• Tinzi

fler 2010?

Hhee här kommer en till...trodde jag var ensammast i världen om att redan ha börjat planera för den stora dagen. Har ni bestämd exakt datum?

Vi kan inte komma på ngt bra..

• Tinzi

Tack! Oki, samma som här då. Jag har köpt en liten svart bok som jag har gjort nästan alla inköp/planering i, men kan ju inte börja boka å beställa ännu känns det som, då tycker dom la jag är knäpp :)

Men tänkte köpa små saker redan nu för att fördela det ekonomiskt. tex dekoration, beställa servetter etc. Och lägga allt jag köper i en kartong och bocka av på listan.

Är ju såååååå mkt som ska fixas har jag märkt !

• Tinzi
    lillamaa skrev 2008-02-01 10:35:45 följande:
    välkommen tinzi! vi ha inte bestämt datum. men hoppas på feb 2010. det beror på ekonomin. har också börjat köpa lite småsaker. har också en lite bok där jag skriver upp idéer, gästlistor, budget osv :D
    Tack! Ja det gäller ju att slippa bli en bridezilla & stressa sista veckorna tycker jag, så ju bra å börja smått redan nu, skadar ju knappast :)
  • Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-01 10:36:05 följande:
    ja småsakerna kan man ju köpa. har köpt värmeljushållare och beställt smycken. nu ska vi ju ha ett ganska speciellt tema så det är lättare att veta vad jag vill ha än om vi skulle ha mer traditionellt bröllop. har börjat kolla runt med lokal och kläder och sånt för att få ett hum om priser. men man märker ju att de tycker att man är ute i väl god tid. i slutet av det här året kan man nog börja boka lite mer på riktigt, då är det 1½ år kvar och kanske mer "normal" planeringstid.när på året hade ni tänkt gifta er?
    Oki, samam här, temat alltså. Dock svårt att veta att det kommer bli bra i slutändan även mo vi köper färgerna rätt nu.

Vi pratade först om början på året, alltså vintern, men bestämde sen sommaren. Så Maj/Juni tror vi som det ser ut nu.

Känns ju som att det inte går att bestämma datum just nu bara. Får avvakta m. det nån månad till iaf.
  • Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-01 10:58:05 följande:
    vad ska ni ha för tema?vi gifter oss i början av maj, den 8e närmare bestämt.vad är det som gör att ni har svårt att välja datum?
    Oki, Maj är ju trevligt :)

Vi vill att det ska vara bra väder, inte vara upptaget av ngn annans födelsedag (svårt då festmannens släkt är enorm). Tema är:
    Vitt, grönt & svarta inslag. Mkt natur/skogskänsla :)
  • Tinzi
    Fenixx skrev 2008-02-01 11:45:36 följande:
    ja vill ni ha skogs/natur-tema så är det ju väldigt vackert med bröllop på våren när allt slår ut, kanske vid vitsippor-tiden.
    Ja precis..kommer inte ihåg hur vädret är i Maj bara, men men...Vore skönt att bestämma datum snart så man kan planera utefter det, nlir lättare då. tex. beställa servetter eller så m. namn/datum.
  • Tinzi

* Kultis, 27år, Stockholm, bröllopsdatum 2.10.2010
    * Starfish 24 år gävle.gifter oss sommaren 2010.
    * Sanber, 23 år Övik, hoppas på bröllops sommar 2010
    * Fenixx, 27år, bröllopsdatum 4.09.2010
    * lillamaa, 21 år, Kalix. X.02.2010
    * Tinzi, 26 år, Gbg. Bröllopsdatum: Maj 2010

• Tinzi

Ändrar....vi bestämde oss nyss :)

* Kultis, 27år, Stockholm, bröllopsdatum 2.10.2010
    * Starfish 24 år gävle.gifter oss sommaren 2010.
    * Sanber, 23 år Övik, hoppas på bröllops sommar 2010
    * Fenixx, 27år, bröllopsdatum 4.09.2010
    * lillamaa, 21 år, Kalix. X.02.2010
    * Tinzi, 26 år, Gbg. Bröllopsdatum: 8 Maj 2010

• Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-04 08:16:36 följande:
    Tinzi:kul att ni har bestämt datum! ett väldigt bra datum måste jag säga
    Ja vi är helnöjda, för visst har dom väl vigslar på lördagar? Borde dom ju ha tycker man...

Iof vill jag helst gifta mig utomhus m. en vigselförrätare, men men karl´n ska la få bestämma något ;)
  • Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-04 08:22:29 följande:
    här går det framåt. har hittat en sömmerska som verkar toppen (samma som Fenixx) som ska sy bådas kläder.har fått hem mitt pannsmycke från Kirsto och väntar nu med spänning på att matchande armband och hänge till halsband ska komma den här veckan.annars är jag mest på jakt efter cake topper just nu eftersom det inte verkar bli den jag ville ha från början.
    Ah, va bra. Då får man sin klänning precis som man vill ha den. Min väninna (nybliven kompis) som är skräddadre ska sy min, men vet inte vad som är rimligt som betalning...vad ska du betala din? Köper du tyg själv?
  • Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-04 12:19:08 följande:
    har fått ungefärligt pris för material och arbetskostnad och kommer att få betala 2600-3000 för klänningen. hon kommer att skicka tygprover till mig när hon hittar något passande så det är inte helt bestämt vad det blir för material än mer än brokad i livet. jag köper alltså inte tyg själv. jag tycker det är ett jättebra pris!sen tillkommer mantel och kanske underkjol också.
    Ojj ja det var verkligen billigt om du får tyget också. Är ju ett tag kvar men funderar på att ge henne 1.500:--2000:- för att sy den iaf...! :)
  • Tinzi

Hej hopp! Hur går det m. planeringen? Någon som beställt ngt ännu typ servetter/tyg etc?

jag skulle gärna kunna beställa servetter redan nu om det inte var för att jag är rädd att de blir gamla typ hehehe. Får hejda mig ibland känner jag.

• Tinzi

Jag gör :) fast kommer iof flytta från Gbg om en månad ....fast bara några mil, men ändå :)

Svar på tråden fler 2010?