• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • BlivandeFruJohansson

Ja ska inte ha nått halsband, klänningen går väldigt högt upp. Men ska ha pärlörhängen.

• Lilla Puh78

Funderar oxå på ett "svävande" pärlhalsband. Funderar på var jag hittar det bara, om jag inte vill handla på nätet alltså. Det är ju mindre än 3 månader tills jag är gift nu så borde verkligen ta tag i smycken oxå nu. Känns bara så långt borta fortfarande, kanske för att det inte ens är vår ute. Ser ju bara den perfekta sommarbilden framför mig.

Har hittat en jättefin tiara, men ska kolla så den går ihop med klänningen innan jag köper den.

• Monken

Ja, någon perfekt sommardag är det minsann inte idag! Men ett tu tre så är vi där!!

Idag har jag återigen funderat på att ha mitt svävande pärlor - halsband som hårsmycke istället... hmm... dessa beslut...

• Bellanote

monken jag hade på en av mina baler jag var på ett halsband i håret. det var en strasslänk som de vävde in och det vart faktiskt häftigt.

• BlivandeFruJohansson

Har ni de mesta färdigt?? Vi ska ha ett möte me alla inblandade vartefter och gå igenom massa saker. Men nu känns de som ja inte har mer att göra..

• dimma

hej igen och tack för välkomnandet! Förresten så vill jag bara säga att jag inte väntade mig några svar på minuten - till den som tyckte jag var lite väl hialös...

Ang smycken - jag har en topp med hög krage och tre pärlor som "knappar" längst upp, så jag slipper fundera på halsband. Ska ha enkla örhängen i guld. Jag ska försöka köpa ett armband med turkoser som är från området vi gifter oss i, om det blir för dyrt så blir det ett enkelt vitt pärlarmband. Och på det en underbar vigselring med diamanter!!

Det där med att blanda pärlor och strass - jag kan tycka att det blir lite för mycket pärlor om man ska ha dem överallt. Likadant med strass. Jag gillar överraskningar - i det här fallet att man vågar bryta all matchning....... Sen kan man ju kanske välja en annan blandning än pärlor och strass!

• dimma

jupp. Bellanote var det ju!!! överallt denna Bellanote. fast jag kan inte göra den där symbolen med tänderna som hon gör. den skulle suttit istället för i mitt inlägg. Inte för att jag vet vad den betyder,men jag fick för mig att den passade.

Om man tillhör ironiska generationen borde man använda mer smileys. Men jag är ganska oförtjust i sådana tyvärr.
    Förresten så hade jag också strasslänk i min uppsättning på studentbalen för.... 8 år sedan. Jag hade alltid mycket strass då, så mycket att jag blev allergisk mot det. Strass är liksom väldigt "obröllopigt" för mig. Tyvärr.

• Bellanote

dimma jag var på bal år 2000 så det var med åtta års sedan. ha ha vi var lite trendiga allt

Jo den smileysen med tänderna gör du så här : - D fast utan mellanslagen då.

• Silva79

På lördag ska vi träffa tjejen som ska göra våra ringar i Göteborg, blir ev en tur till gekås på vägen hem. På söndagen ska vi träffa vår fotograf för att gå igenom lite och för att hitta några bra ställen utomhus att fota på.
    Bellanote, jag tror vi har samma fotograf :)

Svar på tråden Juni 2008 Del 3