och äta d på jobbet ett bra tag...inte för länge för då tröttnar jag...

• Melis

Din magsäck kommer att krympa om du äter mindre måltider...

Detta är recpetet till mi soppa.

1/2 Lök
    2 potatisar
    1 morot
    lite blomkål
    1 paprika
    1/2 burk tomatkross

Stek löken liten, tillsätt sedan potatis och morötter. efter ett tag tillsätter du buljong eller vatten och kryddor. därefter tillsätter du resten. Smaka av med kryddor du vill och red av om du vill.

• Majsis2008

Tack melis...jo jag vet den krymper om man äter mindre ofta...

• Fejs

Det ligger plopp på bordet och det är såååååå läskande... men jag står emot!

• Fejs

Jag är lite otålig, finns det något som kan snabba på viktminskningen? (förutom rätt mat och träning)

• Melis

Du kan ju prova på naturdiet, då ersätter man en eller flera måltider men det får man göra max 2 veckor om man alltså ersätter alla måltider. jag brukar ta en shake till middag ibland.

• brud2009

Vill man ha en riktig kick-start så prov med naturdiet, nutrilett eller modifast. Själv så har jag druckit Modifast (finns på apoteket) helt ok. Gick ner 6 kg på ca 1 1/2 vecka men då böt jag ut alla måltider.

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!