• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Sofia08

Vi har en person som har tackat nej. Tror inte att det kommer bli några mer bortfall, om inte någon skulle bli akut sjuk eller så. Alla har vetat om vårt datum så länge, så de skulle inte våga boka in något annat då!!!

• Lilla Puh78

Det är inte vi som gästerna ska osa till så jag har faktiskt inte så stor koll på vilka som svarat eller inte. Men några räknar jag bort. En kusins kille kunde troligen inte, en annan kusin bor i USA så tror inte att han kommer. Sen är det några som har BF två dagar innan bröllopet så där faller nog ytterligare några bort.

Väntar oxå på att få besked om präst, borde redan ha fått det men men...

Har så himla mycket på jobbet just nu, och saker på kvällarna oxå. Kom hem för ca 5 minuter sen, och nu är det sovdax för att orka upp imorgon igen. *zzz*

• 20080614

Hej på er! Är lite dålig på att vara aktiv här i tråden, men jag följer den med spänning!

För oss tillar det också in svar på inbjudan lite då och då.. Börjar bli ganska många nu och än så länge är det bara 3 små barn som inte kommer med. VÅrt största problem är att vi skulle behöva att några fler tackade nej, men det kommer väl tänker jag!

• Lindalen

Bellanote Ja, det låter mest lyxigt. Men det är ett ganska litet slott och jag skulle nog mer säga att det är en herrgård. Men det känns ju najs att det heter Ängby slott. =)

• Monken

Vi har fått 35 ja och 1 nej hittills av 55 st. Vi satte sista april som sista osa dag. De som inte har svarat nu är Mannens släkt, men det är ju som sagt 1½ månad kvar. Alla hans kusiner har små barn och vi vill ha en fest utan småbarn, så jag anar att vi kanske ställde till lite bekymmer där...
    Om vi skulle ha bjudit med allas barn skulle det ha blivit 15-20 st till i ålder 2-8 år och det vill vi inte.
    Vi tänkte dock att eftersom vi skickade ut inbjudningarna nästan 3 månader innan osa så finns det gott om tid att skaffa barnvakt.

• BlivandeFruJohansson

Får man nått svar på att hindersprövningen kommit in??

• Monken

Man får en godkänd hindersprövan hemskickad som man ska lämna till prästen i vigselsamtalet. Eller till vigselförrättaren. Vi fick våran ca 1 vecka efter att vi skickat in den.

BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-05 09:36:18 följande:
    Får man nått svar på att hindersprövningen kommit in??
  • misstrixie

Oh, just ja... hindersprövningen kan man fixa nu. Mindre än fyra månader kvar. Hihihi, nu pirrade det till i magen.

• 20080614

Skrev just på adressen till skatteverket på kuvertet.. Idag åker våra på lådan!

• Lindalen

Vi ska åka direkt på bröllopsresa efter. Ska man då vänta lite med att beställa hindersprövning från skatteverket, så att de gäller när vi kommer hem oxå? Tänkte, vi kommer ju att göra namnbyte när vi kommer hem. Gifter oss i juni.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3