Inlägg från: lottis84 |Visa alla inlägg
  • lottis84

Maj 2008 del 3

Jag kommer också ha en beige aktig korsett med spetsliknande tyg, som är blomstermönstrad, till har jag matchande trosor och stay-ups. Kommer ni använda stay-ups med eller utan strumpeband (eller vad det nu heter, det som man sätter fast stay-upsen med...)?
    Har funderat en del på det... blir det inte krångligt att ha strumpeband, när man har underkjol och kläning, kommer ju ta evigheter på toaletten!? Jag fick ett blått strumpeband när jag köpte underkläderna.

Något blått: strumpeband
    Något gamalt: smyckena
    Något nytt: ja det e en hel del
    Något lånat: det enda jag saknar.... jag hoppas hitta någon som har en vit söt liten väska att låna ut...

som sagt jag har funderingar på att ha en väska, egentligen skulle det vara skönt att vara utan, men om man behöver bättra på sminket!? Lite pengar till taxin behövs också...

• lottis84

Jag kommer ta min bivandes efternamn, däremot kommer jag behålla mitt gamla som mellan namn. KOmmer bara använda hans efternamn, men det "gamla" står med på papper och så...

Vi reser inte förrän nästan 2 månader efter vigseln så vi har bokat resan i våra "nya" namn

• lottis84

Här känns det som vi står still för tillfället, har i allfall hittat en bild på en bukett som jag fastnade för (ska se om jag kan lägga upp den i mitt galleri )

Vi har inte heller varit i kontakt med prästen. Avvaktar nog lite till och hör han inte av sig så ska jag nog slå honom en signal.

FruFA skrev 2008-03-07 17:09:48 följande:
    Vi har heller inte hört ngt från våran präst...Kan man ringa & fråga när det blir?Men två veckor innan vigseln kanske är brukligt?Brud våren 2008 skrev 2008-03-07 15:32:33 följande:
  • lottis84

2 månader kvar!
    Det e inte klokt vad tiden går fort. Igår njöt man av det underbara vårvädret! Passade på att bära ner vinterskorna till förrådet igår, de stod ju bara och samlade damm... men tji fick jag, imorse fick min kära sambo pulsa ut i snön och hämta dem...

I fredags var vi och träffade vår fotograf och pratade igenom det lite... bestämde vart vi skulle fotograferas i alla fall.

Har även kommit igång med dekorationen på blyerspennorna som våra gäster ska få. Lägger ut bilder i galleriet...

• lottis84

vi har köpt ljusstakar för värmeljus på ikea. Sen ska vi ha deras vaser med blommer i. kommer fästa lila typ presentband som hänger ner från blommorna... sen konfetti: röda hjärtan.

• lottis84

Vilken smart idé. Kan man få en beskrivning om hur du viker servetterna så det blir ett hjärta?

Majsis2008 skrev 2008-03-24 20:49:24 följande:
    jag skriver våra namn och datum på, har vikt som ett hjärta så datum på en sida och datumet på andra. Skriver med en vanlig guldpenna med min vanliga stil ungefär
  • lottis84

I helgen ska vi sätta oss ner med föräldrar, syskon och förhoppningsvis även toastmastern och gå igenom en del... ska bland annat börja pussla ihop bordsplaceringen... det kommer bli svårt...

• lottis84

Hej!
    I torsdags var det sista dagen för att osa och alla har svarat. Vi blir 65 stycken (bortfall på 5) känns riktigt bra Så just nu sitter vi med bordsplaceringen, svårt men roligt. Sen är det att skriva namn på alla placeringskorten och dekorera pennorna. Sen blir det att finslipa festprogrammet.

I helgen samlades vi, mina och hans föräldrar, systrar (tärnor) och toastmastern för att gå igenom tidsplanen som den såg ut nu... Riktigt trevligt, det var första gången som toastmastern träffade våra föräldrar.

Jag har varit i en blomsteraffär och kollat pris på bukett... tänkte ta mig till en till på onsdag, innan jag bestämmer mig för vilken affär... Festlokalen fixar blommor till bordsdekorationen, där vi hade bara tänkt oss en ros och en grönkvist i varje vas....

• lottis84

Nu har jag lagt in bilder på hur jag har tänkt ha borsdekorationen... och hur placeringskorten kommer att bli när de e klara. Titta gärna in!

• lottis84

Jag fick ett sms av min mamma dag att jag inget ska planera helgen den 19-20. Fick ju själklart ringa upp henne och kolla vad det handla om Men jag fick inte så mycket informatin bara att vi skulle ta oss ner till hans föräldrar den 19 och har övernattningssaker med oss... så vi väl se vad som händer... det kan väl inte vara så "farligt" om föräldrarna har ett finger med i spelet, eller? :D

• lottis84

Var hos frisören idag och gjorden en provuppsättning. Jag belv så nöjd, kommer bli helt perfekt

Annars så är det sista i pysselväg, placeringskorten och pennorna som gästerna ska få.

Igår beställde vi den är söta tårtdekorationen:
    www.kakburken.se/product_info.php

Beställde även klocka till toastmastern och bröllopsris som är hjärt formade....

Svar på tråden Maj 2008 del 3