• Miss Blue

Besviken på tärnan

Är så besviken på min ena tärna....
    Känns som man skulle vilja vrida klockan tillbaka och INTE fråga henne..
    Men det går tyvärr inte
    För att göra en lång historia kort;
    Hon var jätteentusiastisk i somras när jag frågade om hon ville vara min tärna och allt kändes jättebra. Nu har hon ändrat sig och kommer troligtvis inte att följa med till frissan på fm utan bara dyka upp till kyrkan. Känns inte alls bra...sa till henne att jag var besviken och föreslog att hon iaf kunde komma till frissan och sen åka hem en sväng innan själva vigseln.
    Hon skyller på; pengar (jag har tom erbjudit mig att betala en del utav hennes uppsättning), vill inte vara ifrån sin son (som då är över 1,5år)hela dagen och kvällen...
    Jag har gjort klart vad jag förväntade mig utav henne men det verkar inte gått fram??
    Känns jättetråkigt och lägger sig som ett svart moln över hela bröllopsplaneringen.
    Varför kan man inte vrida klockan tillbaka?
    Då hade jag frågat en utav mina vänninor från gymnasiet istället, som jag tänkt från början...
    Jag är helt kass på beslut, det erkänner jag..
    Behöver lite peppning utav er tjejer...hur ska jag göra?
    Ska jag låta det vara och se (hon är en sån person som kan ändra sig rätt friskt), ska jag fråga den tjejen som jag tänkt från början (då blir det tre tärnor)????? Känns så fel alltihopa..
    Jag är helt rådvill.......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 07:03
    För att göra saken ännu värre;
    Jag pratade med den andra tärnan igår, hon måste ev hoppa av som tärna (det är inte hon jag skrivit om här, utan hon som kunde engagera sig). Typiskt....
    Hon ligger i skilsmässa och hennes ex krånglar med pengar (de har två barn), så hon vet inte om det funkar ekonomiskt (hon bor en bra bit bort från mig). Hon ville var schysst och säga det tidigt...
    Suck vad är det man säger; en olycka kommer sällan ensam....blää

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 10:34
    Håll tummarna!
    På lördag har jag stämt träff med min gymnasiekompis och ska fråga om hon vill vara tärna! Gaaaaaaahhh hoppas hoppas att allt löser sig!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 13:19
    DET HAR LÖST SIG, VI HAR RETT UT DET HELA!! TACK ALLA SOM ORKAT LÄSA OCH GE RÅD!! TACK NU SKA JAG BARA NJUTA!!!!!

• Svar på tråden Besviken på tärnan
  • Lilla My

Miss Blue skrev 2008-01-08 14:14:21 följande:

Nej jag sa från början att jag betalar en del utav det INTE hela. Och jag pratade jättetidigt med frissan för att mina tärnor skulle få bestämma själva om de tyckte att de hade råd eller inte. Och sist när jag frågade henne så frågade jag om hon fortfarande ville vara tärna och kunde, hon sa ja.Jag har all förståelse för om man inte har råd, vi har inte så fett vi heller, men från början har jag sagt att de får fixa sina egna kläder och del utav fixningen själva. Jag bjuder på "halva" fixningen samt deras tärnbuketter. Så har jag sagt från början så det är inga nyheter.Jag tvingar ingen att vara med, har sagt vad jag förväntar mig och sen är det upp till de inblandade att säga om det är okej eller inte. Hellre att någon är rak och säger nej än en som velar fram och tillbaka.......Lilla My skrev 2008-01-08 14:08:25 följande:
    Okej. Jag tänkte bara på möjligheten att sonen är en ursäkt för att det känns jobbigt att säga att man inte har råd.

Jag tycker du ska försöka förklara för henne hur du känner, utan att anklaga henne. Säg bara att du hade sett fram emot att vara tillsammans med dina vänner innan bröllopet och att det känns tråkigt att hon skulle komma direkt till kyrkan. Lämna vägen öppen för henne att säga själv om hon inte vill vara din tärna.

Finns ju inget som hindrar att du frågar den tredje tjejen också.
  • Miss Blue

Nej jag vill ju inte vara taskig, hon måste få välja själv. Men jag känner bara att kan man inte ställa upp kanske man får tacka nej och "bara" vara gäst. Jag blir inte arg över det, bättre att vara ärlig

• Miss Blue

Då borde hon sagt det när jag frågade..
    Jag frågade om hon fortfarande ville vara tärna, att hon verkligen kände för det och hon sa att hon absolut ville vara tärna. Så vad ska man tro?
    Nä det blir till att avvakta och se, men jag känner att det är ju bättre om hon säger redan nu om det känns för mycket med allt. Jag blir gladare om man får ett ärligt svar och en vän som kan ställa upp den dagen.

MaddeW skrev 2008-01-08 14:35:16 följande:
    då vill hon nog bara inte..
  • Skottdagen2008

Hon kanske bara trodde att vara tärna innebar att stå och vara snygg i kyrkan. hon hade kanske ingen aning om att det innebär stöd och hjälp under dagen, att finnas där för bruden, att bekosta sin del själv (det mesta i alla fall).

Vi skulle inte ens ha en tärna (då jag ville vara ensam tjej på scen ), men då min vän hjälper mig hela dagen och beter sig som en tärna så kändes de nästan tokigt att hon inte skulle få vara det, så vi skrev in hennes namn som tärna och sedan sa vi att vi hade gjort det. Hon blev jätteglad.

• MaddeW

Jag har en tärna men hon behöver inte vara med under dagen.
    Först ska vi fixa lite grejer till festen, sen är det dags för dusch & en kompis sminkar mig och fixar håret. Sen ska en annan vän fota oss. ja, sen är det vigsel!

• Miss Blue

Ja man får väl försöka och inte lägga för mycket energi på detta, men det är som sagt skönt att ventilera lite när man har grubblat liiite för länge.
    Stort tack tjejer!

• Miss Blue

puff mer strul (se min trådstart, tillägget)....blääääääääää

• Waersta

Nej! Fy vad tråkigt!! Du får fråga tjej nummer 3 om hon kan hjälpa dig. Usch, sånt här som gör att man blir gråhårig!

• Miss Blue

Man tappar lusten helt med bröllopsplanering!!!
    Känns inte kul alls
    Ja jag kommer att fråga nr 3, men får jag nej där vet jag inte vad jag ska göra. Orkar liksom inte med ett till "nederlag" just nu....

Svar på tråden Besviken på tärnan