• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • misstrixie

Monken,

Jaa det är ju en bra idé att träffa kantorn. Lite synd bara att vi inte bor i samma stad som vi ska gifta oss i, alla såna saker blir liksom till projekt och jobbiga att ta tag i... men det går väl att lösa.

Vad gör ni i helgen tjejer? Vi hade en massa roliga planer men de gick åt skogen... igår råkade m2b få en glödhet metallflisa i ögat när han slipade på jobbet, så det blev akuten inatt. De fick bort flisan, och idag har han varit och fått det brända i hornhinnan bortskrapat (huuu). Han kommer att bli bra men han har ont och ögat ser hemskt ut. Blev inte mycket sömn i natt heller så vi är helt sega och ska bara ta det lugnt.

Men jag försöker se det positivt, tänkte börja lite på vigselprogrammet ikväll.

• Monken

Aj!!! Låter inte alls skönt med ögat!! Skönt att det blir bra i alla fall!!

Jag ska jobba i helgen, men på måndag åker vi och ett annat par på kryssning till Helsingfors. Kommer hem igen på onsdag. Det ska bli jätteskönt att komma iväg lite i 1½ dygn och bara ha det bra!!

• misstrixie

Härligt med kryssning! Ja, det är verkligen skönt att komma iväg på såna saker även om man inte är borta länge, bara miljöombytet och känslan av att komma bort lite kan ge en sån energikick.

• Lilla Puh78

misstrixie: Usch! Stackars! Skönt att han blir återställd iaf. Och förhoppningsvis ser ögat bra ut till bröllopet.

Igår tittade vi på ringar. Nu blev det ju ännu svårare! Jag som vart helt inne på rödguld med ett par nedsänkta stenar i fastnade stenhårt för en i vitguld med en sten som är - vad ska man säga? - nedsänkt i ett upphöjt parti. Alltså inte "klor" som håller stenen. Ni förstår? Sen tittade jag på en ring som liknar den jag har idag, med stenar då och i vitguld... Jepp, kommer bli vitt guld iaf alltså. Sambon kommer byta ut sin ring på en som är delad i vitt/rött guld, så han har bara en ring i slutändan.

Idag var vi ute och tittade på lokalen med vår kock. Inget bra tecken att han var sen... Fast på bröllopet kommer även hans fru vara med, och hon har stenkoll. Just den här veckan var hon i Spanien. Vi är iaf nöjda med honom och kommer få menyförslag skrivet efter vår preliminära meny.
    Efter det här mötet åkte m2b och bytte däck, och jag passade på att prova klänningen med skor till. Klänningen är mer genomskinlig än jag minns det så nu vet i tusan hur jag ska göra med underkläder. Tiaran jag tänkt köpa på nätet var slut såg jag sist jag tittade så nu vet jag inte var jag ska hitta en ny. Så till ngt roligare. Var inne på ännu ett kondis idag och kollade tårta. Hittade finare ställning (som ingår i tårtpriset) bitpriset var lägre och jag kunde välja flera olika tårtor att ha då alla inte tycker om samma. Kanon!! Sånt gillar jag.

• BlivandeFruJohansson

Ett par kompisar hade olika tårtor på deras bröllop och nästan allt tog efter alla tagit en bit!! Vart 2 cm tårta kvar av 3 som skulle räckt till fler portioner än vi va Var många som ville ha en bit av varje..

Allt vårt till kläder är nu inhandlat Så skönt!! Åker till Tyskland på fredag Ska bli så kul!! Har börjat kolla runt på dekorationer till lokalen. Vill gå dit och kolla snart så man ser va som behövs göras.. Om 3 vekor ska vi hämta våra RINGAR Ska bli så mysigt.

Har fått reda på att av mina föräldrar får vi en liten kryssning som present till bröllopet+ barnvakt!! Så de blir en vecka efter bröllopet. Skönt att ha nått att se fram emot efter oxå

