Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Juni 2008 Del 3

Bellanote skrev 2008-03-04 13:21:38 följande:
    misstrixie jag har inte skickat ut våra ännu men har nog räknat med att ett tio tal kommer falla bort. måste ta tag i det, jag vet men de flesta delar jag ut i helgen. sen ska en del på lådan så jag sparar ialla fall portor en hel del.
    Då har du det roliga kvar ju! Jag lämnade ut våra första inbjudningar personligen på ett släktkalas och det var jättekul att få vara med och se reaktionerna. Och ja visst, man måste tyvärr räkna med ett visst bortfall... jag är glad att ha fått veta så många i god tid, så att jag kan ställa in mig redan från början på vilka som inte kommer...
  • misstrixie
    Silva79 skrev 2008-03-04 13:23:58 följande:
    Vi skickade ut 13 inbjudningar (2-4 pers på varje inbjudning) har fått 5 ja (12 pers) och inga nej. Vi satte ett ganska sent osa-datum och det ångrar jag nu. Tror att de flesta kommer att tacka ja, är dock 2 par som jag är osäker på och deras svar skulle jag vilja ha NU. Har nämligen kommit på en kompis till som hade varit rolig att bjuda, men han får inte plats om ingen tackar nej.
    Ja visst vill man veta! Jag attackerade ett par av m2b:s vänner när vi var ute och åt middag med dem och frågade "Men kommer ni eller?!?!?!" Väldigt ofint gjort av mig misstänker jag men jag kunde inte låta bli. Och de svarade "öhh, ja det är klart vi kommer"... så svårt var det, liksom!
  • misstrixie

Oh, just ja... hindersprövningen kan man fixa nu. Mindre än fyra månader kvar. Hihihi, nu pirrade det till i magen.

• misstrixie

I morgon ska jag sätta igång med ett jobbigt projekt, ska pilla bort etiketterna på 90-100 små runda askar som ska stå vid varje gästs tallrik med mintpastiller i... eventuellt klistra dit egna etiketter också om jag lyckas få ihop något.

Har också beställt hindersprövningsblanketterna nu.

• misstrixie
    Monken skrev 2008-03-06 10:34:57 följande:
    Har ni börjat med vigselprogrammen? Jag har fnulat lite och tror att jag inte ska skriva ut psalmerna där, utan bara ha med psalmnumret.
    Jag har börjat lite jag också, men jag ska nog ha med psalmerna för enkelhetens skull. Måste bara välja dem också.
  • misstrixie
    Bellanote skrev 2008-03-06 11:25:14 följande:
    jag kan inte börja med mitt sånt ännu för mötet med prästen är inte förns 4 veckor före..
    Vi har inte heller träffat prästen men jag tänker får "grovjobbet" med vigselprogrammet gjort redan innan så att det bara är att ändra och fylla i sedan...
  • misstrixie
    Monken skrev 2008-03-06 11:33:24 följande:
    Vi har inte fått någon tid inbokad med prästen ännu, men vigselprogrammet kan ju nästan bara se ut på ett sätt. Som psalmer kommer vi att ha "Den blomstertid" och "En vänlig grönskas rika dräkt" Jag älskar de psalmerna!!!
    Vi funderar på samma, de är ju vackra och välkända så att alla kan sjunga med...
  • misstrixie

Jippie, fick just sms-avi att mina skor har kommit och kan hämtas på posten!

• misstrixie
    Monken skrev 2008-03-06 12:10:15 följande:
    Fast förmodligen är det ju de som finns på bild i ditt galleri...? Jättesnygga!
    Yes, jag hoppas att de är fina i verkligheten också.
  • misstrixie
    Monken skrev 2008-03-06 12:21:41 följande:
    Jag beställde mina på nätet och de var perfekta!! Lite hårda i kanterna, men jag hinner ju gå in dem!
    Ja man har ju lite tid på sig ännu.
Svar på tråden Juni 2008 Del 3