Inlägg från: lycklig78 |Visa alla inlägg
  • lycklig78

Kuvert avgift?

Vi tar inte kuvertavgift men önskar oss ist pengar till bröllopsresa.

Men egentligen.... Ska man bry sig om vad folk tycker? Det är vår dag och är det någon som skulle tycka att det är fel att önska sig pengar så behöver dom faktiskt inte komma. Jag VET att mina vänner och släkt tycker detta är helt ok. Dom har bett om att få betala sin mat ist för present eftersom de tycker det är svårt att veta vad de ska köpa. Vi har allt vi behöver.

Att sätta in pengar till ett välgörande ändamål låter ju ptroligt ädelt och fint, men så rika är vi faktiskt inte, och hur många skulle vara ärliga och göra det???

• lycklig78

Visst, livet handlar om att anpassa sig! Till och med på sin egen bröllopsdag enligt vissa i forumet.

Vadå inte våra pengar? Det är väl inte mer än rätt att gästerna tar med en present och vill man inte ge bort sin present till välgörenhet så tror jag nog man kommer till himlen ändå

Alla tycker vi olika om detta och det är intressant att läsa allas åsikter.

• lycklig78

Malous: Det med himlen var ett skämt

Du får gärna tycka att jag är sniken. Det rör mig inte i ryggen.

• lycklig78

Malous: Det är svårt att inte ta åt sig som person när du hänvisar till mina inlägg. Men vi glömmer det. Vi tycker helt enkelt olika.

Joakina: Kunde inte sagt det bättre själv. Det blev långt, men det var så rätt.

• lycklig78

Jo, det var det jag ville få fram också. Det är faktiskt ingen som har bett om ÅSIKTEN utan hur hon skulle formulera sig.

Jag kan gå in på olika inlägg, men det är ju inte alla jag kommenterar. Det är inte meningen man ska behöva känna sig sniken eller elak för att någon i forumet tycker så. Det förstör en del av charmen med bröllopet. Jag håller med pannkaka. Ingen skulle bli lyckligare än mig, om jag betalade min egen mat på ett bröllop och slapp oroa mig för present.

Svar på tråden Kuvert avgift?