Inlägg från: kultis |Visa alla inlägg
  • kultis

fler 2010?

Hej!
    Får man vara med? Vi har kommit överens om höstbröllop 2010 och vill gärna dela tips och ideer med några.

Lite om mig själv.. Är 27år, killen 28år, varit förlovad sen juli-05, tänker fria till honom på skottdagen. I april 2007 fick vi vår underbara son, Wille. Ja just det, vi bor i Stockholm.
    Är det nåt mer så fråga bara.

Vi har inte så mycket planer än vad gäller bröllop. Men själv har jag massa tankar och ideer i huvudet som jag inte blir av med inte ens på nätterna... Hade ingen aning att det fanns så mycket att tänka på innan jag började kolla olika sidor på internet.

Hur går det för er?

• kultis

Tack för välkomnandet!!

Här går det lite trögt med planeringen. Eller massa ideer har man men bara i huvudet, borde väl skriva ner de så fort de dyker upp. Finns ju risk att man glömmer...

Sak alla ha en traditionellt bröllop?
    Vi ska gifta oss borgeligt och ha festen hemma hos oss efteråt.
    Vi flyttar till vår splitterny lägenhet om drygt ett år och vill gärna ha festen där. Det är delvis därför vi ska ha bröllopet först 2010.

• kultis

Jätteskoj sommarliv, då blir det ju bråttom för dig eller.... Du är väl väldigt effektiv och huvudet full med tankar och ideer samt bröllopet nästan planerat?

Vi har tänkt på 2.10.2010 för jag vill ha riktiga höstfärger och fina löv att använda som dekoration.

Så mycket mer har jag inte hunnit tänka ännu.

• kultis

Igår satt jag och sambon och skrev ner lite lista över tänkbara gäster samt började göra budget. Gästlistan var mycket lättare att göra jämfört med budgeten.
    Hur kan man veta hur mycket pengar det går åt om man inte ens har bestämt sig om ringen/klänningen mat/dryck etc. som kostar mest? Vi ska ha festen hemma så lokalen kostar ingenting.
    Har ni nån maxgräns för tex vad ringen får kosta eller hur gör ni? Tar gärna emot tips.

• kultis

Glömde skriva att jag gjorde första inköpet igår... det blev lite dekorband till korten.
    Så långsamt men säkert går vi framåt! Kul!!!

• kultis

Välkommen Tinzi!!!
    Det är bättre vara ute i god tid än ha massa stress i sista stunden. Och det är ju roligt att planera!!!

Nu har jag köpt Amelias bröllopstidning och kvällen är bara för mig och tidningen!!!
    Wille sover redan och sambom äter ute med jobbet.

Hur går det för er tjejer? Skaffat nåt nytt??

Vad tycker ni om vi skulle fixa en lista om vilka vi är? Då är det lättare att ha koll när alla gifter sig?
    Tex: Kultis, 27år, Stockholm, bröllopsdatum 2.10.2010

• kultis

starfish, mena du om man skulle tex. ha någon där och städa efter festen eller? Det låter ju bra ifall det behövs.

• kultis

Vad ni hunnit skriva mycket. Själv har jag haft svårt att komma in i bröllopstorget utan att loggas ut. Lyckades först nu.

Här går det långsamt fram. Eller varje dag har man masa tankar i huvudet men int mer än det. Sonen tar ju sin tid och plats. Men läser iaf de två tidningar jag har och nappar med olika smarta och kloka idéer.
    Just nu tänker man mest var man vill gifta sig. Vi ska ju gifta oss borgeligt men vet inte om jag vill göra det i Stadshuset, Rådhuset eller nån annanstans. Helst nån annanstans men VAR?????

• kultis

lillamaa: ni verkar ha samma problem som vi. Är själv från Finland och min familj/släkt kan inte svenska så allting måste vara översatt. Tror det blir min syrra som får ta på sig ansvaret. Eller nån kompis, vi får se. Men lätt är det inte när man alltid måste översätta at folk ska förstå.

• kultis

starfish, GRATTIS!!! Som Fenixx skrev har ni nåt annat att tänka på och se fram emot. Bröllopet kan man ju ha trots att man ha barn, blir bara lite annorlunda och möjligtvis mer planering. Men barn är så underbara.

• kultis

Hej tjejer!
    Nu är man hemma igen. Var borta i Skövde över långhelg med sonen och utan internet så nu har man mycket att läsa ikapp. Och tror ni jag har hunnit planera nåt? NIX! Ingen där vet ens att vi bestämt oss för 2010 och kändes inte rätt att berätta heller så man fick ha tankarna för sig själv.

Ni pratar om viktminskningen. Är kanske inte så aktuellt här då vi vill ju gärna ha ett till barn snart, hoppas på 2009. Men lite måste man ju minska då vi åker utomlands i sommar...

• kultis

Oj vad mycket du redan hunnit med sanber!
    Här är det massa idéer i huvudet men inte så mycket mer. Vi tar det ganska lugnt då vi inte behöver boka varken kyrka eller lokal. Måste bar fundera var vi vill gifta oss borgeligt ifall vi inte bestämemr oss för rådhuset eller stadshuset i Stockholm. Vi får se.

Inga kort kan jag inte göra ännu då jag vill använda höstens fina färgglada löv. Bilden har jag i huvudet. Men i höst tänkte jag samla ihop massa löv så man kan börja med inbjudningskort, tackkort och allt annat pyssel. Längtar...

• kultis

Vi ska ju ha festen hemma hos oss och vill att det blir så avslappnad som möjligt för alla. Fick tidigare en tips från en tråd att skriva festfin och det tänker vi göra. Sen är upp till var och en att bestämma vilka festina kläder de vill ha på sig. Jag ska ju inte ens ha brudklänning så vi är inte emot jeans heller, bara de är snygga och hela.

• kultis

Kan tillägga att vi kommer köra mer som fest än bröllop så det är kanske lite annorlunda och mer passande med jeans.

• kultis

Bara två dagar kvar till skottdagen. Imorgon ¨ker vi på en kryssning till Helsingfors och på fredag stälelr jag frågan till honom. Dock vet att han kommer att svara ja, men vi tycker båda det är roligt att jag friar till honom.

Annars har jag börjat skissa lite vad vi ska ha på vår buffe som vi lagar själva.

Svar på tråden fler 2010?