Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Juni 2008 Del 3

Usch, drömde bröllopsmardrömmar hela natten Vaknade spänd i hela kroppen och med hårt sammanbitna käkar... Den här gången i drömmen så kom jag till kyrkan bara för att upptäcka att en bröllopstidning höll på att göra ett fotoreportage där... trettio-fyrtio fotomodeller sprang omkring klädda i helt fantastiska brudklänningar, och alla mina gäster tittade på dem i stället för på mig - det var knappt någon som märkte att jag var där! Sen var ringen försvunnen, jag hade tagit fel skor på fötterna och glömt hämta ut underkjolen så min klänning hängde slak och tråkig...

Det är något väldigt, väldigt fel i mitt huvud.

Hur som helst, idag tänkte jag gå runt till ett par konditorier och kolla deras priser på brölllopsbakelser och om de ens gör sådana... en bekant till oss skulle ha gjort dem egentligen men han drog sig ur. (Fast på ett väldigt fint sätt, han kände sig helt enkelt inte tillräckligt säker på att det skulle bli bra.) Så nu måste vi beställa. Har fått ett pris på 35 kr/biten så jag vill ha lite att jämföra med. Det kan säkert inte räknas som "dyrt" men jag är lite snål när det gäller sånt, vill gärna ha bakelser som är fina och goda men det känns läskigt att lägga tretusen kronor på en sån grej som går upp i rök så snabbt.

Vad betalar ni andra per bit tårta/bakelse?

• misstrixie

Jaha, det var ju typiskt. Just när jag ska ut och springa en massa ärenden så börjar det vräka ner SNÖ! Har knappt sett en flinga på hela vintern, och så nu detta...

• misstrixie

Hittade inget billigare alternativ idag, fast min mamma berättade att ICA Maxi som ligger i närheten av där vi ska gifta oss har börjat med tårtor nyligen... jag har läst i trådar här att många beställt från andra Maxi och varit jättenöjda, så vi ska kolla upp det.

Monken, vilken kul idé!

• misstrixie
    Monken skrev 2008-03-17 22:27:27 följande:
    misstrixie, ja, ingen av oss tycker egentligen att tårta är gott, så vi valde detta istället. Vill ju inte äta o-god tårta just den dagen ju!!
    Biskvier är mums, jag skulle inte haft några invändningar.

Idag hann jag med en sväng till guldsmeden också och tittade på ring till m2b, som han ska få som överraskning. Från början tänkte vi inte att han skulle ha någon eftersom han inte kan använda den i jobbet, men sen kom jag på att jag nog helst vill att han har en ändå även om den kommer ligga i sin ask för det mesta... hittade en jättesnygg slät guldring som matchar min ring fint, som jag ska ge honom. Ska få den graverad likadant som min och ge den till honom på vårt 5 och ett halvt års-jubileum, någon vecka innan bröllopet.
  • misstrixie
    Monken skrev 2008-03-17 22:34:35 följande:
    Vilken bra ide! Jätteromantiskt ju!!
    Åh ja jag hoppas han blir glad i alla fall. Men det blir han nog... det var mest i början som han var så nervös över alla kostnader så jag tror att det var delvis därför han inte tyckte att han behövde någon ring. Men nu har vi ändå redan sprängt budgeten å det grövsta så vi har utvecklat en "what the hell"-mentalitet och lägger mer pengar på det vi verkligen vill ha... Och jag har sparat egna hemliga pengar till ringen + ska byta in lite gammalt guld.

Ska ni ha ringar båda två? Vad står det i ringen/ringarna?
  • misstrixie
    Monken skrev 2008-03-17 22:45:27 följande:
    Mannen har en förlovningsring där det står mitt namn och förlovningsdatumet. Sedan ska vi gravera in J+M 7/6-08 bredvid. Det är samma som är ingraverat i min vigselring, det är 17 diamanter i den så det får inte plats med gravering efter stämplarna Jag hade massa gammalt guld som vi bytte in så vi har inte belatal något alls för min vigselring! Vi har också sprängt år budget och "lurar oss själva"
    Oj vad bra att ni hade så mycket guld att byta in!

Ja, det är ju så mycket man kommer på längs vägen som man inte hade tänkt på att man "behövde" (hihi).
  • misstrixie

Sitter här och håller på med vårt festhäfte just nu, har världens längsta sovmorgon imorrn så jag tänker vara uppe sent och pyssla. Har kommit in ett sånt där skönt kreativt läge när jag får en massa bra idéer och visioner, då måste man passa på!

• misstrixie

Monken,

Kanske dum fråga men hur visste du hur du skulle utforma ditt vigselhäfte? Är det alltid samma ordning som gäller, hur mycket bestämmer man själv, hur vet man var psalmerna ska ligga osv?

Vi ska ha ganska traditionell sittning med honnörsbord och tre långa "tungor". Borden i lokalen är sådana riktigt härliga rustika med långbänkar i stället för stolar så det blir ju iofs lite ovanligt...

• misstrixie

Tack.

Usch, jag börjar bli nervös nu för jag har mailat kyrkan med en massa frågor och inte fått något svar (bland annat angående när vi får veta vilken präst som ska viga oss)... blir väl till att ringa dem då, men kvinnan jag pratade med när vi bokade kyrkan var väldigt otrevlig så jag drar mig lite för det.

• misstrixie

Det är också en av mina frågor, om musiken... vill ju veta! Men känns som sagt jobbigt att lyfta luren och ringa, om det är samma person som svarar. Grämer mig lite för i kyrkan vi skulle ha gift oss från början så var de så otroligt trevliga, varma och hjälpsamma... här får jag inte alls samma vibbar.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3