Inlägg från: starfish |Visa alla inlägg
  • starfish

fler 2010?

Hallå!
    hoppar gärna på den här tråden jag med :)
    jag och min kille ska förlova oss på sista april. det var då vi träffades för 8 år sedan.
    det var han som kom med förslaget men det var inte direkt något frieri:P
    så vi bestämmde på en gång att 2010 vore bra att gifta oss så vi har tid på oss att spara pengar.

vi har inte kommmit så långt i planeringen än.
    det är ju en djungel av allt!:P
    Så jag tar taksammt emot tips;)

Det jag vill få klart nu är färgtemat, för det känns som att då är det mycket lättare att planera annat också.
    Först var vi inne på creme, vinrött och guld. och då skulle jag ha en röd klänning och vi skulle spela lady in red som ingångsmarch eller till brudvalsen. (den låten har betytt så mycke för oss)men vill nog inte ha röd klänning tror ja nu...
    Sedan funderade vi på marint tema, sedan på brunt, beige, creme och guld eller brons.

just nu är de bara en röra i mitt huvud... :S

vi ska gifta oss på sensommaren hade vi tänkt:)

• starfish
    lillamaa skrev 2008-01-24 10:43:50 följande:
    starfish: hej på dig. kul med fler! det positiva är att vi har ås länge på oss att planera. så vi behöver inte känna oss stressade. å ta det lungt och kolla runt. har du bestämmt dig för vilken klänning du ska ha ännu? ha rdu börjat göra upp en budget ännu?något jag kan bli väldigt irriterad på är när folk ska påpeka att det faktiskt är två år kvar. j"ja det vet jag men jag vill endå planera". för vi ska gifta oss. och jag vet hur jag vill ha det, och så fort sambon nämner nått så skriver jag upp de. nu har han sagt att han vill ha en caketopper, en där bruden sliter med sig mannen. inte min stil men verkligen hans så klart vi ska ha de! :)
    ja det är tur att man har lång tid på sig för sån beslutsångest jag har och att jag ändrar mig hela tiden så kommer detta ta lång tid:P
    nej jag har inte bestämmt mig för klänning än men jag vet på ett ungefär vad jag vill ha. funderar på att beställa en från kina så jag håller på att leta för fullt. tur att det inte är någon brådska att beställa för jag vill gärna gå ner lite först:)
    man kanske borde gå och prova lite i butik med så man får se vad man passar i och så.
    hur har ni andra gjort?
    har inte börjat med budget ännu heller, vet inte riktigt vart jag ska börja...:P

ska börja skrive ner alla tankar och ideér som man har i
    huvudet nu. jag kommer nog också att handla lite då och då:)
  • starfish

ja det får man ju ner kostnaderna nån tusenlapp på, om man beställer från kina.
    ja så fort min sambo kommer hem från jobbet på söndag så ska vi sätta oss ner och skriva ner allt man kan behöva. tycker det är svårt att skriva summa...de får man väl typ gissa sig fram till.

en sak jag funderar på är underkläder. vill man inte gärna byta om inför bröllopsnatten så man känner sig fräschare. känns inte så lagom fräscht att ha de man haft hela dagen....

funderar också på att baka tårta själv, har en fin i en tårtbok hemma. det är en cremefärgad tårta i form av ett hjärta med ett mindre hjärta ovanpå som en våning och med rosor och pärlor som dekoration. brudparet får en egen liten tårta i form av ett enkelt hjärta att dela på.

fenixx: när ska ni gifta er? vilken årstid menar jag.

vi kommer ta min sambos efternamn för det vet jag skulle betyda mycket för honom:)

• starfish

jag beundrar er som kan sy.
    själv är jag och symaskinen bittra fiender sedan många år tillbaka :P
    det vill sig bara inte, det trasslar och har sig jämt och jag har inte tålamod helt enkelt:P

• starfish

jag ligger nog sist av er:( har inte börjat planera "på riktigt" än och kollar mest runt för inspiration. så vi har inte bestämmt exakt datum än.

men vi är båda 24 år. bor i gävle. gifter oss sommaren ( förmodligen sensommaren) 2010.

• starfish

kultis: jag såg att ni skulle ha bröllopsfesten hemma.
    läste i bröllopsmagasinet "allt om bröllopsfesten" nyligen om den nya lagen om skattereduktion på hushållsarbete och det innebär ju att man kan få tillbaka pengar på vissa saker om man har festen hemma eller i sina föräldrars hus.:)

• starfish

det går att få tillbaka pengar om ni har anställt matlagningshjälp och diskhjälp. däremot är det inte godkänt att göra avdrag för att en cateringsfirma som lagar maten på annan plats ska leverera och servera den.
    man kan ju också få avdrag för städningen efteråt, kan ju vara skönt att slippa:)

• starfish
    Fenixx skrev 2008-02-02 18:13:05 följande:
    jag ligger lite lågt än så länge då bara nån enstaka vet om våra planer än så länge. idag har jag bokat en sömmerska iallafall för våra kläder. och hon var så engagerad och hjälpsam så känns jättebra, hon sa ingenting om att man var för tidigt heller utan då kan hon ta det lugnt i sitt planerande med.
    aha jag förstår;)

vad har du bokat för sömmerska? ska hon sy upp din klänning också? borde bli dyrt va.....:P
  • starfish

oj vad länge sedan jag var in nu känner jag. vad långt ni har kommit allihopa. själv har jag kommit av mig totalt.
    fick nyligen reda på att jag är gravid och vi funderar på att behålla det så nu vet jag inte om man kommer ha råd med bröllop 2010...visst de e långt dit men..

• starfish

tack:)
    nä det blir ju inte att man planerar och tänker lika mycket på bröllopet nu. nu har man ju annat att tänka på:P

Svar på tråden fler 2010?