• BlivandeFruJohansson

Tråden hade kommit låååångt bak

• misstrixie

Lilla Puh78 skrev 2008-04-06 21:50:29 följande:

misstrixie: Usch! Stackars! Skönt att han blir återställd iaf. Och förhoppningsvis ser ögat bra ut till bröllopet.Igår tittade vi på ringar. Nu blev det ju ännu svårare! Jag som vart helt inne på rödguld med ett par nedsänkta stenar i fastnade stenhårt för en i vitguld med en sten som är - vad ska man säga? - nedsänkt i ett upphöjt parti. Alltså inte "klor" som håller stenen. Ni förstår? Sen tittade jag på en ring som liknar den jag har idag, med stenar då och i vitguld... Jepp, kommer bli vitt guld iaf alltså. Sambon kommer byta ut sin ring på en som är delad i vitt/rött guld, så han har bara en ring i slutändan.Idag var vi ute och tittade på lokalen med vår kock. Inget bra tecken att han var sen... Fast på bröllopet kommer även hans fru vara med, och hon har stenkoll. Just den här veckan var hon i Spanien. Vi är iaf nöjda med honom och kommer få menyförslag skrivet efter vår preliminära meny.Efter det här mötet åkte m2b och bytte däck, och jag passade på att prova klänningen med skor till. Klänningen är mer genomskinlig än jag minns det så nu vet i tusan hur jag ska göra med underkläder. Tiaran jag tänkt köpa på nätet var slut såg jag sist jag tittade så nu vet jag inte var jag ska hitta en ny. Så till ngt roligare. Var inne på ännu ett kondis idag och kollade tårta. Hittade finare ställning (som ingår i tårtpriset) bitpriset var lägre och jag kunde välja flera olika tårtor att ha då alla inte tycker om samma. Kanon!! Sånt gillar jag.
    Tack, m2b:s öga är bättre nu och bara lite rosa i stället för knallrött. Tråkigt med tiaran, om du jättegärna vill ha den så kan du ju alltid maila stället och fråga om de får in fler?

Härligt med tårtorna! Vi har inte beställt ännu, har ett par konditorier till som ska undersökas och så ska min mamma kolla med Ica Maxi vad de gör för tårtor och vad priset ligger på...

BlivandeFruJohansson,

Åh vad gulligt av dina föräldrar!
  • misstrixie

Förresten, en gammal vän hörde av sig och blev sur när hon fick reda på om bröllopet och att hon inte var bjuden. Hade det varit för ett par år sedan skulle jag ha bjudit henne men vi står inte varandra så väldigt nära längre... fast det kanske hon tycker att vi gör. Hur som helst, jätteobekväm situation. Hade hoppats slippa sådant...

• BlivandeFruJohansson
    misstrixie skrev 2008-04-08 10:04:56 följande:
    Förresten, en gammal vän hörde av sig och blev sur när hon fick reda på om bröllopet och att hon inte var bjuden. Hade det varit för ett par år sedan skulle jag ha bjudit henne men vi står inte varandra så väldigt nära längre... fast det kanske hon tycker att vi gör. Hur som helst, jätteobekväm situation. Hade hoppats slippa sådant...
    ja är glad att vi har sluppit nått sånt. Har en vän som ja har känt hela mitt liv, men har idag noll kontakt! Träffades förra året en gång så då tycker ja de inte hon ska bli bjuden. Tror kanske hon har nån synpunkt, men har inte sagt nått iallafall..
  • Monken

Vi har tack och lov inte heller drabbats av att någon blir sur över att inte bli bjuden. Vi har dragit gränsen ganska hårt eftersom vi väljer att ha middagen på ett värdshus och inte göra något själv och då drar ju priset iväg.

• BlivandeFruJohansson

Vi vill bara ha me dom närmaste så därför är vi inte så många.. Hoppas de blir bra ändå

• Monken

Vi har bjudit 54 personer. Vilket egentligen är ganska många men tanke på att vi verkligen bara har bjudit de närmsta släkt och vännerna. Av dessa har 3 hittills tackat nej, 39 tackat ja och således har 12 st inte svarat ännu. Vårt osa datum är 30/4 så jag kan tycka att det börjar bli dags för folk att svara nu...

• Bellanote

monken du har felr som svarat än oss. vi har 60 pers och bara 17 som svarat. ingen som tackat nej ännu. har sista april som osa datum med..

• BlivandeFruJohansson

Vi har me OSA sista april, men bara 3 pers (ett par) som inte svarat.

Bellanote: Många som inte svarat

Inatt åker vi till Tyskland Ska bli så kul!!

• Monken

Bellanote, antar att det kommer att rassla in massa svar vilken dag som helst nu då!

Blivande..., Vad kul att åka till Tyskland!! Hur mycket planerar ni att inhandla?

• Bellanote

ja jag hoppas det. det dumma är att det ena numret på osa vi har två nummer. det ena slutade att gälla förra veckan och sambon tänkte inte på att vidare koppla så.. suck men får hoppas de ringer endå för de flesta har mitt mobel..

• Monken

Ja, man får ju anta att om gästerna inte får svar på det ena numret så ringer de det andra... Det ordnar sig säkert!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3