• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anettan73

Mon på er....

Hoppas att ni hede en "trevlig" alla hjärtansdag.

Solen skiner lika fint idag över Eslöv. Hoppas att den gör det i Malmö oxå Ska antagligen dit där idag. Känner bara att jag inte pallar vara hemma.

• KKC

God morgon!

Blev inget frieri igår ;) Fast det var väl kanske tur eftersom han sagt hela tiden att den som friar får välja efternamn så nu blir det han som får byta till mitt ;)

• Anettan73
    KKC skrev 2008-02-15 08:29:53 följande:
    God morgon!Blev inget frieri igår ;) Fast det var väl kanske tur eftersom han sagt hela tiden att den som friar får välja efternamn så nu blir det han som får byta till mitt ;)
    Ja d e rätt!!!

Vi vet inte själv vad vi ska ta för efternamn...

han heter Persson.. Hur kul e d???

JAg vill inte ha ett son namn... Vi får väl ta ett...

Hur e d med släkt namn??? Vad är det som gäller???
  • KKC

Finns det i släkten så ska det inte vara något problem att byta men om ni tar ett annat namn så har jag hört att man måste fråga de som redan heter så om man får ta namnet ( hur det nu ska gå till??) Ett -son namn får man bara ta om man har det i släkten...

• Pumpkin
    Att byta efternamn

Befintligt namn

Regler för barn – Barn under 18 år kan alltid få en förälders efternamn genom anmälan till Skatteverket. Om föräldrarna har olika efternamn får barnet byta mellan föräldrarnas efternamn obegränsat antal gånger. Om föräldrar byter efternamn får inte deras barn automatiskt samma efternamn. Efter det att du fått ditt nya namn görs en anmälan om ändring för barnet till Skatteverket. Om barnet fyllt 18 år anmäler han/hon själv sina föräldrars nya efternamn till Skatteverket.Om barnet vill byta till ett annat efternamn än det som någon av föräldrarna har eller har haft krävs en ansökan via PRV. Den eller de som har vårdnaden ska underteckna ansökan. Om barnet har fyllt 12 år måste han eller hon alltid själv skriva under anmälan eller ansökan.

Giftermål – Om du gifter dig eller ingår partnerskap kan ni välja att antingen ha den enes efternamn som gemensamt efternamn eller behålla era efternamn från tiden närmast före äktenskapet. Vilket ni än väljer ska ni anmäla det till Skatteverket eller vigselförrättaren senast i samband med vigseln. Ni kan inte ta ett efternamn som gemensamt om någon av er fått det i ett tidigare äktenskap.När ni har valt den enes namn som gemensamt efternamn kan ni inte ångra er och ta den andres namn genom en anmälan till Skatteverket. Du kan alltid ta tillbaka det namn som du hade som ogift, men om din make/maka då vill ha samma namn måste han eller hon ansöka om det hos PRV. Vissa övergångs-regler gäller om du gifte dig före den 1 januari 1983.Mer information kan du få av vår kundtjänst på telefon 08-782 28 00.

Återupptagande av släktnamn – För att få återuppta ett gammalt släktnamn ska det önskade namnet ha funnits i rakt nedstigande led i den sökandes släkt i minst två generationer. En av generationerna ska ha burit namnet inom de senaste 100 åren.

Fars eller mors förnamn med tillägg av -son eller -dotter – Du kan ansöka till PRV om att få ta ett efternamn bildat av din fars eller mors förnamn med tillägg av -son eller -dotter.
  • KKC

Gött Pumpkin att du lyckats hoppa på Lasse eller det kanske blev du som blev på hoppad ;)
    A fick inte mkt... Vi hade gäster hela kvällen (som han bjöd in just igår) sedan var det dax att sova om jag skulle orka upp imorse... Frågade iof om han inte skulle komma å lägga sig (kan ju hetta till bara av att jag vet att han kryper ner hos mig..) men ha skulle bara kolla klart på ett program på tv, sen när jag vaknade till vid 01 så sov han i soffan med tvn på...

• Pumpkin
    Anja: Ja, jag fick till det Jag satte mig och läste lite sexnoveller (can't help it, I like 'em!) så att jag skulle orka ta tag i det hela, sen kröp jag tätt intill honom i soffan och satte på en p-film - klara besked!
    Kom dock inte upp i 4 orgasmer som dig, men 2 är helt OK
    Dock är det inte helt njutbart när det gått så länge, det gör ONT till en början och då spänner jag mig och så gör det ännu ondare...

KKC: Vilken tur att han inte friade då Och kom han inte och la sig så får han skylla sig själv!
  • 20080614

God morgon på er!! Härligt med sovmorogon idag känner jag.. Härligt att läsa om era allahjärtans dag, låter som ni haft det bra allihopa!
    Själv fick jag faktiskt ett frieri igår (har iofs tidigare gemensamt bestämt att vi ska gifta oss, skickat ut inbjudningar och sånt..) fick en supersnygg ring också, och god mat, fint dukat med servettringar (!) och ljus och grejer!! Ihh, blir alldeles pirrig bara av tanken.

Sen var vi första gången på en kurs i balboa. Superkul och alldeles lagom svår dans för oss. Micke var alldeles upp i varv när vi kom hem och ville öva i typ 1 timme, tillslut var jag helt utan energi och var tvungen att lägga mig i soffan och äta lite mat!

• Pumpkin
    20080614: Så mysigt! Vad var det för ring du fick då?

Vad är balboa för dans?
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.