• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pumpkin
    Pärlplattan: Ja, det är jobbigt. Jag är som min egen största fiende, för åldersångesten kopplas ihop med en enorm dödsångest (nu blev det visst nattsvart en sekund eller två) och de två tillsammans är lite halvsvåra att tacka ibland.

Så, nu är det nattsvarta över

Och visst är det så att det är himla lätt att ge råd åt andra, men att hjälpa sig själv? Nej, det går minsann inte många gånger.
  • Anettan73
    Hedebris skrev 2008-02-05 14:43:25 följande:
    jag har inte kunnat komma in på hela dagen :(*morr*pojkvännen sa till bebisen att den skulle hålla sig inne till helgen. vilket svek!!!!! hoppas bebisen inte lyssnar på honom. den ska komma idag!!den är beräknad till 4200. men med allt sött jag har pregat i mig den senaste tiden (har diabetes) så kommer den snarare ligga på 5kg. :(
    Varför kommer du inte in på igångsättning då???

Min minsting va 38% förstor så dom satte igång mig. beräknad till att bli 4,9 men kom ut på 4,4 ca.
  • Hedebris

de sa bara: om du inte föder innan bf så får du ett ul då vi tittar hur stor den är.. om den är för stor då så sätter vi igång dig. men då är det ju försent

• Anja 19 juli 2008

Grrrrrrrrrrrrrrrr jag har inte kommit in sen kl.14.

Men alla andra har ju lyckats!!!

Hedebris

4.2 är ju inte så mycket. Ligger ju inom medel lixom, så jag antar att de inte tycker det är någon fara på taket om du har normalbred bäckenöppning osv.

sen är det inte vikten som är det "svåra" utan huvudomfånget. vet att jag skrivit det tidigare... Min yngsta son vägde nästan 4 kg och hade ett huvudomfång på 35,5 cm medan min syster son som vägde 3,8 hade ett huvudomfång på 38,5 cm och DET ÄR STORT.

Be dem om du får ett sista UL att uppskatta huvudomfånget för det är ju det som gör ifall bebisen är svår att få ut och som gör att man riskerar att spricka osv... (ja hastigheten på krystandet oxå såklart) men att bebisen har lite hull är ingen fara, det spelar ingen roll om huvudet är normalstort

Hoppas jag lugnade dig lite nu...

Min svägerska (hon är pytteliten) födde en son på 4,6 kg men hon tyckte inte det var några problem. Ingen skillnad mot dottern på 4 kg sa hon! de hade lika stora huvuden på ett ungefär men pojken var "rundare" i kroppen.

• Anja 19 juli 2008

Tror faktiskt att en vikt på under 4,5 kg är jättebra för dig om du har diabetes! Vad jag har hört är det inte alls ovanligt med över 5 kg när man har det. Så försök slappna av och tänk att du är skapt för det här och bebisar brukar inte växa sig större än att de kan komma ut... Jag tror att det är just det som triggar igång förlossningen... ATt huvudet fyller ut hela bäckenöppningen och att det då är något som signalerar till kroppen att NU ska ungen ut annars blir den för stor typ

Men det är min teori Forskarna vet ju inte exakt vad som gör att förlossningen startar.

• Anja 19 juli 2008

Alvaereva

klart vi ska snacka bröllop...

Hur blev det med den där klänningen du hade ändrat dig till???

Har du provat den och isåfall, satt den bra, har du ändrat dig, köpt den?

Nyfiken

• Anja 19 juli 2008

Anne

Gå på stan snart!!! Träffas, fika (nyttigt)...

• Anja 19 juli 2008

Min tur att bjuda ju

Jag är ledig på torsdag! Hur har du det då??? Fast jag kan ej på e.m, bara på förmiddagen!! Lite svårt för dig va!?

Vänta, ska kolla hur jag jobbar nästa vecka!

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

Låter som en brutal utbildning... Hur sjutton pluggar ni in 180 poäng på tre år! det är ju 30 poäng per termin...

Jag tycker det är fullkomligt tillräckligt med 20 poäng per termin

Min utbildning är ju på 140 och vi läser ju 3,5 år!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.