Inlägg från: Eski och Snowie |Visa alla inlägg
  • Eski och Snowie

Stötta varandra i bantning!

Jag tycker att det är skitbra att promenera dit man ska. Jag har 40 minuters gångavstånd till universitetet och går dit och hem igen ca 3 gånger i veckan.

Betydligt lättare att ta för sig och göra det då, istället för att planera in att "försöka hinna efter maten" (som man brukar intala sig själv =)).

FÖr ett par år sedan arbetade jag på en snabbmatsrestaurang då jag gick upp ca 7 kilo. Har burit på dessa kilon i ca 3 år nu, men har sedan hösten kämpat och gått ner 4 kilo. Så.. har försökt att bara "hålla vikten" nu inågra veckor för att inte gå upp så snabbt igen. Så... två kilo kvar!

Har nu börjat med situps morgon och kväll. Försöker göra 40-60 per gång. Någon sekunds vila då och då men...

Att gå till skola eller arbete är ju ett bra sätt att se till att man får sig regelbunden motion. Sedan när man kommer hem är det ju gjort! Plus att man får stäcka ut sig efter att ha suttit en hel dag vid skolbänken (eller på kontor som vissa)

• Eski och Snowie

MissieA
    Resturangbranschen är värst, jobbar nu inom vården och det är rena drömmen.

mysifer
    Ett tips då man ska promenera så pass länge är att ha mp3-spelare! Då känns det som att tiden går liiite fortare.

• Eski och Snowie

Personligen tycker jag gwen stefani fungerar skitbra då man går :)

• Eski och Snowie

Man skulle ha haft mycket mer peppning att komma igång med träning och så. Får tyvärr ingen pushning av min karl eftersom att han inte anser att jag behöver gå ner i vikt.

Jag är medelviktig men jag vill bara gå ner några extrakilon för att få bort mina kärlekshandtag och den lilla kulan på magen =)

Majsis
    Vatten är skitbra. Speciellt på skola/arbete, att sitta och dricka mellan fikaraster osv. Det ger lite mättnadskänsla iaf och jag har slutat vara småsugen vid fikat.
    Jag dricker också mkt på kvällen, då jag ex. ser på tv för att inte vara och gräva i skafferiet.

• Eski och Snowie

Håller med Melis.

Jag tror man mår sämre av att trycka i sig saker man inte gillar. Det kostar mer pengar, det smakar illa, det är tidskrävande, man ska laga dubbla middagar för att sambon tycker att man är galen =)

Jag kör på husmanskost och tallriksmodellen.

För att gå ner i vikt hoppar jag över godis och tränar! Jag tycker att det känns hälsosammast för kroppen.

Kyckling tycker jag är bra smal-mat. Det är extremt mättande men samtidigt gott!

• Eski och Snowie

Majsis.
    Det låter ok tycker jag.
    Jag kör ibland en rivstart och försöker sedan hålla min nya vikt med ovanstående metod.

Äter man för lite så blir det ju jobbigare att träna också, så ska du träna samtidigt är det viktigt att äta ordentligt.

• Eski och Snowie

Jupp, man får absolut inte känna att det är tråkigt att banta. Då tror jag man tappar tråden lätt.

Experimentera med mat du tycker om, och i stället för att unna dig en liten chokladbit en fredagkväll så kan man ju marinera kycklingen i någon härlig marinad =) Skulle jag föredra...

• Eski och Snowie

usch jag var dum idag, vi köpte frysta pizzor på ica ;C kände mig glad i morse för det var första gången jag låg under 60-strecket sen tre år tillbaka. åt iofs ingen lunch..

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!