Inlägg från: Fenixx |Visa alla inlägg
  • Fenixx

fler 2010?

ja jag gillar också växter, mycket grönt främst. kommer ha murgröna på borden och murgröne-löv i smycke bla.

vet faktiskt inte vad för placeringskort vi ska göra...gärna något med naturinslag så. men blad flyger ju iväg så lätt om det kommer en vindpust.

eftersom vi är lite fantasy-nördar och vi vill få igång folket så förutom rolig fakta om gästerna i festbladet så funderar vi på att ha en tavla där man ser vart alla ska sitta och sen vid deras stolar ska det på placeringskortet stå deras namn fast deras hobbit-namn. allt för att få med mycket i temat hihi. lär dem skratta lite då en del namn är väldigt roliga.

• Fenixx

ja det är fint med stämpel!
    vi kommer nog ha hjärta med pil igenom som symbol.

• Fenixx

ja tyckte det var en liten smårolig udda idé så.

• Fenixx

finns sajter där man kan få sitt namn uträknat. så jag kör den enkla metoden. finns även alvnamn(som jag tycker är finare) men hobbitnamn ger nog större chans till skratt och lättare att uttala.

tex: Johanna Skogsberg hobbit= Ruby Foxburr of Loamsdown
    alv= Nessa Helyanwë

dock kan vissa namn bli lika ifall dem har en samma stavelse i namnet.

har jag lite att roa mig med tills det är dags.

• Fenixx

ja planera är ju nästan halva nöjet.

• Fenixx

ja eller så är man smart och lägger bröllopsresan året efter, har man det att planera inför.

men kan tro att man blir tom efteråt. gäller att dagen efter bröllopet att man kanske har nån dag extra att ha det mysigt med. tråkig att gå direkt till jobbet kanske.

vet bara med våra barns dop..massa planerande innan och så är festen över såå fort och så efteråt sitter man där... -jaha.

• Fenixx

låter som bra pris med catering.

vi kommer ju ha från restaurangen, varierar lite beroende på vad för mat vi vill ha då dem kunde göra enklare och lyxigare.

men med välkomsdrink/brudskålen, 3 rätters, och dryck till maten så tror jag det blir väl runt 600kr/person.

sen lutar det åt att vi bara tar tårta direkt och skippar efterätt.

• Fenixx

humlan>> hej där! ja jag själv har ju haft en riktig "slöseri-dag" här inne idag och spamat massa i tråden. M-)

• Fenixx

ja fatta vilken abstinens när vi är gifta och egentligen inte behöver vara här inne längre. :-O

• Fenixx

ja jag tror man blir lite kvar och ger tips och ser på fina bröllopsbilder.

Svar på tråden fler 2010?