• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

Ska ni ha den både in och ut?

Vi vill ha A Trumpet Voluntary in och The Throne room som utgång. The throne... är sista låten i Star Wars IV, den är såå pampig!!

Den gör sig absolut inte på orgel, så om vi inte får ha cd spelare vet vi inte vad vi vill ha...

Vi tycker också att Pachelbels Canon in D major är otroligt vacker, men jag har nästan bara hört den med ett instrument. Har du någon länk med orkesterverionen? Om vi inte får ha cd spelare tar vi kanske canon som in och trumpet som ut...

• misstrixie

Nej, ut ska vi gå till "Can't take my eyes off you" men den kör vi sannolikt med livemusik.

Jag har en jättevacker version av Canon i datorn, har inte hittat någon länk med exakt samma men den här ligger ganska nära:

Den är så otroligt speciell för mig, jag får gåshud VARJE gång jag lyssnar på den och musiken stegras (det är då vi gör entré är tanken)

Gillar ert musikval också, känner likadant att om man inte får ha cd så blir det liksom helt omkullkastat...

• Monken

Ja, den var vacker!!! Hmm... hoppas att vi får ha cd musik!

• BlivandeFruJohansson

När BG, BM, Tärnan & Ringbäraren går in kommer Sommarhymn från Änglagård spelas. När ja går in med min Pappa så kommer Wagner spelas. När HERR & FRU JOHANSSON går ut spelas Mendelsohn!

• Lilla Puh78

misstrixie: Den är verkligen jättefin!! Jag har oxå funderat på att ha den som ingågnsmusik (jag tänkte gå in med pappa). Men som er andra väntar vi på att få veta vilken präst vi ska få. Varje gång jag frågar så säger de att de kommer bestämma det "när som helst", men hittills har jag inte hört ngt. Tror dock inte att vi får ha inspelad musik i kyrkan vi ska gifta oss i, och som du skriver är Pachelbels inte lika fin på orgel som med orkester...

Fick inbjudan till min kompis bröllop idag, hon gifter sig ca en månad efter mig. Fick ångest för tycker hennes inbjudan var mycket finare än min...

• misstrixie

Lilla Puh78 skrev 2008-03-19 20:10:04 följande:

misstrixie: Den är verkligen jättefin!! Jag har oxå funderat på att ha den som ingågnsmusik (jag tänkte gå in med pappa). Men som er andra väntar vi på att få veta vilken präst vi ska få. Varje gång jag frågar så säger de att de kommer bestämma det "när som helst", men hittills har jag inte hört ngt. Tror dock inte att vi får ha inspelad musik i kyrkan vi ska gifta oss i, och som du skriver är Pachelbels inte lika fin på orgel som med orkester...Fick inbjudan till min kompis bröllop idag, hon gifter sig ca en månad efter mig. Fick ångest för tycker hennes inbjudan var mycket finare än min...
    Åhh, hoppas att vi alla får ha inspelad musik... jag kan förstå att de inte vill att man spelar olämplig musik, men när det gäller sådana vackra klassiska stycken... det är ju både värdigt och stämningsfullt.

Äsch, hennes inbjudan är säkert inte finare än din.
  • Lilla Puh78

Ska sätta mig och lyssna på lite kyrkomusik nu tänkte jag, och sen se om jag hinner ringa församlingen imorgon igen och vara den där "tjatiga bruden". Måste ju få veta om jag får prästen jag vill ha. Hoppsan. Om VI får prästen VI vill ha menar jag så klart...

• misstrixie

Jag skulle ha ringt församlingen idag... men jag drog ut på det tills jag plötsligt "upptäckte" att klockan blivit för mycket. Viljen noja jag har arbetat upp inför detta alltså... och så är det lite det att jag inte har ont av det jag inte vet, liksom. Så länge jag inte får besked så kan jag fortfarande gå runt och drömma om hur fin vår inmarsch blir...

• Monken

Jag mailade församlingen i morse och fick detta svar:

Hej!

När det gäller präst så är det inte klart vilken det blir, men vi skickar en bekräftelse så fort vi vet.

Mvh
    Vivianne Nedelius

• misstrixie

Monken,

Inget mer? Du ställde väl fler frågor, eller minns jag fel?

Svar på tråden Juni 2008 Del 3