Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

fler 2010?

lillamaa: sambon här är ganska hopplös att få med ombord också..fast vi är ändå överens om det stora och jag försöker få honom förstå att det är jättebra att vara ute i god tid. så småningom börjar han kanske tro på det
    blir det som vi vill så kommer vi att gifta oss i en underbar rospark här i stan och sen ha fest med medeltidsmiddag på en restaurang som har perfekta lokaler till det.
    borgerlig vigsel med andra ord.
    gifter ni er i kyrkan?

• mysifer

okej. ja utomhus är ju kanske inte så lämpligt när man gifter sig på vintern så jag förstår att ni vill hitta lokal..det enda dumma med platsen vi har valt är att det är en allmän park så det går ju inte att boka eller stänga den för besökare. men jag tror nog ändå att folk håller sig lite undan om de ser att där är en vigsel.

• mysifer

det problemet har jag också och jag kommer inte fram till nåt bra hur jag än vrider och vänder på det..jag tror att det är smidigast att fotograferas före när man precis har fått fixat hår och smink och tindrar av förväntning..men; jag vill inte heller att min sambo ska se mig förrän ceremonin börjar.
    har man fotografering efteråt kanske man är rödgråten och rörd och inte så fin längre..plus att man måste underhålla gästerna på nåt sätt medan fotograferingen pågår..usch, det är jättesvårt.

• mysifer

nej jag har försökt men det hjälpte inte att fråga honom, blev inte ett dugg klokare. antar att det handlar lite om tider också..om ceremonin börjar 15 och varar ½-1 timme, då är det kanske för tidigt att åka till festen direkt och börja äta?
    vet en som skulle ha gycklare som underhöll gästerna när de smet iväg och fotograferades och det tyckte jag lät roligt.

• mysifer

ja det förstås..tipspromenad eller nåt sånt kostar ju inte mycket..eller så får man be toastmaster hålla i lekar eller nåt. själva upplägget på dagen känns väldigt rörigt just nu så jag tror jag väntar lite med att fundera på det..å andra sidan behöver man ju vara ute i god tid med att boka fotograf så tills dess får man nog ha bestämt sig

• mysifer

ja det är kanon att ha nån att bolla med
    man tar ju inte direkt upp alla sina funderingar med vem som helst..har märkt att folk tröttnar ganska fort av någon anledning..särskilt när de får höra hur lång tid det är kvar.

• mysifer

nej precis. det är ju inte kul om de vet precis allt innan, man vill ju att de ska dra efter andan när de får se en och sen att de blir impade när de ser dukning och pynt och sånt.

• mysifer

det beror ju på vad du har för tofflor. om du kör mjuka sköna inneskor är det ju lämpligt på vintern. kan ju t o m vara bra för trötta och frusna fötter =)

• mysifer

det borde väl finnas någon fin plats/lokal där ni kan vara? även om lokalen i sig är enkel så kan man ju pynta den med ljus och liknande.

• mysifer

låter knepigt det där..men om ni inte har något emot att vara i kyrkan så är det ju en bra lösning, som du hade tänkt.

Svar på tråden fler 2010?