Ni har hunnit med så mycket medan jag suttit och knåpat på min B-uppsats, så jag citerar era inlägg och skriver mina kommentarer under dem.
mysifer skrev 2008-01-07 01:50:51 följande:
jag tänkte också börja promenixa till skolan när vädret blir bättre. nu är det nästan för kallt för att ens sticka näsan utanför dörren om man är så frusen som jag. får kanske helt enkelt klä på mig några extra lager och intala mig själv att jag gör det för min hälsa!
[/citat]
Jag har faktiskt lyckats trotsa blåst, mörka morgnar och snöslask samt kyla senaste dagarna. Dvs jag har promenerat trots väderförhållandena. Det är faktiskt inte så jobbigt om man klär sig, man blir ju varm och pigg av att gå. Imorse när det regnade tog jag dock bussen ner till gymmet och gick på löpbandet.
Eski och Snowie skrev 2008-01-07 01:58:51 följande:
[citat]
MissieAResturangbranschen är värst, jobbar nu inom vården och det är rena drömmen.mysiferEtt tips då man ska promenera så pass länge är att ha mp3-spelare! Då känns det som att tiden går liiite fortare.
[/citat]
Min pojkvän brukar gå till biblioteket och låna talböcker som han lyssnar på när han promenerar längre sträckor (om han inte går med mig). Annars tycker han att det är för tråkigt. Kanske kan vara något?
Waersta skrev 2008-01-07 07:48:46 följande:
[citat]
Jag har efter jul 6 kg att bli av med, och jag måste det!! Trivs inte med mig själv för fem öre. Magen väller över byxorna. Nu SKA jag ner igen!! Äta mindre, träna mer! Jag har en crosstrainer, har haft den i ca en vecka bara. NU ska jag ner!!! Tänker inte se ut så här!Kom igen flickor! Vi klarar det!
[/citat]
Bra inställning!!
Efter 11 år är det min tur skrev 2008-01-07 12:09:16 följande:
[citat]
burk tonfisk i vatten i halv gurka en röd eller gul löktvå dl kesoblanda ihop allt och saltajätte gott
[/citat]
Låter spännande, det ska jag testa någon gång.
Eski och Snowie skrev 2008-01-07 12:40:28 följande:
[citat]
Håller med Melis.Jag tror man mår sämre av att trycka i sig saker man inte gillar. Det kostar mer pengar, det smakar illa, det är tidskrävande, man ska laga dubbla middagar för att sambon tycker att man är galen =)Jag kör på husmanskost och tallriksmodellen.För att gå ner i vikt hoppar jag över godis och tränar! Jag tycker att det känns hälsosammast för kroppen.Kyckling tycker jag är bra smal-mat. Det är extremt mättande men samtidigt gott!
Så sant, man måste kunna njuta av sin viktnedgång också. Dvs känna att man lever normalt. Men vanliga grönsaker kostar minsann också pengar... Håller med angående kycklingen! Men nu har mina fyra senaste måltider bestått av kyckling så idag blir det linssoppa.