• Englali

Hur har ni råd ?

Vi sparar mellan 5000-7000 per månad och sedan betalar mina föräldrar en stor del av det hela.
    Sne sprider vi ut det lite, som tex min klänning är redan köpt och det behödes inte tas från något sprakonto utan från våra "vanliga" pengar som vi rör oss med.

• Englali

Vi jobbar som galningar haha... nej men vi tänker oss för lite, dock inte så att vi inte unnar oss något.
    Sedan jobbar min blivande man som DJ på nattklubbar om helgerna (vid sidan om jobbet som regionschef på "en digitaltvoperatör" (vet inte om man får skriva företagsnamn och marknadsföra ) och det är absolut en härlig extrainkomst. Vi får offra en del helgkvällar ihop, men när man vet att det är för en begränsad tid framöver så går det bra.

• Englali

Säger som så många andra här inne. För några år sedan hade vi inte kunnat spara så mkt som vi gör, men är jag färdigutbildad och båda har bra jobb så då går det.

Under min studietid (gick en privatskola som inte är studiemedelsberättigad utan istället avgifstbelagd), då var det inte speciellt fett. Drygt ett år utan någon som helst inkomst. Men man lär sig leva så och nu när man fått ett bra jobb, det är väl då man ska kunna få njuta lite av allt man åstadkommit!?!

Svar på tråden Hur har ni råd ?