• Melis

Stötta varandra i bantning!

Ja,min kille tycker också att jag inte behöver gå ner...jag tycker inte heller att jag är "överviktig" men just magen är det jag stör mig på..att den putar ut mer än jag är van vid så det är det som är det värsta...

Stöd ska du få i denna tråden... I PROMISE... säg bara till när du fastnar

• Melis

JAPP! är det någon som har ett recept på lätt och nyttug lunch...är inte så uppfinningsrik just nu...

• Melis

hm är inte så förtjust i lax men borde prova det...

• Melis

hehe...inte lätt att gå ner i vikt om man är så jäkla petig som vi.... helst vill jag ha en ceasarsallad

• Melis

jag vill ha något där man ska äta ALLT men i måttliga mängder...håller med majsis att Anna Skippers mat är lite torr med alla nötter och fröer och levande föda... ett tankesätt som gör att man kan äta allt är nog bäst..tror dessutom att kroppen mår bäst då

• Melis

min pojkvän gick ner 17 kg för 2 år sen och då åt han mestadel kokt potatis och kyckling så potatis kan du nog fortsätta äta men inte pommes....heheh

• Melis

nu har jag ätit middag... Gjorde ett wokalternativ, med lite egen fantasi...

tog en röd och en grön paprika, lite zuccini, lite champinjoner och en morot... skar moroten i mindre bitar och det andra i relativt likadana (typ en paprika i 12 bitar). wokade allt det samtidigt som jag lagade lite ris... Kryddade grönsakerna starkt och tillsatte riset i wokpannan.... hur gott som helst...

• Melis

nu har jag ätit glass men därför ska jag både simma och promenara imorgon....

• Melis

ja allt sorts tränning är bra, sen om man går hemma eller ute spelar ingen roll....

• Melis

hej tjejer hur går det? själv simmade jag imorse 1 timme (stolt) sedan åt jag frukost (fil och startflingor) för att sedan sova nästan 2 timmar och äta lunch(rostad kyckling och potatis), kanske inte världens bästa men ska äta fruktsallad till middag. för tillfället pluggar jag lite...

• Melis

en liten näve nötter är det som rekommenderas, nätter har bra oljor men som allt annat så kan det ha motsatt effekt om man äter för mkt av det goda... popcorn ver jag inte...det är inte lika onyttigt som chips men det ska ju ändå popa och görs ju i smör eller olja så om jag får gissa så är det inte nyttigt...

• Melis

nu är jag vaken....skulle upp och simma imorse men var så trött så jag unnade mig en sovmorgon. Nu har jag ätit fil och startflingor, till lunch blir det kyckling, grönsaker o keso och till middag blir det nog naturdiet.

Majsis, jag brukar göra en grönsakssoppa som är jättegod. Lök, morötter, potatis, blomkål, paprika och lite tomatkross. Jättegott och mättande.

• Melis

Din magsäck kommer att krympa om du äter mindre måltider...

Detta är recpetet till mi soppa.

1/2 Lök
    2 potatisar
    1 morot
    lite blomkål
    1 paprika
    1/2 burk tomatkross

Stek löken liten, tillsätt sedan potatis och morötter. efter ett tag tillsätter du buljong eller vatten och kryddor. därefter tillsätter du resten. Smaka av med kryddor du vill och red av om du vill.

• Melis

Du kan ju prova på naturdiet, då ersätter man en eller flera måltider men det får man göra max 2 veckor om man alltså ersätter alla måltider. jag brukar ta en shake till middag ibland.

• Melis

brud 2009: Vad är modifast? är det likt naturdiet eller? blir man hungrig om man byter ut alla måltider?

• Melis

jag tog en macka vid 20 och jag skäms så imorgon simmar jag 5 min längre för det....

• Melis

oj vad duktig! grattis! själv så har jag inte varit så duktig, har så svårt att ta mig tid och orka...men idag så ringde jag om min klänning och 26 april så sker den sista provningen så innan dess ska jag ha gått ner det jag vill....

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!