• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer jag har inte glömt er!

Här har vi det lite kaos, jobbet är uppochned och företaget börjar rulla på.. ojojoj

Vad har jag missat????

Har det kommit någon bebis till vår tråd ännu? Hedebris??

• 20080614

Hej på er! Usch, en alldeles för lång dag i skolan (somvanligt).. Ibland är det inte så kul att plugga som man kan önska. Men men.

Spännande att läsa vad era blivande ska ha på sig! M köpte faktiskt ett par jättesnygga skor i lördags. Inga klassiska finskor, men riktigt snygga. Ska bli så himla kul att se kort på er alla när det väl har burit av tycker jag!

Nu lite mat.!

• Anja 19 juli 2008

Hedebris

såg du den jag länkade till för ett tag sen?

Tiaran alltså? Med tillhörande hårnålar!?

• Anja 19 juli 2008

Vet ni, nu har jag kollat på den superbraiga länken från dig pumpkin, där man kan kolla på hur alla de olika manskläderna ser ut och i ärlighetens namn, jag GILLAR den klassiska, hederliga kostymen bättre än alla de andra varianterna.

Tycker att det är snyggare helt enkelt... så det kör vi banne mig på. Tror ju att det kommer klä daniel bäst oxå + att han kan ha nytta av den senare oxå En frockcoat lär man ju ej använda igen (man kan förvisso hyra) men eftersom D verkligen behöver en riktigt snygg kostym så kommer vi helt klart köra på det (hehe liiiite praktisk får man vara).

Daniel frågade faktiskt mig om budgeten idag! Han blev HELT chockad över hur lite pengar vi har kvar. Jag har ju köpt ringarna och min brudklänning (ska förvisso få 5.000 av mamma på den så det blir ju itne så mkt jag behövde betala själv ) men vi har bara 75.000 kvar ohc han blev helt chockad. han trodde vi hade 80-90.000 kvar.

Eeeehh vi utgick med 90.000 eftersom jag fick ta typ 10.000 till räkningar en månad när jag knappt jobbat, då vi precis flyttat.

Lite trist när hans attityd plötsligt blir, SHIT vad liiitie pengar, detta kommmer inte gå!

Suck...

Men nu sa han plötsligt, hahahah, detta är såå kul... (jag har tjatat om vickning coh han har sagt att nä minsann det är utanför budgeten) att VI MÅSTE JU HA NATTAMAT, eeehhh...

Han är rolig han...

men det är ju bra för då har jag genast fått igenom ALLT jag velat ha från början som han varit negativ till Gästgåvor, live-band OCH vickning.

Det börjar arta sig... det absolut bästa är ju att han kom på det SJÄLV så jag slipper få höra att jag tvingat/övertalat honom

• Anja 19 juli 2008

Maten 40.000
    Spriten 8.000
    Bandet 12.000
    Daniel 3.000
    Hyran 12.000
    Vickning 5.000
    manikyr 500
    hår 1.500
    make-up 1.000
    blommor 1.000
    dekor 1.500

shit det ÄR faktiskt så att vi behöver ytterligare 85.000

f...n oxå... vi fattas 10.000!!!!

• Anja 19 juli 2008

Äh i värsta fall (detta är URTRIST) så får vi ta pengar utav resepengarna vi får i present... maten och hyran ska betalas på faktura EFTER festen så...

tja, så får det ju bli isåfall och så får vi beställa resan ändå coh se till att vi hinner spara ihop resterande pengar till november då vi ska resa

Det måste väl gå? Vi får ju börja spara lite redan nu, även om vi har det SKITKNAPERT... i sommar kommer jag ju kunna lägga undan för då ska jag jobba häcken av mig när alla andra här har semester... funderar på att jobba mer än 100% bara för att få ihop så mkt som möjligt

ska vara ledig en vecka innan bröllopet och en vecka efter. Det är allt jag ska vara ledig är det tänkt! Men det räcker...

pengar pengar pengar

• Anja 19 juli 2008

hallåååååååå

det EKAR här inne

• Pumpkin
    Anja: Jag ska vara ledig en dag innan bröllopet och på måndagen efter - då kan vi snacka lite sommarledighet
  • Pumpkin

Jobbigt när det fattas pengar sådär :-/

• Anja 19 juli 2008

japp, skitstörigt...

Men daniel sa förvisso att vi lägger hans kläder utanför budgeten, att han kan köpa det från sitt vanliga lönekonto (vi har gemensam ekonomi så det blir ju lixom itne så att HAN lägger pengar på något, utan det gör vi ju tillsammans)

Barnens kläder har jag oxå lagt utanför, likaså mina skor och accessoarer... det är såna saker jag tänker ta pö om pö varje månad för min lön.

Sedan funderar jag på att ha liveband enbart på kvällen INTE vid middagen, som jag tänkte innan... det är -2.000 kronor i såfall...

Hur hade ni gjort med det om ni hade ont om pengar i budgeten...

Tror oxå jag räknat högt när det gäller maten... tror den går på lite mindre, typ 36.000 men jag VET INTE...

Måste verkligen kontakta restaurangen och få en offert!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.