• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Bellanote

jag funderade på om man typ skulle ha lång bord på honnörs bordet och sen sne bord på de andra mot en fast inte lång bord.. aargh svårt att beskriva men tror det blir bra.

• misstrixie

Monken,

Kanske dum fråga men hur visste du hur du skulle utforma ditt vigselhäfte? Är det alltid samma ordning som gäller, hur mycket bestämmer man själv, hur vet man var psalmerna ska ligga osv?

Vi ska ha ganska traditionell sittning med honnörsbord och tre långa "tungor". Borden i lokalen är sådana riktigt härliga rustika med långbänkar i stället för stolar så det blir ju iofs lite ovanligt...

• Monken

Vigselordningen finns i plasmboken och även här på torget:

www.brollopstorget.se/Vigseln/vigselakten.php

Har utgått från den men måste ju även fråga prästen om det är okej. Vi kommer att få reda på vilken präst det blir ca 2 månader innan vigseln.

• misstrixie

Tack.

Usch, jag börjar bli nervös nu för jag har mailat kyrkan med en massa frågor och inte fått något svar (bland annat angående när vi får veta vilken präst som ska viga oss)... blir väl till att ringa dem då, men kvinnan jag pratade med när vi bokade kyrkan var väldigt otrevlig så jag drar mig lite för det.

• Monken

Ja, samma här! Jag mailade dem i januari och frågade när vi fick reda på vilken präst det blev och fick ett mycket kort svar att vi får reda på det 2 månader innan.

Sen mailade jag dem för några veckor sedan för att fråga om vi kan ha ett musikstycke spelat på cd spelare som utgångsmarsch och det har jag inte alls fått svar på... ska nog maila igen, eller ringa...

• misstrixie

Det är också en av mina frågor, om musiken... vill ju veta! Men känns som sagt jobbigt att lyfta luren och ringa, om det är samma person som svarar. Grämer mig lite för i kyrkan vi skulle ha gift oss från början så var de så otroligt trevliga, varma och hjälpsamma... här får jag inte alls samma vibbar.

• Monken

Förmodligen är de såå trötta på oss brudar som vill vete allt. Nu.

• misstrixie

Haha, ja det måste ju vara så... Jag tycker de borde ha ett infoblad att skicka ut där det står klart och tydligt hur allt går till, om man får ha cd-musik, hur de ställer sig till brudöverlämning, när man får veta "sin" präst osv. Hade ju varit guld värt!

• Monken

Oja. Det skulle ju vara underbart!! Har bestämt nu att jag ska maila kyrkan i morgon och fråga samma frågor igen.

Vad vill ni ha för musik?

• misstrixie

Vi vill ha Pachelbels Canon in D major... den är inte alls omöjlig att spelas på orgel men orkesterversionen är så otroligt mycket finare, alla nyanser i den kommer inte fram med ett enda instrument. Så jag hoppas hoppas hoppas att det ska gå bra... annars blir jag ledsen även om jag så klart respekterar kyrkans regler.

Vilken vill ni ha?

Svar på tråden Juni 2008 Del 3