• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

Nu blev jag nyfiken. Vad menar du med tvärtom presentationer?

• misstrixie

Monken,

Ja alltså, jag skriver precis tvärtom om gästerna. Ett par saker som är tvärtom från verkligheten. Till exempel, om min morbror (som är väldigt lång, avskyr att dansa och är pedantiskt lagd) har jag skrivit:

"Buggfantast och slarvpelle, något kort i rocken"

Det är jätteroligt och lätt att få ihop om gästerna man känner väl, men sen är det ju knepigt med m2b:s släktingar. Med min släkt så vet jag exakt vad som är okej att skämta om och så, men inte med hans... så nu tvekar jag lite om jag ens kommer att kunna få ihop något om alla.

• Bellanote

misstrixie så har jag gjort med. och sen har jag en del som är rätt med så det är blandat hej vilt.. de somär fel är det et fråge teken efter så folk får tro vad de vil helt enkelt, men de som är personerna vet själva.. har en morbror som älskar volvo och hatar att åka bort är en sån hemma människa. så på han har jag skrivit - älskar att ut och dansa och tycker om att skruva med sin renault? hihi han kommer ge igen sen tro mig!

• misstrixie

bellanote,

Ah så kanske man kan göra... om man blandar hejvilt så gör det nog inte så mycket att man inte känner alla så väl?

Åh tjejer, idag har jag varit och hjälpt till att designa halsband till mig och mina tärnor och brudnäbbar... de blir såååå fina! Egentligen skulle jag ha burit ett halsband jag lånat av svärmor men det passade tyvärr inte i nyansen, så jag har beställt ett helt nytt till mig själv också.

Mitt halsband blir ett enradigt med "dansande" sötvattenpärlor och en gammalrosa skrimrande sten (glömde fråga vad den heter) i en sirlig infattning som hänge, tärnornas vita pärlor på rad med inslag av rosa pärlor och likadana stenar som i mitt hänge, och brudnäbbarna får smala prinsessiga pärlhalsband med mini-varianter av de rosa stenarna... alltså, åh jag är så himla nöjd och det känns otroligt kul att få ge dem så fina presenter! Alla halsbanden matchar även fast de är olika och det kommer bli så vackert. Jippie, kan inte vänta tills de blir färdiga!

• BlivandeFruJohansson

Vad mysigt att göra egna smycken till sina tärnor Vet dom om att dom ska få dem eller är de en överraskning? Vet inte va vi ska ge till våra, men de löser sig

• misstrixie
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-31 09:21:59 följande:
    Vad mysigt att göra egna smycken till sina tärnor Vet dom om att dom ska få dem eller är de en överraskning?
    Hihi, nej det ska bli en överraskning! När halsbanden är klara så ska jag packa in dem fint och skriva varsitt litet brev till tärnorna och näbbarna som de får tillsammans med presenterna. Kommer säkert lipa som en galning när jag skriver dem.

Jag vet fortfarande inte vad vi ska ge till vårt toastmasterpar, tycker det är jättesvårt. Vad kommer ni att ge era toastmasters?
  • BlivandeFruJohansson

Våran toastmaster är min svåger och vår värdinna är min syster. Vi ska bjuda dom på middag efter allt är klart och vi är gifta Köpte förut skor till mej och sonen samt skjorta och väst till honom. Så nu har vi bara underkläder till mej kvar, sen är alla kläder klara!! Så skönt!

• Lilla Puh78

Visst är det svårt att komma på kul saker att skriva om folk man inte riktigt känner. Det är åtminstone 2 personer jag aldrig träffat (respektive) bjudna på vårt bröllop. Vet inget om dem utom deras namn... Vi har fortfarande inte fått veta vem vi ska ha som präst. Blir galen! Snart får de bestämma sig. Jag har iaf lyckats boka tid hos sömmerskan nu, ca två veckor innan bröllopet. Därefter lär väl inte kroppsformen ändras allt för mycket.

• BlivandeFruJohansson

Har inte heller fått svar på vem vi får som präst eller när vi ska ha samtal Vill börja kunna skriva ut häftet till kyrkan..

• BlivandeFruJohansson

Nån som fått svar från kyrkan? Har inte fått svar på den här mailet heller

Svar på tråden Juni 2008 Del 3