• 20080614

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Hej på er!

Pumpkin: Usch, jag skulle bli skitsur om någon började stöka runt hemma hos mig. Om jag bad om hjälp, eller de frågade först så visst, men annars, särskilt om jag hade damsugat innan de skulle komma, skulle jag bli riktigt irriterad. Vågar du säga till henne att det känns som du blir bortträngd i ditt eget hem?

Själv har jag haft både svärmor, svärfar, mickes syster, mamma och hennes sambo på besök i ett dygn. Tanke var att föräldrarna skulle hinna träffas någon gång innan bröllopet. Var faktiskt riktigt nervös innan. För även om de bor 50 mil ifrån varandra vore det riktigt tråkigt om de inte alls skulle tycka om varandra. Men nervositeten släppte fort för det blev verkligen en riktigt trevlig helg! Blir så himla glad när jag tänker på det

• 20080614

Alvaereva: Superfina kort!!

Tror faktiskt det bara var min bror och kanske mormor som ringde första dagen våra inbjudningar kom fram. En kompis ringde någon dag senare för hon trodde det skulle ringa så mycket folk samma dag! Haha, ja, så kan man tro men så var det inte. Nu har iaf lite mer än hälften svarat (56 st tror jag). Mickes syskon som kommer har inte svarat ordentligt än och 4 kompisar, men sen är det bara fastrar och mostrar och sånna som inte svarat. Kul att alla de närmsta helt säkert kommer iaf!

En lång utläggning.. det jag ville komma till är att iaf våra gäster har varit ganska sega, så bli inte ledsna om ni inte får många svar på en gång!

• 20080614

Pumpkin: Hm, ja, det är verkligen inte så lätt med sånt. Men jag tänker att det snarare är "god uppfostran" att säga när man blir stött så den andra personen har chans att ändra på sig.. Fast jag skulle inte tycka att det skulle kännas särskilt lätt. För även om hon åkt för den här gången är väl tanken att ni ska ha en relation ganska länge framöver och saker och ting kan ju upprepa sig. Fast det kanske var första gången du kände dig så bortträngd i ditt eget hem? (är inte alls menat som kritik, bara ett annat sätt att tänka på!)

Jo, det kändes riktigt skönt att det gick bra faktiskt. Min mamma kan blir så nervös för saker så efter att ha pratat med henne i fredags funderade vi allvarligt på att ställa in allt. Men så kom hon hit och allt blev jätte trevligt.. Haha, ibland ska jag bara lyssna med ena örat tror jag..

• 20080614

Anja: Jag tyckte nog halsbandet längst ned var snyggast. Men samtidigt eftersom din klänning i sig är ganska mycket, och det kanske är den du vill lägga fokus på, tycker jag nog att ett genomskinligt hjälrta skulle bli riktigt snyggt! Du skulle ju kunna ha örhängena till halsband nr 2 till om du inte vill ha hjärtan runt både hals och i öronen.

• 20080614

Englali: Supermysigt hus! Även om inredningen absolut inte var i min smak. Men möblerna ska ju inte vara kvar och om du tycker om att inreda kommer det nog kunna bli hur bra som helst!

• 20080614

Pumpkin: Jo, det håller jag verkligen med om, att det är hans ansvar också. Men han kanske inte känner riktigt som du? Då blir det ju svårare att förklara ordentligt. Fast ajg förstår också verkligen att du väljer att inte säga något, är verkligen lite svårt med svärisar ibland när man inte tycker riktigt lika

• 20080614

Sommarliv: Jag var också inne på att ha sånna i festlokalen. Men när jag tittade på dem tyckte jag faktiskt att de var alldeles för plastiga tyvärr.. Men det beror kanske lite på hur du tänkt använda dem. har du sett dem i verkligheten?

• 20080614

AnneiLund: Jag tycker aboslut att ni ska byta! Kanske lite krångel att få fram informationen till alla, men det kanske ni akn ta när de ringer och anmäler sig? Än så länge kan ni ju ändra er, vore ju tråkigt om ni kom på att ni valt fel när det redan är för sent och ni står där i kyrkan.

• 20080614

Englali: Vita väggar är precis min smak också. Så himla skönt med lugna väggar och mycket lättare att inreda och förändra inredningen också! Här är det ljusgrå tapet, funkar det också, fast i sovrummet är det beigeflammigt och det gillar jag inte särskitl mycket faktiskt.. (fast vi fick inte välja själva). LÄngtar tills jag får flytta till något som jag får bestämma själv i!

När skulle ni titta på huset?

• 20080614

Englali: Vet du vem som ska hålla i visningen för Wella?

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.