Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

fler 2010?

vi tar sambons namn. vi har inte diskuterat det så mycket för det kändes självklart på nåt sätt. fast nu har han börjat prata om att vi ska byta till ett släktnamn och jag vet inte riktigt om jag gillar det namnet..så det blir kanske mer diskussion om namn ändå.

• mysifer

lillamaa: bra val! det är supergott

måste man ha speciell brudskål egentligen?
    kan man inte bara skåla till maten menar jag? eller nån välkomstdrink? fast det blir kanske lite samma sak..

• mysifer

funderar på att börja blogga här faktiskt. känns bara som att allt går så långsamt så det blir kanske inte så roligt att läsa.

• mysifer

lillamaa: jo tack det känner jag igen också. som tur är finns ju den här tråden till för oss galningar så att vi kan samlas utan att bli sedda som dårar

• mysifer

välkommen tinzi!
    jag trodde också att jag var helt ensam när jag startade den här tråden
    vi har bestämt datum och jag har börjat göra de första inköpen. har det mesta klart i huvudet men sen får vi se hur det går när jag ska boka och fixa på riktigt. får kanske ändra en del om det inte funkar med ekonomin.
    hur långt har du kommit i planeringen?

• mysifer

ja småsakerna kan man ju köpa. har köpt värmeljushållare och beställt smycken. nu ska vi ju ha ett ganska speciellt tema så det är lättare att veta vad jag vill ha än om vi skulle ha mer traditionellt bröllop. har börjat kolla runt med lokal och kläder och sånt för att få ett hum om priser. men man märker ju att de tycker att man är ute i väl god tid. i slutet av det här året kan man nog börja boka lite mer på riktigt, då är det 1½ år kvar och kanske mer "normal" planeringstid.
    när på året hade ni tänkt gifta er?

• mysifer
    Tinzi skrev 2008-02-01 10:51:02 följande:
    Oki, samam här, temat alltså. Dock svårt att veta att det kommer bli bra i slutändan även mo vi köper färgerna rätt nu.Vi pratade först om början på året, alltså vintern, men bestämde sen sommaren. Så Maj/Juni tror vi som det ser ut nu.Känns ju som att det inte går att bestämma datum just nu bara. Får avvakta m. det nån månad till iaf.
    vad ska ni ha för tema?

vi gifter oss i början av maj, den 8e närmare bestämt.
    vad är det som gör att ni har svårt att välja datum?
  • mysifer

nej det förstår jag, att ni vill ha en egen dag som inte krockar med något annat.

tror det blir jättefint med ert tema :) passar ju på hösten med alla underbara färger..eller på våren när allt blommar och blir härligt grönt

vi ska ha medeltida saga som tema med lila, grönt och silver som färgtema.

• mysifer

Tinzi:
    kul att ni har bestämt datum! ett väldigt bra datum måste jag säga

• mysifer

här går det framåt. har hittat en sömmerska som verkar toppen (samma som Fenixx) som ska sy bådas kläder.
    har fått hem mitt pannsmycke från Kirsto och väntar nu med spänning på att matchande armband och hänge till halsband ska komma den här veckan.
    annars är jag mest på jakt efter cake topper just nu eftersom det inte verkar bli den jag ville ha från början.

Svar på tråden fler 2010?