• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

misstrixie, ja, ingen av oss tycker egentligen att tårta är gott, så vi valde detta istället. Vill ju inte äta o-god tårta just den dagen ju!!

• misstrixie
    Monken skrev 2008-03-17 22:27:27 följande:
    misstrixie, ja, ingen av oss tycker egentligen att tårta är gott, så vi valde detta istället. Vill ju inte äta o-god tårta just den dagen ju!!
    Biskvier är mums, jag skulle inte haft några invändningar.

Idag hann jag med en sväng till guldsmeden också och tittade på ring till m2b, som han ska få som överraskning. Från början tänkte vi inte att han skulle ha någon eftersom han inte kan använda den i jobbet, men sen kom jag på att jag nog helst vill att han har en ändå även om den kommer ligga i sin ask för det mesta... hittade en jättesnygg slät guldring som matchar min ring fint, som jag ska ge honom. Ska få den graverad likadant som min och ge den till honom på vårt 5 och ett halvt års-jubileum, någon vecka innan bröllopet.
  • Monken

Vilken bra ide! Jätteromantiskt ju!!

misstrixie skrev 2008-03-17 22:31:41 följande:
    Idag hann jag med en sväng till guldsmeden också och tittade på ring till m2b, som han ska få som överraskning. Från början tänkte vi inte att han skulle ha någon eftersom han inte kan använda den i jobbet, men sen kom jag på att jag nog helst vill att han har en ändå även om den kommer ligga i sin ask för det mesta... hittade en jättesnygg slät guldring som matchar min ring fint, som jag ska ge honom. Ska få den graverad likadant som min och ge den till honom på vårt 5 och ett halvt års-jubileum, någon vecka innan bröllopet.
  • misstrixie
    Monken skrev 2008-03-17 22:34:35 följande:
    Vilken bra ide! Jätteromantiskt ju!!
    Åh ja jag hoppas han blir glad i alla fall. Men det blir han nog... det var mest i början som han var så nervös över alla kostnader så jag tror att det var delvis därför han inte tyckte att han behövde någon ring. Men nu har vi ändå redan sprängt budgeten å det grövsta så vi har utvecklat en "what the hell"-mentalitet och lägger mer pengar på det vi verkligen vill ha... Och jag har sparat egna hemliga pengar till ringen + ska byta in lite gammalt guld.

Ska ni ha ringar båda två? Vad står det i ringen/ringarna?
  • Monken

Mannen har en förlovningsring där det står mitt namn och förlovningsdatumet. Sedan ska vi gravera in J+M 7/6-08 bredvid. Det är samma som är ingraverat i min vigselring, det är 17 diamanter i den så det får inte plats med gravering efter stämplarna Jag hade massa gammalt guld som vi bytte in så vi har inte belatal något alls för min vigselring!

Vi har också sprängt år budget och "lurar oss själva"

• misstrixie
    Monken skrev 2008-03-17 22:45:27 följande:
    Mannen har en förlovningsring där det står mitt namn och förlovningsdatumet. Sedan ska vi gravera in J+M 7/6-08 bredvid. Det är samma som är ingraverat i min vigselring, det är 17 diamanter i den så det får inte plats med gravering efter stämplarna Jag hade massa gammalt guld som vi bytte in så vi har inte belatal något alls för min vigselring! Vi har också sprängt år budget och "lurar oss själva"
    Oj vad bra att ni hade så mycket guld att byta in!

Ja, det är ju så mycket man kommer på längs vägen som man inte hade tänkt på att man "behövde" (hihi).
  • misstrixie

Sitter här och håller på med vårt festhäfte just nu, har världens längsta sovmorgon imorrn så jag tänker vara uppe sent och pyssla. Har kommit in ett sånt där skönt kreativt läge när jag får en massa bra idéer och visioner, då måste man passa på!

• Monken

Japp, sånt ska man ta vara på!
    Jag har varit uppe sedan 05 och börjar bli smått trött nu... har börjat på vigselhäftet liite smått, men har ingen riktig inspiration att fortsätta ännu.

• BlivandeFruJohansson

Vi har smält ner våra förlovningsringar och med gammalt guld vi gade har vi gjort nya förlovningsringar + min vigselring. Så han får en ny ring Vårat häfte har vi börjat på och de börjar likna nått. Men de svåra är ju att få allt på rätt plats Men de löser sig nog. Väntar på att alla ska svara så ja kan föra in bordsplaceringen i och några ord om varje person.

• Monken

Vi kommer också att skriva lite om vem som är vem, men tror inte att vi ska skriva något mer än just vilka de är.
    Ska ni skriva ihop något kul om varje person?
    Av 55 inbjudna har hittills 38 svarat ja och 1 nej. Jag längtar tills vi har hört från alla så vi vet och kan spika bordsplaceringen. Vi har senaste osa datum 30 april, så det är ju en stund kvar. Vi har en liten prel. bordsplacering fast den är ju baserad på att alla tackar ja...

Jag har filurat klart med vigselhäftet idag, väntar bara på att få reda på prästnamn samt kantor så det kan bli helt klart. Har även gjort ett blad med menyn på som ska stå vid varje bord. Vi kommer inte att ha en traditionell sittning, utan vi ska ha 4 rektangulära bord och 3 runda bord som rymmer 8 vid varje.
    Det kändes bättre för oss än att ha långbordssittning!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3