• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • misstrixie

Har inte heller fått svar och jag jobbar så mycket nu så det finns helt enkelt inte tid till att ringa för tillfället... åhh, varför har de en e-mailadress om de inte läser och ger svar?

• BlivandeFruJohansson

Känns tråkigt att behöva ringa och tjata Hoppas att dom ringer så fort dom vet nått!

• Lilla Puh78

Har inte fått svar från kyrkan och heller inte från frissan. Ska ringa imorgon (till frissan) och får jag inte svar då tänker jag titta på lite alternativ. Så här kan de ju inte hålla på! Måste ju göra en provuppsättning snart.

• Monken

Jag ska till frissan om och klippa mig om 1½ vecka. Då ska jag ta med mig det jag vill ha i håret, men eftersom håret kommer att bli 2 cm längre tror jag vi väntar med provuppsättning.

Vi mailade kyrkan och fick till svar att sommarschemat inte är klart ännu... Vill ju göra klart vigselprogrammet ju... Har dock fått nummer till kantorn och ska kontakta henne i morgon!

• Lilla Puh78

Hur lägger ni upp vigselprogrammet? Vad tar ni med och så? Har alla redan bestämt psalmer, sånger, dikter etc? Jag har inte ens en grundmall på vad som ingår, och har inte fått helt klart vem som ska sjunga. Men visst brukar det läsas en bibeltext? Den biten tänkte vi lämna till best-man.
    Vigselprogram läste jag någonstans att toastmastern/madame ska göra, men det kanske är ngt man ska hjälpas åt med? Var hittar man alla kul sånger som brukar finnas med? Undrar om jag sparade ngt av brorsans festprogram, låna lite tips...

• BlivandeFruJohansson

Inledningsmusik- Wagner Psalm- I denna ljuva sommartid

Psalm- På bröllopsdagen ber Vi Utgångsmusik- Mendelsohn

Inledning Vigselförrättare-

Bibelläsning Bestman-

Dikt Tärna-

Vigselakt Ringbärare-
    Bön
    Så här ska vårat se ut, hoppas ja. Har ju inte pratat me prästen än, men kyrkan sa att de va rätt ordning iallafall Har kopierat de här direkt ur Wordprogrammet, så ser kanske lite konstigt ut..

• BlivandeFruJohansson

Ska va mellanrum mellan tex vigselakt & ringbärare.. Ska ju vara på ett A4 som ligger..

• Monken

Vi har utgått från den här sidag när vi har gjort vigselprogrammet.

www.svenskakyrkangrancanaria.com/sag/vigselagenda.htm

Vårt vigselprogram kommer att se ut ungefär såhär:

* Ingångsmarsch
    * Psalm 201 En vänlig grönska
    * Inledningsord
    * Bibelläsning
    * Vigselakt
    * Förbön
    * Herrens bön
    * Psalm 199 Den blomstertid
    * Vigseltal
    * Utgångslåt

Vi ska inte ha någon dikt alls, en tärna kommer att läsa bibelord, men inget annat. Eventuellt ska Mannens brorsdotter spela ett musikstycke på tvärflöjt, men det är inte bestämt ännu. Hon är 14 år och tycker detta är mycket läskigt!

• misstrixie

Idag är jag ledig och har äntligen fått tummen ur och ringt till kyrkan!

Vi får kyrkoherden som vigselförrättare, som vi hade gett som önskemål!!! Jippie, vad glad jag blev! Han är så bra.

Fick numret till vår organist också så jag ringde henne. Hon var supertrevlig och rolig, vi pratade länge... tyvärr så avrådde hon starkt från att ha ingångsmusik på skiva på grund av akustiken i den kyrkan där vi ska vigas.

Så nu vet jag inte. Jag antar att vi skulle kunna tjata oss till att få komma dit och test-spela den, men frågan är om det är någon idé... hon är ju musiker och har spelat i den kyrkan massor av gånger så man får väl lita på att hon kan sina saker.

Så vad gör vi nu? Hon ställer förstås gärna upp och spelar den (Pachelbel's Canon) på orgeln men hur ska man veta om det låter bra? Den finns i orgelversion på kyrkomusik.se men där låter den ju ganska lam och tråkig...

Usch detta blir svårt. Men jag är i alla fall jätteglad att vi får den vi önskade som vigselförrättare!

• Monken

Vad kul att ni får den vigselförrättare ni ville ha!

Ang. kantorn tycker jag att ni ska träffa henne och höra henne provspela musikstycket så ni får höra hur det låter!

Vi har just mailat med vår kantor och ska träffa henne i kyrkan 18 april på eftermiddagen. Hon vill att vi tar med en cd skiva med den låten vi vill ha som utgångslåt så får vi höra själva och bestämma då om vi tycker det låter bra. Sen kommer vi att ha lite olika musikval som hon får spela så bestämmer vi då vilka det blir.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3