Inlägg från: lillamaa |Visa alla inlägg
  • lillamaa

fler 2010?

jo det lät lite kul. men då är de ju ännu en utgift där :(

• lillamaa

pratar lite med syrran (via msn) om det här med när mans ka fotograferas. skönt att ha någon som orkar lyssna på ens tjat och ältande! hihi. hon ska vara tärna och än ås länge tycke rhon de är kul :)

• lillamaa

mysifer: precis. och så vill jag inte att gästerna ska veta vad vi täntke oss eller hur det ska se ut. vill att de ska bli en överaskning!

• lillamaa

mysifer: precis! funderade på att ha en korg med tofflor i olika storlekar som gästerna kunde lån om de blev trötta i sina högklackade. MEN sen kom jag p0å att de kanske passar bättre på ett sommarbröllop. men sådan saker vill jag ha. så folk tänker "nej men guu vad samrt/roligt/häftigt"

• lillamaa

ja det är ju det där med var som är problemet här med kultis! så det lär bli i kyrkan, iaf tills sambon börjar engagera sig och hjälper till att änka ut nått ;)

• lillamaa

för oss skulle det iaf bli att hyra två lokaler och det vill jag inte. men om vi har festen i haparanda så skulle vi kunna gifta oss hemma hos min mamma, ute på landet. men mest troligt kommer vi vara här i kalix

• lillamaa

nu är faktiskt en rispåse helt klar :D
    nu är det bara 61 kvar! haha

ha rju tänkte ha doftljus på toan under festen. inget som luktar starkt men nått ... sen kom jag p+å att sambons kompis T har astma och är jättekänslig. så frågade jag om T skulle komma på bröllopet (orkade inte gå och titta på listan)och han sa ja. så idag när jag skumma igenom planeringen så var T inte alls med på listan! känner att vi verkligen måste sätta oss ner och gå igenom allt ordentlig för mitt i allt så blir vi 70 pers istället för 62 och det går ju inte. då måste jag börja göra med av allt och då måste jag ju köpa in mer material

• lillamaa

haha, ja de kan hända att man blir lite less. men då ber jag bara syrran om hjälp. men kommer nog komma en bit på vägen själv. tycker det är jättekul att sitta och pilla med sådan här och just nu är jag mammaledig oh min tösa är rätt självgående. då är det kul att ha nått att göra på dagarna

• lillamaa

hur går det för dig då fenixx?

• lillamaa

fenixx: åvad kul. jag vet inte alls vem man skulle kunna ha som toastmadame! den personen måste ju kunna känna sig bekväm båda bland våra vänner och våra familjer. seddutom borde den personen (eller om man tar två kanske?) kunna tala både finska och svenska eftersom det finns vissa som inte förstår svenska och vissa som inte förstår finska. jobbigt

• lillamaa

grattis starfish! ska ni skjuta upp bröllopet nu då eller hur har ni tänkt?

• lillamaa

igår hade vi ett "bröllopsmöte", jag och sambon. då gick vi igenom gästlistan. jag strök 2 vuxna och 2 barn från "min" del och sambon la till en vuxen (och i parentes skrev jag med ev flickvän. tror vi kommer dra gränsen vid sambos.) sen gick jag igenom alla idéer jag hade med honom och förklarade allt.

sa även att de var lite svårt för just nu känns det som att allt är i min stil. därför försöker jag slänga i lite av honom också. tex cake toppern (ni vet den med bruden som släpar med sig brudgummen) och lite roligt toapapper (sådant med tecknade brudpar på).

igår sydde jag även lite. går riktigt bra med rispåsarna just nu. måste säga att jag är glad att jag börjat med dem. så har jag nått att pyssla med :D

• lillamaa

just det, vart lite snabb där. har ju sparat ihop lite (med betoning på lite ;)) pengar nu. men nu funderar jag på att ta de pengarna och köpa en crosstrainer. har ju inte direkt råd att börja gymma och att gå ut och promenera är mer eller mindre en halv vetenskap med min tösa!

men jag vet inte helt säkert ännu...

• lillamaa

fenixx: ja jag förstår vad du menar med att de kan vara lite svårt med barn. jag har ju bara en tösa, snart 1 år. kan vara svårt att få tiden att räcka till ibland.

därför funderar jag på att köpa hem den där crosstrainern. vill ju gärna komma i form inför bröllopet. satsar på en långsam viktnedgång. mindre risk att gå upp igen då, eller?

• lillamaa

fenixx: oj, det var inte illa! har försökt lägga om kosten här hemma. grönsaker/sallad till varje måltid och så där. ändra livsstil helt enkelt.

• lillamaa

ja precis, man vill ju vara så fin som möjligt, speciellt på korten! MEN det är ju så länge kvar. så för mig blir det att tänka "ja men jag hinner...".

• lillamaa

fenixx: vad kul! härligt att hon inte stretar emot färgen på klänninge heller. läst om många som har det problemet här på BT. usch

• lillamaa

hej på er. hur går det?
    här har det gått lite segt. min mens vart sen och jag vart nästan rädd för att ha blivit gravid men så dök den upp tillslut!

Svar på tråden fler 2010?