• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

Jag köpte min i en brudbutik här i Sthlm, en Modeca.

• Nilsa in love

Gifter mig också 28 juni och har inte ens börjat titta på brudklänningar. Bara på internet och kan inte för mitt liv förstå hur jag ska hitta en som jag tycker om. Och som dessutom min blivande tycker om.

Firren, vi är nog lika efter vad gäller planeringen, du och jag. Trodde att jag skulle vara värsta planeringsbruden som är ute i jättegod tid men när jag väl är uppe i allt så orkar jag inte!
    Men jag har i alla fall sett ut inbjudningskort och håller på att slipa på texten (ska vara en bok med 4-5 sidor - helt fantastisk...) Räknar med att kunna skicka ut korten i mitten av februari.

På måndag ska jag boka tid för make-up och håret. Kommer kosta 2500 :- och det känns överkomligt. Ska inte ha någon tärna men hoppas på att min bästa kompis kan ställa upp och vara med mig under förmiddagen.

Sen har vi bokat fotograf men inte haft något personligt möte med honom ännu. Känns som om det inte behövs förrän typ i maj - annars ändrar man nog sig bara angående önskemål av bilder.

Musiker till kyrkan är också bokad. En riktig tjejmagnet så det ska bli kul att se hur gästerna kommer att reagera.

Överlag känns allt bra, förutom inbjudningskorten och klänningen då.

• Firren1

Nilsa in love, skönt att höra att det finns fler:)
    Jag har oxå kikat runt på klänningar på nätet. Jag brukar inte ha varken klänning eller kjol på mig, så jag vet inte vad jag passar i riktigt.
    Men jag känner mig inte nervös än faktiskt över att inte så mkt är fixat. Det ordnar sig, det är lång tid kvar:)

• 20080614

Firren: Det som är så himla bra med brudklänningsaffärer är att de burkar vara väldigt hjälpsamma att plocka fram klänningar och kanske se vad man kan passa i. Iaf där jag varit. Kan ju också vara en bra idé att tänka på vad man inte vill ha om det är svårt att veta vad man vill ha. Jag ville tex inte ha en massa pärlor på min. Vips försvann typ mer än hälften av alla klänningar!

• Monken

20080614, jag ville inte ha pärlor och så på min klänning... så då återstod det nästan bara en. Som tur var bev jag helt förälskad i en och köpte den bums!

• malfred

Tänkte höra med er om det finns någon som vet om någon bra DJ i stockholms området till den 7 juni? Tycker alla är så himmla dyra, men det kankse kostar så? De jag hittat på nätet tar ca 5000kr för en kväll. Hur har ni andra gjort?

• Monken

Vi ska inte ha någon DJ alls, ska ha en laptop kopplad till ett högtalarsystem istället.

• Lilla Puh78

IiiiiiiH!! På fredag ska jag vara typ brudmodell på bröllopsmässan!! Fick mail om det nyligen! De ska sminka mig, fixa hår och så på scen. Så ska jag visa klänning och smycken. Skitkul!!

Idag har jag fixat min tärna iaf. Äntligen! En punkt till att bocka av.

• malfred

ok, det var ingen dum idé, men vem är det som sköter den? Tänkte om folk under kvällen ska gå fram och byta låtar hela tiden när det fått lite för mycket at dricka. Var på en 30års fest där det var så och det vart super jobbigt.

• Bellanote

malfred man gör ju en spellistta klar i typ winamp som går hela tiden så har man bara fixat det innan så behöver man ju inte byta..

lilla puh roligt att gå modell. jag ska på sån mässa den 27 ska se om mor min vill komma ner då..

Svar på tråden Juni 2008 Del 3