Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Juni 2008 Del 3

Jag passar på att hoppa in nu när det är ny tråd och allt! 20 juni gifter jag mig, dvs midsommarafton. Har bokat kyrka och festlokal, hittat klänning, köpt m2b:s kläder, kikat på ring, beställt och fått inbjudningskort som ska skickas så snart vi hunnit adressera alla... Mycket som händer, men det är så himla kul!

• misstrixie

Vårstabruden> En av mina tärnor meddelade plötsligt för ett tag sedan att hon inte under några omständigheter kunde tänka sig att bära rosa. Okej, tänkte jag och började fundera på andra färger. Men så igår när jag och tärnan var ute på stan, råkade vi hitta helt underbara rosa klänningar, och när hon provade så kunde hon inte förneka att det var jättefint! Vi köpte båda klänningarna direkt. Det skadade inte heller att de hängde på reaställningen och bara kostade 200 kronor!

Så det kan löna sig att insistera på att de åtminstone ska prova, klänningar kan se så väldigt annorlunda ut när de väl är på. Hoppas ni hittar något som du tycker är fint och som tärnan kan känna sig bekväm i!

• misstrixie

Vårstabruden,

Aj då. Menar inte att låta hård, men om ni står för fiolerna så tycker jag faktiskt att ni också (inom rimliga gränser förstås) ska få ha sista ordet ang val av klänning! Eller betala så mycket ni tycker är rimligt för en tärnklänning och så får tärnan själv skjuta till resten, om hon prompt ska ha en så dyr. Hoppas det ordnar sig!

• misstrixie

Idag har vi "tjuvstartat" och gett inbjudningar till några nära släktingar på ett kalas. De blev sååå glada och förtjusta! I veckan ska alla resterande inbjudningar ut med posten.

• misstrixie

Idag kommer (förhoppningsvis) våra inbjudningar fram! Jag hoppas på att åtminstone NÅGON kommer att höra av sig redan idag... känner mig helt pirrig i magen.

• misstrixie

Lilla Puh78,

Några vet om det, men väldigt få vet att det blir just på midsommar.

• misstrixie

666baby 2 juni
    Silva79 5 juni
    blivandefrun 7 juni
    Monken 7 juni
    lillan31 7 juni
    Lilla Puh 7 juni
    Gura 14 juni
    dankar 14 juni
    Lina08 14 juni
    Nabben 14 juni
    Gomlan 14 juni
    Fysio 14 juni
    Cira 14 juni
    20080614 14 juni
    misstrixie 20 juni
    cicilija 21 juni
    Blivandefrujohansson 28 juni
    Vinden 28 juni
    Sofia08 28 Juni
    bruden08 28 Juni
    MJ 2008 28 juni
    järvedsullis 28 juni
    Ankan81 28 juni
    Bellanote 28 Juni

• misstrixie
    Nabben skrev 2008-02-26 22:47:08 följande:
    14 juni verkar vara ett populärt datum! Så även 28:e!Hur tänkte ni alla när ni valde datum och dag?
    Vi valde midsommarafton för att det är en romantisk högtid. Den känns lite magisk av sig själv, liksom.
  • misstrixie
    Monken skrev 2008-02-28 20:10:29 följande:
    Aha. Vilken kul ide!!! Minns inte om detta har varit uppe förut, men hur ska ni ha håret och ska ni ha något i? (krona? tiara? pärlor? blommor?)
    Jag ska ha en lite "slarvig" uppsättning med lockar och tunna flätor bak på huvudet, en tiara (finns i mitt galleri) och pärlor i håret. När jag fick hem tiaran idag och testade lite så föll bitarna äntligen på plats!
  • misstrixie

Idag har jag mailat kyrkan med en massa frågor, hoppas jag får svar. Bland annat undrar jag hur långt innan vi får veta vilken präst som ska viga oss, på deras hemsida står det "någon vecka" före vigseln och det tycker jag är oroväckande vagt...

Hörni, hur många har svarat om de kommer av era gäster? Vi är uppe i 57 ja-svar och 11 nej-svar, av 109 inbjudna.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3