• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • misstrixie

Jag passar på att hoppa in nu när det är ny tråd och allt! 20 juni gifter jag mig, dvs midsommarafton. Har bokat kyrka och festlokal, hittat klänning, köpt m2b:s kläder, kikat på ring, beställt och fått inbjudningskort som ska skickas så snart vi hunnit adressera alla... Mycket som händer, men det är så himla kul!

• Monken

Har genast lagt till tråd 3 i mina favoriter!

• Vårstabruden

Hej!
    Vi gifter oss den 28 juni. Har bokat kyrka och festlokal, hittat klänning, beställt och fått inbjudningskort som ska skickas så att de är framme på alla hjärtans dag...
    Resten av korten är bestämda men inte beställda.
    Klänning, fotograf, musik, best man, tärnor, toastmaster är tillfrågade.

Det enda som jag är lite nervös för är tärnklänningarna och transporten från kyrkan till lokalen, ligger ca 8 km bort.

Funderat på häst och vagn eller veteranbil, men har inte hittat nåt bra ställe att hyra av!

En av tärnorna är lite kräsen när det gäller klänning... Vi ska ut snart och leta så får vi se hur det går... *suck*

• Bellanote

vårstabruden häst och vagn när det är 8 km det kan ta sin tid

• misstrixie

Vårstabruden> En av mina tärnor meddelade plötsligt för ett tag sedan att hon inte under några omständigheter kunde tänka sig att bära rosa. Okej, tänkte jag och började fundera på andra färger. Men så igår när jag och tärnan var ute på stan, råkade vi hitta helt underbara rosa klänningar, och när hon provade så kunde hon inte förneka att det var jättefint! Vi köpte båda klänningarna direkt. Det skadade inte heller att de hängde på reaställningen och bara kostade 200 kronor!

Så det kan löna sig att insistera på att de åtminstone ska prova, klänningar kan se så väldigt annorlunda ut när de väl är på. Hoppas ni hittar något som du tycker är fint och som tärnan kan känna sig bekväm i!

• 20080614

Hej! Ny tråd, vad trevligt! Har inte riktigt fattat när trådar stänger, men att de stänger ibland har jag iaf förstått!

• Vårstabruden

Bellanotte: Ja, haha det kan ju det, i en annan tråd stod det att hästar skrittar i ca 7 km/h vilket skulle innebära en tidsåtgång på över en timme...
    Det får nog bli någe annat att åka till festen med, förslag någon?

misstrixie: vi är nog ganska överens om färgen, det är mera priset som inte funkar.. Det är två tjejer till som ska vara tärnor och en av dem är M2b:s 16-åriga dotter som vi ska betala klänningen för. Vi känner att vi inte vill lägga mer än 800-1000 kronor men minsyster har hittat sin "enda klänning på hela nätet" som i butik kostar närmare 2000 kr. Jag har försökt förklara läget för henne men då säger hon bara att jag bestämmer att hon måste ha på sig nåt hon absolut inte vill sätta på sig. Usch!

Men men, nytt år och nya tag!
    Det går nog bra tillslut...

• BlivandeFruJohansson

Har me hittat hit Idag har ja inte gjort mycke.. Haft en lugn & skön dag. Var på jobbet (Coop) och skulle köpa träningsmaskinen, men den va slut, restad Visste inte om dom skulle få in fler.. Ska kolla vidare.

20080614 skrev 2008-01-12 17:48:25 följande:
    Hej! Ny tråd, vad trevligt! Har inte riktigt fattat när trådar stänger, men att de stänger ibland har jag iaf förstått!
    Dom stängs efter 3 månader..
Svar på tråden Juni 2008 Del 3