Inlägg från: lottis84 |Visa alla inlägg
  • lottis84

Maj 2008 del 3

Hej, nu har jag också hittat hit igen

Idag postade jag inbjudningskorten!!! och vi var iväg och beställde våra ringar, nu känns det verkligen att det närmar sig
    Inte nog med det så var vi iväg i söndags och tittade på limousine som vi ska åka runder i på bröllopsdagen, så vacker

Det vi ska gör härnest är att kontakta fotgrafen och kolla av med honom. Och Bestäma musik till kyrkan.

• lottis84

I går inhandlades tärnornas klänningar. Hittade världens vackraste kläningar till dem, kändes det som Ska försöka lögga upp dem i mitt bildgalleri!

Vi gjorde önskelista på duka och cervera.... så vi la upp länk till listorna på vår hemsida. Bifogade med i korten till de få som inte hade tillgång till dator...

• lottis84

Jag ska ha ett strasshalsband som jag fick av min blivande i början av då vi träffades... vid senare tillfällen har jag fått örhängen och halsband i strass-stenar och pärlor... som matchar halsbandet jättebra

• lottis84

Vi valde att betala en del av kläningen.

Vi har varit och beställt ringar. Det blev en ring ur smyckas sortiment. Vi ska ha likadana, fast jag har stenar i min

MJ 2008 skrev 2008-01-20 20:54:44 följande:

Jag har också kollat på smycken på Nova... är också inne på ett med svävande pärlor.Offis/Lottis: vilka fina klänningar ni hittat! Vi ska prova tärnans/marskalkens kläder på torsdag. :) Betalar ni era tärnors klänningar?
  • lottis84

Jag tror att det kan finnas risk att det blir lite tajt med tid att fixa nytt pass...

Vi gifter oss den 17 maj och ska inte åka iväg förrän den 12 juli, så vi har bokat resan i vårt nya gemensamma namn.
    Fick rekomendationer från skatteverket att man skickar in ansökan om efternamnsändring samtidigt som man skickar in hindersprövningen, så har det fått in den... sen ska det ta 2-3 veckor efter vigseln (när prästen har skrivit på och skickat in) innan det e registrerat. Sen ska jag rusa till passcentralen

Offis skrev 2008-01-27 13:40:04 följande:
    I och för sig är det ca 3 veckor mellan vårt bröllop o resan, men tror inte jag vågar riskera att det blir fel ändå. Det jag ett tag funderade på var dock att byta namn innan bröllopet, men tror att jag gör det när vi kommer hem istället
  • lottis84

Vet ni hur det e med klädseln i kyrkan... har läst någonstans att man inte får vara baraxlad i kyrkan. Gäller det bara gästerna eller gäller det bruden och tärnorna också? Tycker att det skulle vara konstigt om det gäller oss också med tanke på att alla kläningar nu mera är så man är baraxlad. Någon som vet?

• lottis84

Jag har köpt en Nixa 7188, finns bild i mitt galleri

Vi kom bara påtal om det med våra föräldrar igår, så tänkte bara kolla om det var någon som visste.... men gästerna bör inte vara baraxlade i kyrkan eller?

FruFA skrev 2008-02-09 19:45:46 följande:
    Jag frågade på brudbutiken igår, och de sa att det är ok att vara baraxlad i kyrkan. Har du köpt klänning, och vilken?
  • lottis84

Jag hade inte heller koll på leveranstiderna, vilket vi blev informerade om när vi tittade på tärnkläningar, men tur var att vi hittade två stycken i samma färg efter mycket om och men

FruFA skrev 2008-02-10 18:19:04 följande:
    Precis så är det... Gästerna skall inte vara baraxlade i kyrkan (men en sjal över axlarna går ju bra...) Jättefin klänning! Jag beställde en Aspera-klng i går, men eftersom jag är ute i sista minuten så ringer de i morgon & berättar om den går att få hem innan 10:e maj *hoppas*Har ni alla maj-brudar köpt/beställt klänning?Jag hade nämligen ingen aning om att det var 4-5 mån levtider på nästan alla märken...
  • lottis84

Men hur e det med tärnorna... kan de vara baraxlade?

FruFA skrev 2008-02-10 18:19:04 följande:
    Precis så är det... Gästerna skall inte vara baraxlade i kyrkan (men en sjal över axlarna går ju bra...) Jättefin klänning! Jag beställde en Aspera-klng i går, men eftersom jag är ute i sista minuten så ringer de i morgon & berättar om den går att få hem innan 10:e maj *hoppas*Har ni alla maj-brudar köpt/beställt klänning?Jag hade nämligen ingen aning om att det var 4-5 mån levtider på nästan alla märken...
  • lottis84

Tack, det var ett bra tips. Funderar på att skaffa mig en sjal i fall det e lite kyligt när man e ute. Jag har två tärnor. Min ena har en typ bolero till sin kläning och den andra har skaffat en sjal till sin, men tror inte hon kommer ha den i kyrkan.

pandis2405 skrev 2008-02-12 15:47:45 följande:
    Jag har köpt en vanlig vit schal på Wedins, den tänkte jag ha med att ha över axlarna om det är kallt, inte just i kyrkan utan främst ute.Det finns en hel del vita schalar på HM och Wedins nu, kan vara ett tips om man inte vill lägga ner en förmögenhet på en bolero som kanske inte kommer till användning.
Svar på tråden Maj 2008 del 3