• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • lillamaa

nu har jag skickat in lite olika bilder på klänningar till millys för att höra vad de tar för att sy upp dem. men svaren kommer nog inte förens måndag eller tisdag

• Fenixx

jag har också börjat kolla med olika ställen som kan tänkas sy upp den typ av klänning och dräkt till min sambo. får se vad dem svarar och vad som blir bäst för oss.

• lillamaa

fenixx: vilka har du hört av dig till. själv har jag bara skickat till millys. men vart kan man få kostymer och liknande?

• Fenixx

Nu ska vi ha lite "sagan om ringen" tema så vi har hört av oss till såna som är inriktade på medeltidskläder mest.
    men testa att sök på nätet då brukar det komma upp en del så kan man se om någon passar en.

• lillamaa

fenixx: aha, ok. kommit långt i planeringen?

• malous

Jag har hört att det ska vara kopparmynt. Kanske lite enklare att förverkliga än silvermynt också (om det inte räcker med silverfärgat).

Fenixx skrev 2008-01-12 18:34:47 följande:
    har väl sett lite på en annan sånhär bröllopssajt.men annars lite vad jag sett.Man blir inte gift om man provar någon annans vigselring.- Bröllopet får inte vara på en måndag, onsdag eller fredag om det ska bli ett lyckligt äktenskap.- Vid dubbelbröllop blir det ena paret olyckligt.- En silverslant i brundens sko ger rikedom.- Ingen får komma mellan bruden och brudgummen när de går till och från kyrkan.
  • lillamaa

malous: ja visst är det "and a penny in her shoe"

• Fenixx

ja det har jag hört mest också...jag bara kopierade från en sajt snabbt med skrock.

• Fenixx
    lillamaa skrev 2008-01-13 17:39:02 följande:
    fenixx: aha, ok. kommit långt i planeringen?
    nja är väl mest i mitt huvud. vet väl typen av klänning och dräkt till sambon, men nu ska man se med vad för slags tyg, färg och bra ställe som kan sy upp till ett bra pris!

själv?
  • lillamaa

jag har alla ideér i huvudet, och vissa på papper än så länge. kom fram till att jag behövde ett anteckningsblock, annars skulle jag glömma bort allt!

det enda vi gjort på riktigt hitills är att
    A) köpt tyg och tråd
    B) jagf har besstämt vilken ring jag vill ha
    C) kollat ut 3 klänningar. men nu kan jag inte bestämma mig. hjälp!

Svar på tråden fler 2010?