• Miss Blue

Besviken på tärnan

Är så besviken på min ena tärna....
    Känns som man skulle vilja vrida klockan tillbaka och INTE fråga henne..
    Men det går tyvärr inte
    För att göra en lång historia kort;
    Hon var jätteentusiastisk i somras när jag frågade om hon ville vara min tärna och allt kändes jättebra. Nu har hon ändrat sig och kommer troligtvis inte att följa med till frissan på fm utan bara dyka upp till kyrkan. Känns inte alls bra...sa till henne att jag var besviken och föreslog att hon iaf kunde komma till frissan och sen åka hem en sväng innan själva vigseln.
    Hon skyller på; pengar (jag har tom erbjudit mig att betala en del utav hennes uppsättning), vill inte vara ifrån sin son (som då är över 1,5år)hela dagen och kvällen...
    Jag har gjort klart vad jag förväntade mig utav henne men det verkar inte gått fram??
    Känns jättetråkigt och lägger sig som ett svart moln över hela bröllopsplaneringen.
    Varför kan man inte vrida klockan tillbaka?
    Då hade jag frågat en utav mina vänninor från gymnasiet istället, som jag tänkt från början...
    Jag är helt kass på beslut, det erkänner jag..
    Behöver lite peppning utav er tjejer...hur ska jag göra?
    Ska jag låta det vara och se (hon är en sån person som kan ändra sig rätt friskt), ska jag fråga den tjejen som jag tänkt från början (då blir det tre tärnor)????? Känns så fel alltihopa..
    Jag är helt rådvill.......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 07:03
    För att göra saken ännu värre;
    Jag pratade med den andra tärnan igår, hon måste ev hoppa av som tärna (det är inte hon jag skrivit om här, utan hon som kunde engagera sig). Typiskt....
    Hon ligger i skilsmässa och hennes ex krånglar med pengar (de har två barn), så hon vet inte om det funkar ekonomiskt (hon bor en bra bit bort från mig). Hon ville var schysst och säga det tidigt...
    Suck vad är det man säger; en olycka kommer sällan ensam....blää

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 10:34
    Håll tummarna!
    På lördag har jag stämt träff med min gymnasiekompis och ska fråga om hon vill vara tärna! Gaaaaaaahhh hoppas hoppas att allt löser sig!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 13:19
    DET HAR LÖST SIG, VI HAR RETT UT DET HELA!! TACK ALLA SOM ORKAT LÄSA OCH GE RÅD!! TACK NU SKA JAG BARA NJUTA!!!!!

• Svar på tråden Besviken på tärnan
  • Waersta

Mamma? Hon brukar alltid kunna hänga med och stötta. *ler* Det kommer ordan sig! Tärnorna är egentligen inte det viktigaste, det viktigaste är att du och din m2b är lyckliga och blir vigda.

Miss Blue skrev 2008-01-09 08:01:03 följande:

Man tappar lusten helt med bröllopsplanering!!!Känns inte kul alls Ja jag kommer att fråga nr 3, men får jag nej där vet jag inte vad jag ska göra. Orkar liksom inte med ett till "nederlag" just nu....
  • Miss Blue

Jo min mamma har faktiskt ställt upp jättemycket, det var hon som följde med när jag provade klänningar mm så hon finns absolut där, men som tärna nä
    Jo det ordnar sig säkert i slutänden, men just nu känns det skit!!
    Jo jag försöker intala mig vad som är viktigast och det är ju verkligen att vi är lyckliga och ska bli man & hustru!!

Waersta skrev 2008-01-09 08:02:22 följande:
    Mamma? Hon brukar alltid kunna hänga med och stötta. *ler* Det kommer ordan sig! Tärnorna är egentligen inte det viktigaste, det viktigaste är att du och din m2b är lyckliga och blir vigda. Miss Blue skrev 2008-01-09 08:01:03 följande:
  • Waersta

Hon behöver ju inte vara tärna för att kunna hjälpa till.

Det ordnar sig, det slutar nog med att du har tre glada tärnor som följer med dig.

Miss Blue skrev 2008-01-09 08:04:23 följande:

Jo min mamma har faktiskt ställt upp jättemycket, det var hon som följde med när jag provade klänningar mm så hon finns absolut där, men som tärna nä Jo det ordnar sig säkert i slutänden, men just nu känns det skit!!Jo jag försöker intala mig vad som är viktigast och det är ju verkligen att vi är lyckliga och ska bli man & hustru!!
  • Miss Blue

Mina tre tärnor: mamma, svärmor och svägerska????

