Juni 2008 Del 3
Usch, drömde bröllopsmardrömmar hela natten Vaknade spänd i hela kroppen och med hårt sammanbitna käkar... Den här gången i drömmen så kom jag till kyrkan bara för att upptäcka att en bröllopstidning höll på att göra ett fotoreportage där... trettio-fyrtio fotomodeller sprang omkring klädda i helt fantastiska brudklänningar, och alla mina gäster tittade på dem i stället för på mig - det var knappt någon som märkte att jag var där! Sen var ringen försvunnen, jag hade tagit fel skor på fötterna och glömt hämta ut underkjolen så min klänning hängde slak och tråkig...
Det är något väldigt, väldigt fel i mitt huvud.
Hur som helst, idag tänkte jag gå runt till ett par konditorier och kolla deras priser på brölllopsbakelser och om de ens gör sådana... en bekant till oss skulle ha gjort dem egentligen men han drog sig ur. (Fast på ett väldigt fint sätt, han kände sig helt enkelt inte tillräckligt säker på att det skulle bli bra.) Så nu måste vi beställa. Har fått ett pris på 35 kr/biten så jag vill ha lite att jämföra med. Det kan säkert inte räknas som "dyrt" men jag är lite snål när det gäller sånt, vill gärna ha bakelser som är fina och goda men det känns läskigt att lägga tretusen kronor på en sån grej som går upp i rök så snabbt.
Vad betalar ni andra per bit tårta/bakelse?