Inlägg från: 20080301 |Visa alla inlägg
  • 20080301

Kuvert avgift?

jag skulle aldrig gå på ett bröllop om det skulle kosta 500:- st det är för mycket. Är bröllopet dessutom på sommaren går det ännu mer bort för då vill man i regel åka på semester och då är det massor med pengar.
    jag är emot kvúvertavg anser att man bjuder till bröllop och betalar för allt och alla annars bjuder man färre människor så man har råd eller väntar helt enkelt.
    Men alla är olika och det är upp till var och en

• 20080301

Men s kan man ju inte göra, det känns jättefel. Antingen tar man betalt för maten och då enbart vad det verkligen kostar eller så önskar man sig bidrag till en resa. Men att göra bägge delar..... Så gör man inte.

Nu anser jag att har man inte råd att bjuda tex 90 gäster utan måste ta betalt för maten då bjuder man enbart dom man har råd med. Kuvertavgift går bort. Att skriva att man bjuder till bröllop och sen ta betalt är som att ge med ena handen och ta tillbaka med nästa.

WickedCherrie skrev 2008-01-17 13:55:15 följande:
    Skulle man itne kunna göra så att de får lägga en liten del till mat och liten del till resan?vi tar 400:- /person..och vi har 128 gäster! typ!Det blir en jävla massa pengar och så dyr blir aldrig maten!
  • 20080301

Vi betalar hela vårt bröllop själva och bjuder på mat och dricka.

Svar på tråden Kuvert avgift?