• Waersta

Nej.. de tre du tänkt från början såklart! Det kommer nog ordna sig för de alla.
    Säg till hon som ev måste hoppa av att ni ligger lågt till några veckor innan bröllopet, det är ju först då hon måste bestämma sig.

• Miss Blue

Va jag som ville ha mamma och svärmor!?!?!?

Jo jag sa faktiskt det till henne, att ligga lite lågt. Hon ville inte förstöra nåt därför sa hon redan nu hur det låg till. Men jag sa att hon kan fundera lite till, det är ingen panik. Dessutom hade hon tittat på svindyra tärnklänningar och jag har mer tänkt att de kan hitta något på H&M eller Vila eller liknande för kanske 500-600kr har inte tänkt nåt exklusivt (eftersom de betalar själva). Hon hade tittat på klänningar från 1200 upp till 2000 och det behövs verkligen inte för min del! Vi får se hur det blir......

Waersta skrev 2008-01-09 08:13:40 följande:
    Nej.. de tre du tänkt från början såklart! Det kommer nog ordna sig för de alla. Säg till hon som ev måste hoppa av att ni ligger lågt till några veckor innan bröllopet, det är ju först då hon måste bestämma sig.
  • Miss Blue

Tack för tipset men då ska man väl skicka efter från USA, blir inte det dyrt med tull och frakt?
    Har aldrig gjort nåt sånt förut, vet inte hur det funkar...

Waersta skrev 2008-01-09 08:45:28 följande:
    www.gojane.com kan jag tipsa om.
  • Godisråttan

Miss Blue skrev 2008-01-09 08:38:33 följande:

Va jag som ville ha mamma och svärmor!?!?!? Jo jag sa faktiskt det till henne, att ligga lite lågt. Hon ville inte förstöra nåt därför sa hon redan nu hur det låg till. Men jag sa att hon kan fundera lite till, det är ingen panik. Dessutom hade hon tittat på svindyra tärnklänningar och jag har mer tänkt att de kan hitta något på H&M eller Vila eller liknande för kanske 500-600kr har inte tänkt nåt exklusivt (eftersom de betalar själva). Hon hade tittat på klänningar från 1200 upp till 2000 och det behövs verkligen inte för min del! Vi får se hur det blir......
    Kolla Cubus 399:- jättefina tärnklänningar i guld champagne.
  • DetOrdnarSig

Eftersom båda dina tärnor inte riktigt verkar veta vad det är du förväntar dig av dem, skulle mitt råd till dig vara att försöka specificera vad tärnrollen innebär för dig och sedan återigen ställa frågan om de vill vara med. Börja om lite från början så att säga. Kanske även ta upp den ekonomiska aspekten, även om det inte känns så kul.

• Waersta

Klännigarna skickas från Kina.

En klänning som kostar 70$ bli ca 450kr. Frakten ligger på 2-300:- beroende på hur mycket som beställs, men ska ni betsälla flera klänningar så blir inte det så mycket/klänning.

Tull kan man också få betala med lite otur. Nån hundrig.

Miss Blue skrev 2008-01-09 08:48:18 följande:

Tack för tipset men då ska man väl skicka efter från USA, blir inte det dyrt med tull och frakt?Har aldrig gjort nåt sånt förut, vet inte hur det funkar...
  • Miss Blue

Hmm ja den tärnan som ev måste hoppa av pratade jag med igår och vi pratade igenom allting, hon vet vad jag förväntar mig så det är inte problemet utan det är hennes knappa ekonomi (som hon i dagsläget inte kan kontrollera eftersom exet strular så mkt). Den andra behöver jag nog däremot prata med igen...suck inte kul men nödvändigt för att jag ska kunna slappna av!
    Fast just nu känns det som att det vore bättre utan tärnor, bara en massa strul (som jag faktiskt inte hade räknat med alls)

DetOrdnarSig skrev 2008-01-09 08:52:25 följande:
    Eftersom båda dina tärnor inte riktigt verkar veta vad det är du förväntar dig av dem, skulle mitt råd till dig vara att försöka specificera vad tärnrollen innebär för dig och sedan återigen ställa frågan om de vill vara med. Börja om lite från början så att säga. Kanske även ta upp den ekonomiska aspekten, även om det inte känns så kul.
  • Miss Blue

Hmm det vore kanon men det är fel färg....
    Ljusblått är det tänkt...
    TAck för tipset!
    Men det är precis nåt sånt jag tänkte kunde vara passande för dem, ingen är jätterik men runt 400-500kr kan man ta sig råd liksom...

