• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • Melis

ja absolut...ALLA är välkomna...känner mig så utanför när man hamnar i en tråd där alla tränar så mkt och äter helt rätt... så här kan vi "vanliga" stötta varandra.

• Melis

Ja, samma sak gör jag och min pojkvän, han vill går ner cirka 10-15, men han tränar mer än jag, han dömer både fotboll och handboll så det blir mkt mer än för min del. själv brukar jag simma 3 gånger i veckan sen ut och gå nån dag i veckan men behöver lite andra tips också..mat och sådant...

• Melis

jag tänkte mest köra som vanligt när det gäller mat men äta mindre portioner och nyttigare samt inget efter 18. Utesluta godis, chips och annat onyttigt och börja äta frukost

• Melis

jag har köpt min klänning och den ska inte sys in/ut förrän april och tills dess vill jag gå ner....bild på klänningen finns i galleriet för den nyfikna

• Melis

det är sant att man ska göra det för sin hälsa...min pojkvän gör det främst pga det, han har operarat knäna(fd fotbolls och handbollsspelare) och kan inte väga alltför mkt.

• Melis

här ska vi stötta varandra med allt från motivation till recept på mat...imorgon ska jag upp halv åtta för att simma men med tanke på att klockan är halv två nu så undrar jag hur det ska gå till....

• Melis

Man ska gå 10 000 steg per dag, där räknar man med ALLT man går på en dag...ett tips är att köpa en stegräknare....annars så kan man gå en halvtimme om man går snabbt och en timme lite saktare...ju mer desto bättre själv väljer jag att simma och gå en halvtimme...

• Melis

ja stegräknare finns lite överallt...typ på willys...

• Melis

dumma BT...skrev ett långt inlägg så kom det inte med...

Idag kom jag inte iväg till simningen då jag var sjukt trött imorse men tänkte gå ut och powerwalka senare... dessutom blev det en naturdietshake till frukost, då jag inte är van vid att äta frukost men jag resonerade som så att det är bättre någon än inget.... ska iväg sen och handla nyttig mat....

Sen vill jag in i diskussionen med promenerandet...visst är all sorts gående bra men bäst är det om man går snabbt så man bygger upp en puls och att man känner att man svettats när man är klar....

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!