Inlägg från: Vårstabruden |Visa alla inlägg
  • Vårstabruden

Juni 2008 Del 3

Hej!
    Vi gifter oss den 28 juni. Har bokat kyrka och festlokal, hittat klänning, beställt och fått inbjudningskort som ska skickas så att de är framme på alla hjärtans dag...
    Resten av korten är bestämda men inte beställda.
    Klänning, fotograf, musik, best man, tärnor, toastmaster är tillfrågade.

Det enda som jag är lite nervös för är tärnklänningarna och transporten från kyrkan till lokalen, ligger ca 8 km bort.

Funderat på häst och vagn eller veteranbil, men har inte hittat nåt bra ställe att hyra av!

En av tärnorna är lite kräsen när det gäller klänning... Vi ska ut snart och leta så får vi se hur det går... *suck*

• Vårstabruden

Bellanotte: Ja, haha det kan ju det, i en annan tråd stod det att hästar skrittar i ca 7 km/h vilket skulle innebära en tidsåtgång på över en timme...
    Det får nog bli någe annat att åka till festen med, förslag någon?

misstrixie: vi är nog ganska överens om färgen, det är mera priset som inte funkar.. Det är två tjejer till som ska vara tärnor och en av dem är M2b:s 16-åriga dotter som vi ska betala klänningen för. Vi känner att vi inte vill lägga mer än 800-1000 kronor men minsyster har hittat sin "enda klänning på hela nätet" som i butik kostar närmare 2000 kr. Jag har försökt förklara läget för henne men då säger hon bara att jag bestämmer att hon måste ha på sig nåt hon absolut inte vill sätta på sig. Usch!

Men men, nytt år och nya tag!
    Det går nog bra tillslut...

Svar på tråden Juni 2008 Del 3