Godisråttan skrev 2008-01-09 08:50:53 följande:
    Miss Blue skrev 2008-01-09 08:38:33 följande:
    Kolla Cubus 399:- jättefina tärnklänningar i guld champagne.
  • Miss Blue

Åkej..
    Just nu orkar jag inte engagera mig i deras klänningar oxå, men jättetack för informationen!!!

Waersta skrev 2008-01-09 08:54:40 följande:
    Klännigarna skickas från Kina.En klänning som kostar 70$ bli ca 450kr. Frakten ligger på 2-300:- beroende på hur mycket som beställs, men ska ni betsälla flera klänningar så blir inte det så mycket/klänning.Tull kan man också få betala med lite otur. Nån hundrig.Miss Blue skrev 2008-01-09 08:48:18 följande:
  • Zozo

Men... tror du inte att du tar liiite för hart pa det här??
    Mitt vittne skulle ha varit med vid bada tillfällena (vi firade bröllop tva ganger) när jag var hos frisören; fôrsta gangen var hennes lilla flicka en manad och da var hon bara med vid ceremonin. Andra gangen var flickan tva manader och maken hade precis kommit hem fran utlandstjänstgöring.. Första gangen fick jag vara själv - men det var hur mysigt som helst att bli ompysslad och alla var sa himla trevliga; Andra gangen hade jag med mamma och syster men de satt inte där hela tiden utan gick in och ut. Väninnan var vittne ända.
    Det är alltsa bara att hitta den lösning som passar dig bäst; med de möjligheter som finns. Ta vara pa de fina tillfâllena istället för att gräma dig över att allt inte blir exakt som du vill...

• Miss Blue

Jo kanske nu har man ältat det här för länge...
    Och nej det kommer inte bli som man tänkt (inte med nåt) det är bara att inse..
    Jo helt själv blir jag ju inte (eftersom min frissa är där) men det hade varit en mysig stund bara, that´s all

Zozo skrev 2008-01-09 09:56:00 följande:
    Men... tror du inte att du tar liiite för hart pa det här??Mitt vittne skulle ha varit med vid bada tillfällena (vi firade bröllop tva ganger) när jag var hos frisören; fôrsta gangen var hennes lilla flicka en manad och da var hon bara med vid ceremonin. Andra gangen var flickan tva manader och maken hade precis kommit hem fran utlandstjänstgöring.. Första gangen fick jag vara själv - men det var hur mysigt som helst att bli ompysslad och alla var sa himla trevliga; Andra gangen hade jag med mamma och syster men de satt inte där hela tiden utan gick in och ut. Väninnan var vittne ända.Det är alltsa bara att hitta den lösning som passar dig bäst; med de möjligheter som finns. Ta vara pa de fina tillfâllena istället för att gräma dig över att allt inte blir exakt som du vill...
  • Miss Blue

Håll tummarna, ska fråga tjej nr 3 på lördag om hon vill vara tärna.....Gaahhhhhh ännu ett stressmoment

• Zozo

Det blir en mysig stund hur som helst!! jag looovar

• Miss Blue

Måste bara berätta att min tärna nr 1 (hon som strulat lite) ringde mig idag och vi har rett ut det hela och det känns jätteskönt! Nu vet vi lite mer var vi står och hon kommer att vara med mig hos frissan hur mycket och hur länge får vi se då, men jag sa hur viktigt det kändes för mig att vi får den där mysstunden tillsammans och hon ville oxå det så vi är överens! Hur skönt som helst!!
    Sen får vi se om tärna nr 3 svarar ja eller inte på lördag - håll tummarna för det vore jätteskoj (tärna 1+3 känner varandra väl så det kan bli jättelyckat!) Men tackar hon nej, så tar jag det. Nu släpper jag detta på ett tag, kändes så himla bra att reda ut det!
    STORT TACK ALLA SOM PEPPAT OCH GETT RÅD ANG DETTA!!!

Svar på tråden Besviken på tärnan