• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • misstrixie

Idag har jag varit på middag hos blivande svärföräldrarna och bestämt alla detaljer kring middagen och festen som de är med och sponsrar... skönt. Och så har jag fått låna ett jättevackert pärlhalsband av blivande svärmor som jag ska ha på bröllopet. Det blir mitt "något lånat".

• BlivandeFruJohansson

Vårat program till festen är nästan färdigt me innehållet, ska bara sätta ihop allt när ja vet vilka som kommer. Men då kommer de bli jobbigt Att se till att alla papper kommer rätt.. Men de tar ja senare

• Bellanote

jag har köpt halsbandet idag som jag ska ha, det vart ett sånt tre radigt på lina.

• BlivandeFruJohansson

De låter fint!! Ska kola underkläder snart. Fick presentkort när ja fyllde

• misstrixie

Usch, drömde bröllopsmardrömmar hela natten Vaknade spänd i hela kroppen och med hårt sammanbitna käkar... Den här gången i drömmen så kom jag till kyrkan bara för att upptäcka att en bröllopstidning höll på att göra ett fotoreportage där... trettio-fyrtio fotomodeller sprang omkring klädda i helt fantastiska brudklänningar, och alla mina gäster tittade på dem i stället för på mig - det var knappt någon som märkte att jag var där! Sen var ringen försvunnen, jag hade tagit fel skor på fötterna och glömt hämta ut underkjolen så min klänning hängde slak och tråkig...

Det är något väldigt, väldigt fel i mitt huvud.

Hur som helst, idag tänkte jag gå runt till ett par konditorier och kolla deras priser på brölllopsbakelser och om de ens gör sådana... en bekant till oss skulle ha gjort dem egentligen men han drog sig ur. (Fast på ett väldigt fint sätt, han kände sig helt enkelt inte tillräckligt säker på att det skulle bli bra.) Så nu måste vi beställa. Har fått ett pris på 35 kr/biten så jag vill ha lite att jämföra med. Det kan säkert inte räknas som "dyrt" men jag är lite snål när det gäller sånt, vill gärna ha bakelser som är fina och goda men det känns läskigt att lägga tretusen kronor på en sån grej som går upp i rök så snabbt.

Vad betalar ni andra per bit tårta/bakelse?

• misstrixie

Jaha, det var ju typiskt. Just när jag ska ut och springa en massa ärenden så börjar det vräka ner SNÖ! Har knappt sett en flinga på hela vintern, och så nu detta...

• Bellanote

jag ska betala 18 kr biten för vår tårta så det är helt lagom tycker jag..

• BlivandeFruJohansson

Betalar 34 kr/bit. Väldigt olika priser ang tårtor. Vilken smak, hur den ser ut, m.m.

• Monken

Ja, bröllopsmardrömmar har man ju börjat drömma... märkligt vad det undermedvetna kan trassla till drömmarna!!

Vi ska inte ha tårta, jag och mina tärnor ska baka minichokladbiskvier istället. Jag och Mannen ska ha en egen större biskvi som vi ska ha ett liitet brudpar på och äta tillsammans med sked

• misstrixie

Hittade inget billigare alternativ idag, fast min mamma berättade att ICA Maxi som ligger i närheten av där vi ska gifta oss har börjat med tårtor nyligen... jag har läst i trådar här att många beställt från andra Maxi och varit jättenöjda, så vi ska kolla upp det.

Monken, vilken kul idé!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3