• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • BlivandeFruJohansson

Några av våra inbjudningar är helt färdiga Bara några kvar! Vi har bokat ett band som tar 5500 kr, känns lite mycke. Men dom har tydligen fått jättebra recentioner av alla dom spelat för. Sambon jobbar me en utav dom. Vi ville inte ha CD där alla kan byta Vart på flera fester där många bar går och byter mitt i en låt.. Så tråkigt. Vi kommer ha CD- skivor att spela efter bandet gått hem, kl 01 på lite tystare nivå för dom som är kvar.

• Mikaela 78

Vi bokade Mikael Carlsson till vår fotografering, duktig och fina bilder! Det blev dock bara "vqnlig" session med lite tillval eftersom vi har egen fotograf i familjen som täcker hela festen med tårta och dans! Såg att någon ville veta heldagspris på fotograf, jag vet att vår fotograf Din Bild tog 10000 och det var med ALLT. Har börjat fundera lite på om jag ska ge min m2b en morgongåva med lite "for your eyes only" foton - han vi valde gjorde det för 1500 och det var riktigt fina foton! Kanske blir en överraskning för "gubben"...

Sen har jag en fråga, hjälp med transporten. Vill gärna ha häst och öppen vagn - om det finns så gärna fyra vita hästar! (Vet att det är lite "prinsessigt" , men känns bättre än gubbens alternativ med motorcykel...

Har fler här hört att vuxenförbundet ska arrangera en dag för "blivande brudar"? Verkar spännande tycker jag! Man får tips om klänning, smycken, blommor, tackkort, inbjudningskort och fotograferingen... JAG SKA GÅ!

Tada!

/M

• BlivandeFruJohansson

Den frissa ja ville ha har tackat JAAA!!! Så glad ja blev, vet ej va de kommer kosta, men de får nästan kosta va de vill
    De kommer nog bli ett kompispris så hoppas inte mer än 3000kr..

• Bellanote

blivande vad roligt, är det en kompis som ska göra eller?

Har fått tag i en fotograf som ska va med från morgonen fram till på kvällen och hon ska ha 2000 för hela dagen. det är henne shobby det enda är att hon vill ha rättigheterna att tävla med bilderna..och varför inte..

• 666baby

Vi har bokat lokal (vigsel och fest på samma ställe), fotograf, manskläder, jag har köpt klänning men inga tillbehör, tärnklänningar är köpta, inbjudningarna är designade men inte tillverkade, gästlistan blir klar nu i veckan så de ska snart ut, band är bokat. Och ringarna är också fixade, dock befinner sig de i fel land för tillfället. Alla stora saker ordnade med andra ord! Känns skönt.

• Lilla Puh78

Efter helgen ska jag kontakta frisören och se till att jag kan få en tid där. De skulle tydligen kunna fixa ngn som sminkar oxå. Måste kolla om jag ska fixa naglarna ngn dag innan oxå. Tänkte nog bara måla lite snyggt, inte bygga på (om inte ngn illvillig nagel bestämmer sig för att gå av i sista sekund...) Typ fransk med lite glitter vid nageltoppen.

Vi har en liten lista på vår whiteboard här vid datorn där vi har punkter som ska klaras av i januari, februari etc. Väntar med spänning på att sambon ska bocka av hotellrummet så jag vet att han fixat med det. Jag får ju inte i förväg veta var vi ska tillbringa bröllopsnatten.

• Monken

Justdet, vad spännande att inte veta vilket hotell det blir! Jag var hos min frissa häromdagen och bokade in tider för det som är kvar innan 7 juni. Ska klippa mig i mitten av april, sen ska jag färga och slinga i slutet av maj och sen bokade hon in mig den 7 juni på morgonen... Måste säga att det var fjärilar i magen när hon skrev in tiderna.

• misstrixie

Idag kommer (förhoppningsvis) våra inbjudningar fram! Jag hoppas på att åtminstone NÅGON kommer att höra av sig redan idag... känner mig helt pirrig i magen.

• Lilla Puh78

misstrixie: Vet några om att ni ska gifta er? Eller blir det en total överaskning. Många av våra vet om det, men ett par lär bli förvånade när korten dyker ner. Fast det blir inte förrän till Alla hjärtans dag.

• Lilla Puh78

20080614: Måste fråga. Hur har du gjort de där små infolapparna i er inbjudan? Är de bara vikta och fästa med ngn liten limplutt eller dyl? Jag tror nämligen jag kommer sno idén lite om det är ok. Har klurat på hur tusan jag ska få med all text annars... Det var riktigt snyggt iaf.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3