Inlägg från: Fenixx |Visa alla inlägg
  • Fenixx
    sanber skrev 2008-01-12 17:49:26 följande:
    jag gilalr den som heer Lurdes dress!Fast jag vill gärna ha med nån form av axelband ändå...finns så många utan som är fina men jag tror att det skulle passa bättre med axelband på mig...hmm..kan inte bestämma mig vad som blir bäst..kan ni hjälpa mig!Om man är gasnak kort, 159 cm...inte tjock inet smal...utan "normal".haha "vanliga bröst och höfter och midja"Vad för klänning blir bäst då?för om man är kort kanske man inte ska ha en jätte fluffig? blir man ba en liten pytte pygme då eller? Man aknske ser hmm..ihoptryckt ut?fast å ena sidan så vill jag kaaanske ha lite princess över det hela...å helt andra sidan kan ajg ah e relativy enkel..å sens ist så tycker jag att ajg passar bäst i korta klänningar men det kan ajg ju ah en annan gång lixom...HJÄLP!
    här står tips vad som framhäver ens bästa sidor!
    www.brollopsklanning.info/framhav-brollopsklanning.php
  • Fenixx
    lillamaa skrev 2008-01-12 18:23:02 följande:
    vet ni av nå sidor med bröllopsskrock?
    har väl sett lite på en annan sånhär bröllopssajt.
    men annars lite vad jag sett.

Man blir inte gift om man provar någon annans vigselring.

- Bröllopet får inte vara på en måndag, onsdag eller fredag om det ska bli ett lyckligt äktenskap.

- Vid dubbelbröllop blir det ena paret olyckligt.

- En silverslant i brundens sko ger rikedom.

- Ingen får komma mellan bruden och brudgummen när de går till och från kyrkan.
  • Fenixx

jag har också börjat kolla med olika ställen som kan tänkas sy upp den typ av klänning och dräkt till min sambo. får se vad dem svarar och vad som blir bäst för oss.

• Fenixx

Nu ska vi ha lite "sagan om ringen" tema så vi har hört av oss till såna som är inriktade på medeltidskläder mest.
    men testa att sök på nätet då brukar det komma upp en del så kan man se om någon passar en.

• Fenixx

ja det har jag hört mest också...jag bara kopierade från en sajt snabbt med skrock.

• Fenixx
    lillamaa skrev 2008-01-13 17:39:02 följande:
    fenixx: aha, ok. kommit långt i planeringen?
    nja är väl mest i mitt huvud. vet väl typen av klänning och dräkt till sambon, men nu ska man se med vad för slags tyg, färg och bra ställe som kan sy upp till ett bra pris!

själv?
  • Fenixx

oj ja du kommer verkligen skina på din dag i en av dem klänningarna!

• Fenixx

sommar>> ja verkligen skoj att ni har bestämt en del redan!

jag har lite ungefär vad jag vill ha med mycket, och sparat ner lite inspirerade bilder och börjat anteckna..måste skaffa eget block för det..har lösa lappar i almanackan...

• Fenixx

exakt, känns ju lite frusterande att gå och invänta så mycket när man redan har en massa klart för sig redan nu.

vi är väl inte 100 klara på färgvalet...är nån färg hit och dit som vi funderar över.
    men står med vitt/creme, skogsgrönt, guld, vinrött..får se hur vi väljer.

Svar på tråden fler 2010?