Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

Kuvert avgift?

Vi kommer att önska oss pengar till bröllopsresan, för annars blir det svårt för oss att ha råd med det också eftersom jag pluggar och därmed harrätt begränsat med pengar.
    Annars tycker jag att det är bra med en kuvertavgift, man vill ju hellre ha dit alla nära och kära än massor av presenter.

• matildaochniklas

Håller nog med Skottdagen2008´. Om jag gick på ett bröllop som gäst, skulle det kännas roligare att lämna pengar till en resa, för det blir ju verkligen en present!

• matildaochniklas

Vi betalar också hela vårat bröllop och bjuder på mat och dricka. Därför har jag valt bort attbjuda kompisar som jaginte längre umgås med för att istället kunna bjuda de som verkligen är glada för vår skull. Sen kommer vi ha en enklare fest senare för lite mer kompisar.. då får de ta med egen dryck.

• matildaochniklas

Jag tycker nog också att det känns fel att ta betalt av gästerna. Jag vill iaf kunna bjuda mina vänner på allt. Vi har valt bort lokaler där man inte får ta med egen dryck bara för att slippa ha betalbar (vi har inte råd att bjuda alla på dryck om det är resturang priser) Men vi vill så gärna kunna bjuda våra vänner på denna dag så då får vi nöja oss med en mindre lyxig lokal!

Svar på tråden Kuvert avgift?